Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa äitiysvapaalaista, joka ei saa käytettyä vauvaa yksin lääkärissä?

Vierailija
06.09.2011 |

Yksi ainoa sylivauva ja mukaan lääkärikäynnille raahataan lapsen isä tai oma äiti, eli lapsen mummmo.

Uusavutonta sakkia nämä nykyäidit.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi olettaa että työpaikallaan pärjää, kun on kotiäitiyden ammatikseen valinnut. Vai menettekö tueksi miehenne työpaikalle, kun ajattelette, että ei se siellä töissä yksin pärjää?

Vierailija
22/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin just lapseni lomapaikkakunnan Mehiläisessä, ja mulla oli mukana MOLEMMAT vanhempani! Tosin he venasivat odotushuoneessa. Mukana he olivat siksi että ollaan lomalla heidän kanssaan, ja oltiin koko sakki kaupungilla ennen lekuria. Istuivat odotushuoneessa koska toinen vaihtoehto ois ollu auto. Saanko anteeksi? OPETUS: päältä katsottuna ette voi tietää mikä tilanne eli miks ne muut ihmiset mukana. Miehestäni olen ollut ylpeä kun on halunnut tulla neuvolakäynneille; miksi niiden asioiden pitäs kiinnostaa vaan äitejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekos ajatelleet, että mahdollisesti isät haluavat osallistua enemmän kun kerran koko ajan rummutetaan tätä tasavertaista vanhemmuutta? Meillä isä tulee mukaan neuvolaan jos se työn puolsta onnistuu esim. työvuoroa vaihtamalla.Hän haluaa olla mukana ja on aktiivinen. Ja ajatelkaas tätä: isä meni yksin lapsen kanssa neuvolaan ja äiti jäi kotiin : )

Vierailija
24/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikään vaivaisi.. mies ehkä haluaa mukaan, sattuu olemaan lomalla tms.. Älkääpä olko kateellisia niille joilla mies on mukanana vauvan arjessa. Joillakin on äidin kanssa hyvät välit ja ottavat mummon mukaan esim tueksi jos on tarvetta. Miksi asia muille edes kuuluisi.

Vierailija
25/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ihmeessä tarvitaan kaksi aikuista? Eikö isä voi käyttää sitä vauvaa yksinään lääkärissä, mihin sitä äitiä tarvitaan, varsinkaan jos ei enää imetetä ja ruoka tulee pullosta?

Vierailija
26/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin just lapseni lomapaikkakunnan Mehiläisessä, ja mulla oli mukana MOLEMMAT vanhempani! Tosin he venasivat odotushuoneessa. Mukana he olivat siksi että ollaan lomalla heidän kanssaan, ja oltiin koko sakki kaupungilla ennen lekuria. Istuivat odotushuoneessa koska toinen vaihtoehto ois ollu auto. Saanko anteeksi? OPETUS: päältä katsottuna ette voi tietää mikä tilanne eli miks ne muut ihmiset mukana. Miehestäni olen ollut ylpeä kun on halunnut tulla neuvolakäynneille; miksi niiden asioiden pitäs kiinnostaa vaan äitejä?

erilaisen käsitykset asioista, joista kannattaa olla ylpeä. Ja mies kyllä käyttää lapset lääkärissä siinä missä minäkin, enkä pitäisi sitä nyt mitenkään suurena saavutuksena tai ylpeilyn aiheena.

Vierailija
27/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihenkö että teitä pidetään kädestä kiinni sillä aikaa kun vauvalle laitetaan kanyyliä päähän?

Vierailija
28/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä jompikumpi käyttää muksun lääkärissä ja toinen on kahden muun kanssa kotona. En mä jaksa koko porukkaa sinne turhaan raahata, yksin selviää helpommmin ja nopeammin.

Vierailija
29/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anoppisi mennyt tyttärensä mukaan lääkäriin vai kenties poikasi vaimonsa kanssa? Vai oletko kateellinen mukavalle naapurin miehelle joka osallistuu vauvan hoitoon enemmän kuin oma miehesi?

Vierailija
30/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään "kotiäitiydestä" höpön höpön. Sylivauvojen äidit ovat äitiyslomalla...

Sitten taas isompien lasten kanssa esim. lääkärireissut vaatii sen, että vähintään toinen järjestää itsensä työstä vapaaksi... ja miksi, oi miksi, 98% ihmisistä olettaa, että se on äiti???? Ja sitten kun äiti sen tekee, niin sitten sitä äitiä nimitellään "työstä pinnaajaksi" tms. Ja nimittelijöinä, yllätys yllätys, toiset äidit. Ne paremmat, joiden lapset eivät a) koskaan sairasta tai b) jotka ovat niin omatoimisia, että 1-vee jälkeen käyvät vaikka ihan itsekseen sairaalassa. Te, jotka kyttäätte toisia äitejä ja liikkuuko ne lääkäriin itsekseen vai miehensä kanssa, te olette tyhmiä ihmisiä.

