Missähän ammateissa työntekijä pystyy sanelemaan työajat tai tekemään etänä?
Kun minä itsekin ja mun tutut olemme kaikki sellaisissa työpaikoissa joissa työnantaja on se kuningas joka kertoo koska kenenkin pitäisi olla ja missä.
Ei kaupankassa, sairaanhoitaja, kokki, siivooja, opettaja jne. pysty tekemään etätöitä.
Saatikka sitten että noin pienellä palkalla pystyisi palkkaamaan hoitajan ekaluokkalaista varten.
AV-mammojen mielestä siis tulisi jättäytyä työelämästä kokonaan ja jäädä yhteiskunnan elätettäväksi, kun et edes ansiosidonnaista saa jos itse menet irtisanoutumaan?
Kommentit (42)
sekä työajan sopiminen että etätyöt.
Mun sisko on hr-manageri ja sen mies it-asiantuntija siltä onnistuu mainiosti etätyöt ja työajan sopiminen.
Miehen veli on di-koneinsinööri ja siltä onnistuu mainiosti työajan säätely ja etätyöt. Sen vaimo on joku kaukankassa, siltä ei onnistu rehellisesti sanottuna mikään muukaan, ei edes lasten hoito silloin kun se on kotona, joten ihan sama.
Suurin osa ammateista on sellaisia, missä työntekijällä on hyvät mahdollisuudet vaikuttaa työaikaansa. Luuseriammateissa ei ole.oisitte käyneet koulua niin voisitte hoitaa nyt lapsianne kunnolla.
Kerropa sinä, missä se muka EI onnistu.
Kyllä opettajakin nimenomaan saa lyhennettyä sitä päivää loppupäästä eli riittää jos hänellä puoliso lyhentää sitten siitä aamusta. Vai mitä?
Siivoustyö on malliesimerkki siitä, milloin voi nimenomaan siirtyä siivoamaan koulupäivän mukaan.
Kokeilla on usein iltapainotteinen päivä, sairaanhoitajilla on erinomainen mahdollisuus säädellä työaikojaan.
On paljon kauppoja, jotka ei edes aukea kuin kymmeneltä. Ja muutenkin kaupankassan hommia nimenomaan voi säädellä.
tekee työt etänä? Eikö talot yms rakenneta paikanpäällä eikä kotona valmiiksi ja viedä sitten työmaalle??
ei oo tarvittu lähihoitajia. Mähän just sanoin, että voin vaikuttaa työaikoihini.
Kukas sun lapset ja mummot sitten hoitaisi jos en minä? lähihoitaja
Mun sisko on hr-manageri ja sen mies it-asiantuntija siltä onnistuu mainiosti etätyöt ja työajan sopiminen.
Miehen veli on di-koneinsinööri ja siltä onnistuu mainiosti työajan säätely ja etätyöt. Sen vaimo on joku kaukankassa, siltä ei onnistu rehellisesti sanottuna mikään muukaan, ei edes lasten hoito silloin kun se on kotona, joten ihan sama.
Suurin osa ammateista on sellaisia, missä työntekijällä on hyvät mahdollisuudet vaikuttaa työaikaansa. Luuseriammateissa ei ole.oisitte käyneet koulua niin voisitte hoitaa nyt lapsianne kunnolla.
Kerropa sinä, missä se muka EI onnistu.
Kyllä opettajakin nimenomaan saa lyhennettyä sitä päivää loppupäästä eli riittää jos hänellä puoliso lyhentää sitten siitä aamusta. Vai mitä?
Siivoustyö on malliesimerkki siitä, milloin voi nimenomaan siirtyä siivoamaan koulupäivän mukaan.
Kokeilla on usein iltapainotteinen päivä, sairaanhoitajilla on erinomainen mahdollisuus säädellä työaikojaan.
On paljon kauppoja, jotka ei edes aukea kuin kymmeneltä. Ja muutenkin kaupankassan hommia nimenomaan voi säädellä.
joilla päiväkahvitreffit kavereiden kanssa menevät työnteon edelle eli pyydetään vapaapäiviä mitä ihmeellisimmistä syistä...
