Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikonloput pilaa mun elämän.

Vierailija
04.09.2011 |

Koko raskaan työviikon mä odotan viikonloppua ja aina iloitsen perjantaista vaikka työstäni tykkäänkin. Koko viikonloppu menee siihen, että yritän saada muun perheen tekemään viikkosiivousta. Eli siis mä mäkätän ja oon vihainen ja muita ärsyttää. Tämä alkaa jo perjantaina. Usein käy niin, että talo on joten kuten siivottu päällisin puolin sunnuntaina ja viikonloppu on siis ohi. Sitten taas alkaa arki ja en ole saanut yhtään nauttia viikonlopusta. ENkä siis todellakaan vaadi mitään todella putipuhdasta ja täydellisen siistiä vaan sellaista normaalia siistiä. Ilman sitä meillä on aivan täysi kaaos. Mua masentaa ja ahdistaa nää viikonloput. En tiedä miten tähän asiaan voisi saada muutosta? Oon yrittäny mun miehelle selittää tätä asiaa, mutta hän ei ymmärrä. JOka viikonloppu en jaksa taistella ja silloin kukaan ei tee mitään, mutta eihän niinkään voi elää ja mä en todellakaan suostu siivoamaan yksin kaikkea.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pyydä, anele ja nalkuta niin täällä hukutaan paskaan ja pölyyn. Minusta siivoaminen liittyy lasten kasvatukseenkin. Ei sitä voi jättää huomiotta. Lapset on pieniä koululaisia. Enkä missään nimessä aijo siivota yksin.

ap

Vierailija
42/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäkätätkö ja kun mitään ei tapahdu, niin siivoat sitten naama pitkällä itse? Jos menee näin, niin onhan ne oppineet et ei tarttee osallistua. Äiti vaan on vihainen jonkin aikaa ja siivoaa lopulta itse...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja me hoidettiin suuren omakotitalon viikkosiivous keskenämme. Äiti joko leipoi tai teki ulkohommia sen aikaa. Nyt joku roti siihen hommaan. Ei pitäis olla niin vaikeaa.

Vierailija
44/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun ei tartte tapella siivoamisesta!

Vierailija
45/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ihmeessä ette tosiaan siivoa torstaina? Mikä on miehesi perustelu siivoamattomuuteen? Mikä on hänen ratkaisuehdotuksensa?

Yksi vaihtoehto on siivota joka päivä 1h niin että viikon aikana kaikki tulee tehdyksi. Esim klo17-18 teillä on siivoustunti ja jokaisella on jokaiselle päivälle oma tehtävänsä

Vierailija
46/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonlopun ja sitten sunnutai-iltana siivotaan. Viikonloppu on ohi ja on hirvee sotku taas tiistaina.

Tänä viikonloppuna on käynyt niin, että eilen mun vanhemmat tartti mun miehen apua yhdessä jutussa. Siellä sitten odoteltiin, että milloin se homma tehdään. Mä en jaksanut odottaa vaan tulin yksin kotiin siivoomaan. Siivosin osan talosta ja mietin, että onpa kiva lauantai-ilta kun muut kyläilee ja mä siivoon yksin kotona. Tein selväksi, että tänään muut siivoo ja mä en. Nyt noi tuolla siivoo ja mä oon koneella. Mutta vituttaa. Kuulostaa kyllä siltä, että lapset tekee huoneissaan jotain ihan muuta kuin siivousta.

Vierailija
47/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi, onko ne lasten huoneet pakko siivota joka viikko? Ei meillä ainakaan siivota kuin kerran kuussa paremmin.

Vierailija
48/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot osittaisella hoitovapaalla eli sulla on aikaa olla kotona. Mies on työtön opiskelija eli silläkin on taatusti aikaa olla kotona.

Eikö olisi helpompi pitää yllä perussiisteyttä? Joka päivä hoidetaan tiskit, tavara- ja vaatekasat, eteinen järjestykseen, sängyt pedataan ja sitä rataa.

Lapsille kotitöiksi imurointia ja roskien vientiä ja miehelle omat tehtävänsä. Ei voi olla noin vaikeaa...

Vierailija
49/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lasten olla lapsia. Sinulla ja miehelläsi on päävastuu kodin siivouksesta. Lopeta se mäkättäminen ja tee hommat sillä aikaa. Mieti millaiset muistot lapsillesi jää viikonlopuista. Äiti jatkuvasti mäkättää ja on marttyyri.

Vierailija
50/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin ratkaisuehdotusta iltaan mennessä. Minusta torstai olisi hyvä siivouspäivä. Se voisi onnistua jos mieheni sitoutuisi siihen, mutta jos ei niin se tarkoittaa sitä, että viikonloppusiivoustaistelu pidentyy yhdellä päivän...

Tuo siivoustuntikin on hyvä ehdotus!

ap

Vierailija
51/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ei oikeasti edes tule niin kalliiksi kun aina kuvitellaan! (huom. kotitalousvähennys)

Jos vähänkään on ns. ylimääräistä rahaa. Meillä käy nykyisin joka perjantai siivooja ja voin kertoa että elämänlaatumme on parantunut 100%. Koko perhe saa nauttia puhtaasta kodista ja rentoutua viikonlopun yhdessä ilman jäkätystä ja mäkätystä siivoamisesta tai siivoamattomuudesta.

Olo on rento ja hyväntuulinen sunnuntai-iltanakin eikä maanantai ahdista yhtään, koska viikonloppu on mennyt niin kuin sen kuulukin mielestäni mennä. -rentoutuen, akkuja ladaten, perhe yhdessä ollen.

