Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekkyyden kultuuri

Vierailija
04.09.2011 |

Aamulehdessä joku kirjoitti asiaa tänään isovanhempien hyväksikäytöstä joka on aikamme valitettava ilmiö ja tabu. Isot ikäluokat ovat lapsuudessaan oppineeet suorituskeskeisen työnteon mallin. Elämän ehtoopuolella lepo ja elämästä nauttiminen olisi suotavaa, mutta ei mahdollista, kun pitää hoitaa jatkuvsti lapsenlapsia, koska modernit vanhemmat harrastavat, shoppailevat, matkustavat ja elävät pidennettyä nuoruuttaan.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..todennäköisesti 'kiristetään'. Hänen poikansa on eronnut ja vähän tyhmänoloinen miniä uhkailee jollakin tapaa, että jos ei nyt sovi hoitaa lapsia, niin ei sitten myöhemminkään... Tämä tekoripsi, -kynsimamma, jolla on vaatimattomat tulot, käyttänee lapsille annettuja seteleitä omiin tarkoituksiinsa. Etupäässä pyörinee viikonloput huoraamassa.

Vierailija
2/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin isovanhempien kanssa samoissa pihoissa tai jopa taloissa ja lasten perään katsoi, kuka nyt ehti, kun aikuiset tekivät töitä toimeentullakseen. Tuskin oli kukaan siellä kyttäämässä, että saako se mummo tai vaari nyt rahaa varmasti siitä, että on lastenlastensa kanssa.

Mutta aika muuttuu ja suuntaus on se, että kun lapset on kasvatettu, alkaa "oma elämä". Ja siihen ei taatusti kuulu ne omat lapset ja lapsenlapset, kuin ehkä kerran kuukauteen. Paitsi sitten, kun alkaa ikää olla eikä haluta enää yksin kotona istuskella, kun ei terveys riitä liikkumiseen.

Nähtäväksi jää millaisia tekin av-mammat tulette olemaan. Ovatko lapsenne teille elämän suola ja lapsenlapset ilon ja ihmettelyn asia, vaiko piikki perseessä???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sukupuolisuuntautuneisuus tähän kuuluu?

Vierailija
4/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset ei voi siivotakaan, jos on lapsia jaloissa.

Tunnen paljon näitä "hyväskikäyttäjiä" (lähipiirissäni on paljon nuoria äitejä), mutta toisaalta samat hyväksikäytetyt isovanhemmat myös pyytävät lapsia viikonlopuiksi kylään.

Vierailija
5/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat lapsia viikonlopuiksi ja vapaalla kylään, niin ulkopuolisten silmissä se on aina hyväksikäyttöä.

Vierailija
6/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisistä jotka HALUAVAT auttaa? MOnet ihmiset tekevät ilmaista vapaaehtoistyötä ja saavat palkkioksi tekemisen ja auttamisen ilon. Minä autan ihan ilmaiseksi ihmisiä ja saan myös itse ilmaiseksi monelaista apua- myös lastenhoito. MOnet tuntemani isovanhemmat auttavat lapsiaan pelkästä ilosta. Oma äitini hoiti lapsiani yhden vuoden, koska HÄN HALUSI ITSE. Minusta laillasi ajattelevat ihmiset ovat häitiintyneitä.

Vierailija
7/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sillä että joku teettää täyttä työpäivää ilmaiseksi jollakulla ei ole enää MITÄÄN TEKEMISTÄ avuliaisuuden kanssa.

17

Vierailija
8/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, niin mummoni hoiti minua (ja samalla kotiamme) kun molemmat vanhempani paiskivat töitä. En koe huonoa omatuntoa kun pyydän hyväkuntoista äitiäni joskus auttamaan lasten kanssa, hän itse hoidatti lapsensa äidillään, joten sama meininki jatkukoon.

Vierailija
9/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka asuvat talvet Espanjan aurinkorannikolla? Ketkä hankkivat suurin joukoin halpoja kämppiä Thaikuista, Meksikosta ja muualta, missä on lämmintä ja golfkenttiä? Suurten ikäluokkien eläköityneet hyvinvoivat rouvat ja herrat, joilla on plakkarissa omat ja vanhempiensa (= ei ole tarvinnut juurkaan heidän eläkkeitään maksella) rahat ja jotka maksattavat muhkeat työeläkkeensä nuoremmilla sukupolvilla. Nuoremmat saavat raataa yli 70-vuotiaiksi töissä ja eläkekertymä jää silti pienemmäksi kuin noilla ahnureilla.

Kaiken kukkuraksi kaikki tuo eläkeraha on poissa Suomen kansantaloudesta.

Vierailija
10/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurista ikäluokista eroon. Tavallisesta tallaajasta tuntuu tosi hauskalle nämä mollaamiset.

Vierailija
11/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini on aivan onnessaan kun saa hoitaa lapsenlastaan jonka vanhemmat käyvät töissä.Ja se näkyy hänestä että aidosti nauttii nykyisestä elämästään.

mutta sillä että joku teettää täyttä työpäivää ilmaiseksi jollakulla ei ole enää MITÄÄN TEKEMISTÄ avuliaisuuden kanssa.

17

Vierailija
12/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös näitä isovanhempia jotka haluavat kaiken palvelun antamatta itse mitään kuten mun lapsille on käynyt. Lasteni pitäisi olla innolla aina kyläilemässä isovanhempien luona vaikka koskaan eivät ole näiltä läheisyyttä saati välittämistä saaneet.

Vierailija
13/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hänen mielestään tyttö on liian pieni vielä hoitoon ja minä sain unelmaduunini jonka otin vastaan. Ihan on tämä järjestely anopin toiveesta lähtöisin joten luottakaamme siihen että asiat on niin kuin pitääkin!

Vierailija
14/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole omia lapsiaan auttaneet yhtään misssään mutta vaativat täyden palvelun kun vanhuus lähestyy? Mulla kokemusta tällaisesta ja sori vaan en aio todellakaan laittaa tikkua ristiin. Muuttakoot sinne aurinkorannoille ryyppäämään!

Vierailija
15/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kehittäkää nyt hitossa se pilleri, jolla pääsette meistä suurista ikäluokista eroon. Tavallisesta tallaajasta tuntuu tosi hauskalle nämä mollaamiset.

miten teitä yhteiskunnan Suurta Kuplaa aina kohdellaan muka niin epäreilusti. Halusit kiillottaa teidän kilpeänne, mutta eihän noita satuja kukaan ajatteleva ihminen usko.

Vierailija
16/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kuvottavaa jengiä, olleet aina!

Vierailija
17/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ajatelleet mieheni kanssa matkustavamme talveksi jonnekin halpaan maahan, kun siirrymme eläkkeelle, sillä rahat eivät riitä sitten kaikkeen siihen, mitä tenavat keksivät tarvitsevansa lapsenlapsille. Nyt jo tekee tiukkaa. Toisaalta voimatkin loppuu.

Vierailija
18/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi perustaa eläinsuojeluyhdistystä vastaava liike: Suojele isovanhmepia lapsien hyväksikäytöltä.

Vierailija
19/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin tämä. Itsehän ovat lapsensa kasvattaneet ja mallin ehkä antaneet. Toisaalta, jos ei eläkeikään mennessä ole oppinut sanomaan "ei", niin voi voi...

Vierailija
20/32 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..hyväksikäytöstä. Yh-äiti kärrää joka viikonloppu mukelonsa mummolle, jotta pääsee harjoittamaan haureutta.