Miten kirvesmiestekee työt etänä? Eikö talot yms rakenneta paikanpäällä eikä kotona valmiiksi ja viedä sitten työmaalle??
kirveenehilutus raksatyömaalla. Ainakin mun miehen töihin kuuluu myös materiaalien ostamista ja tilaamista ja hakemista ja raportoimista ja sen sellaista. Sitä ei edes voi tehdä siellä työmaalla ja sen voi usein tehdä kotona omalla koneella. Lisäksi kun on ammattimies niin sitä työaikaa voi hyvinkin säädellä eri vuorokauden aikoihin.
ei oo tarvittu lähihoitajia. Mähän just sanoin, että voin vaikuttaa työaikoihini.
Kukas sun lapset ja mummot sitten hoitaisi jos en minä? lähihoitaja
Mihin tämä maailma menisi jos ei olisi hoitoalan ihmisiä ollenkaan, kaupankassoja jne?
Vaikka olet jotain kouluja käynyt, et osaa ajatella!
it-alalla ja olen tehnyt työviikot osittain etätyönä jo pitkän aikaa, pitkän työmatkan takia. Tällä ei kuitenkaan oo ollut mitään vaikutusta ekaluokkalaisten hoitoon, kaikki kolme lasta ovat silti aikanaan olleet 1-2 lk:n ajan iltapäivähoidossa, joitakin poikkeuspäiviä lukuun ottamatta.
Lapset ovat itse halunneet mennä kavereiden kanssa ip-kerhoon, enkä ole vastaan laittanut. Jälkeenpäin ovat sanoneet että se oli kiva kun aamulla oli joku kotona, mutta iltapäivällä oli kiva olla pari tuntia kavereiden kanssa kerhossa.
iso, kansainvälinen yritys. Kaikki voi tehdä etänä :)
Tiimit hajallaan ympäri Suomea ja maailmaa, joten kokoukset yms. pidetään joka tapauksessa puhelimessa. Ihan sama siis, missä istun.
joka luulee työntekijän laiskottelevan kotona... Itse olen projektipäällikkö ja teen 1-2 etäpäivää viikossa. Lasten ollessa sairaina teen myös hommani etänä. Kollega samassa talossa on tehnyt työnsä etänä jo 10v, toki hänellä on sitten laadittu etätyösopimus.
vaan kerroin ihan ammatteja, joissa se jousto onnistuu ihan työnantajan kanssa sopimalla.
Meillä on 7 perheen kaveriporukka ja siinä on ammatteja mm.: arkkitehti, ekonomisti, tutkija, opettaja, erityislastentarhanopettaja, konsultti, kääntäjä, puutarhuri, kirvesmies, sairaanhoitaja, pappi.
Kaikki nää perheet on järjestäneet töitään niin, että kukaan lapsista ei ole lähtenyt aamuisin tyhjästä kodista - ja iltapäivällä on päivä loppunut viimeistään kolmelta.
kassa: kauppa aukeaa kun aukeaa ja silloin pitää jonkun olla tiskin takana, kokki: sama homma, kun putiikki aukeaa on sapuskan oltava pöydässä tai esim koulunkeittiössä, paljonko tulisi sanomista jos lapsien ruoka myöhästyy 45min jos äiti on vähän vaikuttanut työaikaansa, ihan tiedoksi, ruuat kun eivät valmistu ihan sormia napsauttamalla...paitsi hesburgerissa ehkä. lastenhoitajat: kyllä äideiltä ja isiltä tulisi palautetta jos päiväkoti ei olisi auki klo 6 kun pitää itse olla jo menossa töihin... sairaanhoitajat, oikeastaan minkä tahansa palvelualan työntekijä:pankkivirkailija ymsymsyms.
Joo on paskaduuneja, mutta kukas ne sinunkin lapsesi hoitaisi ja kauppaan ruuat laittaisi myyntiin, jos ei joku paskatyöläinen??