Vierailija
52/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta on..

pitää vaa muuttaa asennetta.

tai vaa heittää puolet tavaroista kylmästi pois niin on helpompi siivota.

meillä on aika paskasta, mut olen ainut joka siivoo (lapset: vauva 2v ja 6v). miestä ei haittaa jos on likaista. en jaksa mäkättää koko ajan. olen vain hyväksynyt että meillä ei ole puhdasta ja en kutsu kavereita kylään koska hävettää.

muutin asennetta että koti on elämistä varten, ei siivousta. mut tietty rajansa kaikella, eli jos ötököitä alkaa juoksee lattioilla niin sit tulee kyl suursiivous päivä.

Vierailija
53/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kamala kaaos. Kukaan meistä ei osaa ylläpitää järjestystä ja mä en missään nimessä suostu olemaan sellainen äiti joka siivoo toisten sotkuja päivät pitkät. Musta on väärin, että "äitiä autetaan" kun hommien pitäisi olla kaikille yhteisiä. Yksi osa syy on varmaan myös se, että meillä ulkoillaan, pelaillaan ja tehdään kaikkea yhdessä eikä siis siivoilla järjestellä päivänmittaan juuri ollenkaan. Varmaan myös katsotaan liikaa telkkua. Mies katsoo kaikki illat telkkua eli ei siksi ehdi tehdä mitään. Mä taas en katso telkkua, mutta olen aika paljon netisssä silloin kun en touhua lasten kanssa (mitä kyllä teen paljon).

ap

Vierailija
54/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et ollut kylässä omasta halustasi, vaan menit väkipakolla kotiin siivoamaan. Ja kun perheesi tulee kylästä, niin marttyyriäiskä odottaa rätti kädessä naama punaisena puhisten "kun minä AINA täällä siivoan ja te vaan kylästelette lauantai-iltana, kun täällä pitää siivota ja yksin raukka..." ;);)

Ja jos helkatti eilen siivosit, niin miksi siellä pitää vielä tänäänkin siivota??? Tehotonta on sinunkin siivous kyllä..

viikonlopun ja sitten sunnutai-iltana siivotaan. Viikonloppu on ohi ja on hirvee sotku taas tiistaina.

Tänä viikonloppuna on käynyt niin, että eilen mun vanhemmat tartti mun miehen apua yhdessä jutussa. Siellä sitten odoteltiin, että milloin se homma tehdään. Mä en jaksanut odottaa vaan tulin yksin kotiin siivoomaan. Siivosin osan talosta ja mietin, että onpa kiva lauantai-ilta kun muut kyläilee ja mä siivoon yksin kotona. Tein selväksi, että tänään muut siivoo ja mä en. Nyt noi tuolla siivoo ja mä oon koneella. Mutta vituttaa. Kuulostaa kyllä siltä, että lapset tekee huoneissaan jotain ihan muuta kuin siivousta.

Vierailija
55/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mieheltäni ratkaisua, mutta ei osannut sanoa...

Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että miehesi ei vain viitsi/jaksa siivota sillä aikaa, kun sinä olet töissä. Jos ukolla ei ole heittää mitään oikeaa syytä noin yksinkertaiseen kysymykseen, niin viitsimisestä se siivoaminen on kiinni.

Vierailija
56/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos että otit asian puheeksi. Meilläkin viikonloput ovat ihan hiveitä :-( Tosin olen yh eikä miestä ole apuna.

Vierailija
57/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä liikaa tavaraa? Meillä on kolme lasta ja ei kyllä tavaraa loju yleensä missään. Helppoa ja nopeaa on siivoaminen. Kun lapset on opetettu saman tien laittamaan kamppeensa paikoilleen, niin ei pääse syntymään mitään kaaosta. Meillä myös alakoululaisia lapsia, jotka täysin hoitaa esim. astianpesukoneen tyhjennykset, imuroinnin yms. Yleensä perjantaisin ovat koulun jälkeen imuroineet koko talon, tiedossa että vasta sitten pääsee tietokoneelle yms. Mulle ja miehelle jää lähinnä mattojen kopistelu (ei joka viikko) ja lattioiden moppaus tarvittaessa. Ihan on omasta järjestelmällisyydestä kiinni, pitää vaan tietysti alkuun opetella uudet toimintatavat ja sitten pysyä niissä.

Vierailija
58/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen tapa, että päivittäin töiden jälkeen teen pienen (max. 20 minuuttia) ylläpitosiivouksen, johon komennan lapset mukaan.

Samoin mies imuroi pari-kolme kertaa viikossa, ja pyykkiä pesen käytännössä joka päivä. Näin viikonlopulle ei kasaudu hillitöntä urakkaa.

Vierailija
59/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä ei lipeä kukaan. Olemme jakaneet hommat ja jokainen tieää ilman sanomisia mikä hommat kuuluvat hänelle. Mutta olen vähän jämptimpi kuin sinä ja VAADIN aikoinaan kaikkien osallistumista. Tytöni itse sanoo että kuinka ihanan siistiä on, kun ollaan saatu siivottus eli nauttii itsekin lopputuloksesta!

Vierailija
60/60 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan tavallisen siisteyden omaksuminen NIIN vaikeaa. Eli että laitetaan tavarat, astiat yms. käytön jälkeen paikalleen eikä jätetä lojumaan siihen mihin ne sattuu jäämään?

Tuota kun noudattaa niin säästyy jo PALJOLTA.