Millaisessa elämäntilanteessa tekisit abortin?
Jos sinulla ei ennestään olisi lapsia, mikä olisi sellainen elämäntilanne, että päätyisit silti keskeyttämään raskauden? Jos ikää olisi 25-38 eli et olisi "liian nuori" tai "liian vanha" äidiksi?
Kommentit (23)
murhaisi lastani missään tilanteessa, oletko aivan sairas kun edes tulee mieleen oman lapsen murha?
koska silloin kun mulla ei ollut lapsia oli hirveä vauvakuume... Kyllä silti jos olisi raiskattu tai lapsi olisi ollut vammainen tekisin. Kuitenkin nyt naimisissa olevana, OK toimeen tulevana, sopivan ikäisenä äiti-ihmisenä olen huomannut ettei minusta ole äidiksi joten jos nyt tulisin vahingossa raskaaksi tekisin varmasti abortin.
Mielenkiinnosta kysyn, että mikä rajapyykki se on sinulle?
Itsekin olen vielä alle sen, joten en nyt loukkaantuneena täällä kysele.
olisin lapseton ja hirveässä vauvakuumeessa niin jos mut raiskattaisi ja tulisin raskaaksi, en ikinä missään tilanteessa vois lasta pitää vaan abortti olis ainut vaihtoehto. Ihan sama mitä joku aborttia vastaan kiihkoilija olis mieltä, mutta en voisi kasvattaa lasta edes sitä 9 kuukautta jos se olisi saanut alkunsa niin kamalan tapahtuman seurauksena. Abortti ei ole murha kun se tehdään tarpeeksi ajoissa, kyllä maailmassa on riittävästi ihmisiä.
Toinen syy olis lapsen niin vaikea kehitysvamma, että kunnon elämälle ei ole edellytyksiä. Se on vaan huono homma kun näitä asioita ei koskaan voi satavarmasti tietää ennen syntymää, toivon vaan kovasti etten sellaisen valinnan eteen koskaan joudu, toivottavasti luonto tekee silloin sen minkä parhaaksi näkee.
Henk.koht. ihan missä tahansa elämäntilanteessa. Sellaista tilannetta ei ole että pitäisin lapsen.
että olisin yksin tulossa äidiksi, olisin masentunut ja väsynyt ja sikiö olisi vakavasti vammainen. Sellaisessa tilanteessa kyllä varmaan tekisin abortin, tai ehkä kuitenkaan en...tosi vaikea sanoa.
Yksinkertaisin syy olis jos en haluais sitä vauvaa, tai se ei sopisi elämäntilanteeseni.
sit tulee raiskaukset, vammat ym..
Ehkä jos joku raivopäinen mulatti olis raiskannut mut. Muuta pätevää syytä en kyllä keksi.
Mieshän on erittäin moderni koko kansan etuja ajava katolilainen. Katolisethan eivät perusta elämäänsä tuhansia vuosia vahoille saduille. Eivät toki.
Jotenkin minusta tämän hetkiset ehdot laissa on ihan hyvät, sopivat siis minun oikeudentajuuni.
Jos hieman tutustutte naisten historiaan, niin esim. 30-luvulla tehtiin lukuisia laittomia abortteja puoskarien avulla sörkkimällä sikiö palasiksi. Ja naisia kuoli mm. verenmyrkytykseen huonosti desifioitujen välineiden vuoksi tai koska ei tehty kaavintaa asianmukaisesti ja ne palaset mätäni äidin kohdun sisälle. Monilapsisissa perheissä tuli paljon äidittömiä lapsia. Että ei enää takaisin tuota aikaa!
Sinikka Mönkäre oli yksi näistä kärsijöistä:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/sinikka-monkare-tv-ohjelmassa-aiti-ku…
koska en halua lasta tähän elämäntilanteeseen. Haluan lapsen vasta sitten kun me ollaan naimisissa.
tulisi tehdä ehdottomasti abortti. Eli ei lisää näitä toimeentulotuella eläjiä. Sen sijaan että yhteiskunta alkaa järjestään asuntoa ja rahaa näille niin aborttimainos käteen ja soitto lääkärille.
Miksipä niitä pitäisi suoda sellaiselle, joka on jo mahdollisuutensa käyttänyt? Eipähän tule enää yhteiskunnalle sairaalakustannuksia eikä kukaan syytön pääse hengestään, kun steriloidaan abortoijat. Se olisi inhimillisin ratkaisu.
ikäänkuin hyönteiset joille määrä on laatua tärkeämpää...
Miksipä niitä pitäisi suoda sellaiselle, joka on jo mahdollisuutensa käyttänyt? Eipähän tule enää yhteiskunnalle sairaalakustannuksia eikä kukaan syytön pääse hengestään, kun steriloidaan abortoijat. Se olisi inhimillisin ratkaisu.
osaa ehkäistä silloin kun ei lasta halua.
raiskattu. Jos olis vahinko oman miehen kanssa, pitäisin lapsen vaikka se oiskin sitten jo viides.
Muuta pätevää syytä en kyllä keksi.
Jos olisin 34v tai yli tai raiskauksen uhrina.
vaikka minut raiskattais niin se lapsi on osa minua.. en voisi tappaa omaa lasta.