Jessus, että voi ihminen olla yksinkertainen jos ei ymmärrä, että ihmisillä on erilaisia tilanteita elämässään eikä kaikki ole voineet kouluttautua pankinjohtajiksi. Tai jos jäät kotiin niin täällähän saa heti palautetta yhetiskunnan varoilla elämisestä...
ei ammatin sanelemia. Tuossa AMMATISSA pystyy vaihtamaan vallan hyvin paikkaan, jossa TYÖAIKA on toisenlainen.
Sairaanhoitaja saa aina osittaista hoitovapaata, samaten pankkivirkailija. Eivät ole sellaisia ammatteja, että työnantaja voisi oikeuden laillisesti evätä.
Nimenomaan paskaduuneissa muuten on vaikka kuinka paljon joustovaraa.
sekä työajan sopiminen että etätyöt. Mun sisko on hr-manageri ja sen mies it-asiantuntija siltä onnistuu mainiosti etätyöt ja työajan sopiminen. Miehen veli on di-koneinsinööri ja siltä onnistuu mainiosti työajan säätely ja etätyöt. Sen vaimo on joku kaukankassa, siltä ei onnistu rehellisesti sanottuna mikään muukaan, ei edes lasten hoito silloin kun se on kotona, joten ihan sama. Suurin osa ammateista on sellaisia, missä työntekijällä on hyvät mahdollisuudet vaikuttaa työaikaansa. Luuseriammateissa ei ole.oisitte käyneet koulua niin voisitte hoitaa nyt lapsianne kunnolla.
edustamme siis sinun yksinkertaisen palstamamman logiikan mukaan kouluttamattomia luusereita vai?
Meistä kukaan ei paljoa pysty työaikoihin vaikuttamaan; olemme ensihoitajia, lääkäreitä, sairaanhoitajia, palomiehiä...
Jessus, että voi ihminen olla yksinkertainen jos ei ymmärrä, että ihmisillä on erilaisia tilanteita elämässään eikä kaikki ole voineet kouluttautua pankinjohtajiksi.
Pankinjohtaja, siihenhän nyt on joillakin riittänyt merkonomin koulutus, joten on ehkä maailman huonoin esimerkki pitkälle koulutetusta.
Kyllä sen nyt tästäkin näkee, että hölmöys ja tietämättömyys ovat suurimmat esteet ihmisen etenemiselle urallaan.
vaikuttamaan työaikaansa. Ja hänellä on aina varaa palkata kotiin apua.
Sairaanhoitajalla on laaja kirjo valinnanvaraa ja aina oikeus hoitovapaaseen.
Ja jokaisella on mahdollisuus siihen, että jompikumpi perheessä vaihtaa fiksumpaan työhön.
Ja kunnan työntekijöillä on laajat mahdollisuudet erilaisiin virka- ja vuorotteluvapaisiin. Juuri noissa mainituissa ammateissa.
yhden ylimääräisen vp:n/vko. En siis lyhennä työaikaa koska minun nyt vaan pitää olla niitä potilaita hoitamassa klo 7 ja hoidettava siien saakka, että seuraavan vuoron hoitaja ottaa vastuun potilaasta.
Polilla työaikaa voi ehkä lyhentääkin mutta akuuttiosastoilla ei pokein voi. Vai haluaisitko potilaana olla pari tuntia aamusta ilman hoitajaa tilanteessa jossa sinulla on esim. hengitysvajaus?
ei ammatin sanelemia. Tuossa AMMATISSA pystyy vaihtamaan vallan hyvin paikkaan, jossa TYÖAIKA on toisenlainen.
Sairaanhoitaja saa aina osittaista hoitovapaata, samaten pankkivirkailija. Eivät ole sellaisia ammatteja, että työnantaja voisi oikeuden laillisesti evätä.
Nimenomaan paskaduuneissa muuten on vaikka kuinka paljon joustovaraa.
Totta, varmaan lähes kaikissa ammateissa voi tehdä joko (ainakin osittain) etätöitä tai säädellä työaikoja.