Vierailija
31/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauva tarvisi kanyylin päähän? Ihmeellisitä edes vähätellä moista..

Siihenkö että teitä pidetään kädestä kiinni sillä aikaa kun vauvalle laitetaan kanyyliä päähän?

Vierailija
32/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kyse ole ollenkaan siitä, etteikö äiti itse pärjäisi. Itse olen äitiyslomalla ja kuljen vauvan kanssa kahden neuvolassa, vauvauinnissa ja muissa riennoissa. En ole mikään supermamma ja olen ihan varma, että jokainen äiti selviäisi lapsensa kanssa kahden. En nyt kuitenkaan ymmärrä, miksi on niin ärsyttävää, jos jollakin on seuralaisia mukana. Eihän se ole keneltäkään pois. Onko kyse jostain kateellisuudesta vai mistä?

Vierailija
33/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäitinä ja minulla ainakin työpaikka odottaa paluutani. Ei koti ole minun työpaikka! ;)

Minulle on suuri etuoikeus että saan olla kotona lapsien kanssa, hoitamassa heitä kuin että veisin heitä hoitoon toisaalle.

Työssäkäyvänä kotona oleminen on jotenkin normaalimmalla tasolla suhtautumisen kanssa työelämään varmaan, koska tämä kotiäitinä oleminen on lähinnä jatkuvaa lomalla oloa minusta kuin että olen kokoajan töissä.

Tarvinee kai vaihtaa ammattia lastenhoitoalalle jos näin ajattelee? ;) Vai miten perheellinen lastenhoitaa kokee oman perheensä ja arjen pyörityksen?

Vierailija
34/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta onkin tullut nyt täysin uusavuton;(

Olin mieheni kanssa yhdessä 16v lapsemme lääkärin vastaanotolla. Myöhemin olemme käyneet yhdessä 17v lapsemme kanssa sh: n vo:lla.

Vierailija
35/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me veronmaksajat, kun kela maksaa ansionmenetyksen korvauksia lääkäripäivältä, vaikka todellisuudessa siellä lääkärissä lapsen kanssa selviäisi se muutenkin kotona oleva vanhempi.

Ottakaa toki isät mukaan kaikille neuvola ja muille hömppäkäynneille, mutta jättää se ansionmenetyskorvaus kelasta hakematta, eikö niin.

Vierailija
36/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjää aivan varmasti lääkärissä ihan itsekseen lapsen/lapsien kanssa. siitä ei ole kyse, ja sen ap:kin tietää! Mutta kysymys kuuluu, miksi ap:tä niin paljon häiritsee, jos jotkut menevät koko perhe yhdessä lääkäriin? Mikä siinä pännii ap:n kaltaisia ihmisiä? Pänniikö ap:ta, että miehellä on vapaapäivä/ruokatunti/ puolen tunnin oma loma/vuorotyö? Pänniikö ap:tä että vaimo ei jäänyt kotiin tiskaamaan ja siivoamaan? Kerro mulle, mä haluan tietää?

Vierailija
37/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ettei luota emäntäänsä.

Ja jos taas mummo/joku muu tuttu äidin mukana niin kenties menevät ostoksille yms ravintolaan syömään?

Ihmeellisiä kyyliä sitä onkin!

Vierailija
38/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisesta käynnistä, jolle saattaja ei ole välttämätön, mutta kun uusavuton mamma sen saattajan haluaa.

Vierailija
39/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies HALUAA tulla lääkärineuvoloihin mukaan, koska haluaa osallistua siihen ja liukuva työaika mahdollistaa mukaantulon. Ja onhan se kätevämpää mennä autolla kuin sompailla busseilla vauvan kanssa. Jonkun kerran on lapsen mummokin antanut kyydin. En oikein ymmärrä, mistä valitat.

toisenkin lapsen kohdalla. Ja kuten yksi kirjoittaja aikaisemmin kirjoittikin, toinen voi rauhoitella vauvaa kun toinen juttelee th:n/lääkärin kanssa ja ehkä toinen muistaa mitä pitää kysyä/sanoa.

Mutta kait minä, kahden lapsen äiti, olen sitten uusavuton kun mies halusi tulla mukaan jokaiselle neuvolakäynnillekin raskausaikanakin =)

Vierailija
40/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toinenkin vanhemmista on mukana lasta viemässä. Joten ei siinä sun kukkarolla käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä