Viikonloput pilaa mun elämän.
Koko raskaan työviikon mä odotan viikonloppua ja aina iloitsen perjantaista vaikka työstäni tykkäänkin. Koko viikonloppu menee siihen, että yritän saada muun perheen tekemään viikkosiivousta. Eli siis mä mäkätän ja oon vihainen ja muita ärsyttää. Tämä alkaa jo perjantaina. Usein käy niin, että talo on joten kuten siivottu päällisin puolin sunnuntaina ja viikonloppu on siis ohi. Sitten taas alkaa arki ja en ole saanut yhtään nauttia viikonlopusta. ENkä siis todellakaan vaadi mitään todella putipuhdasta ja täydellisen siistiä vaan sellaista normaalia siistiä. Ilman sitä meillä on aivan täysi kaaos. Mua masentaa ja ahdistaa nää viikonloput. En tiedä miten tähän asiaan voisi saada muutosta? Oon yrittäny mun miehelle selittää tätä asiaa, mutta hän ei ymmärrä. JOka viikonloppu en jaksa taistella ja silloin kukaan ei tee mitään, mutta eihän niinkään voi elää ja mä en todellakaan suostu siivoamaan yksin kaikkea.
Kommentit (60)
Palkkaa siivooja neljäksi tai viideksi tunniksi tekemään kunnollinen ja perusteellinen siivous. Sen jälkeen on helppo pitää yllä jonkinlaista perussiisteyttä. (Sitä ennen poista lattioilta, hyllyiltä ja muilta pinnoilta kaikki roina. Pistä tärkeät talteen vaikka johonkin laatikkoon ja ei-tärkeät jätesäkkiin tai roskiin. Tähän menee korkeintaan muutama tunti. Ei siis ole mahdotonta, ja voit tehdä sen itse).
Laita siivoojan lasku miehellsi. Lisäksi voisit näyttää miehellesi tämän ketjun ja kysyä häneltä haluaako hän todellakin olla joku saakelin punaniska sivistymätön lusmu, joka ei välitä kotinsa yleisestä siisteydestä.
Tärkeintä kuitenkin on, että ryhdistäydyt itse. Tuollaista valittajaa ja nalkuttajaa ei kestä kukaan.
1) Hankkiudu eroon ryönästä
2) Palkkaa siivooja tai käytä vuorokausi omaa aikaasi siihen, että kämppä on kuosissa (ja lopeta marttyyrinä oleminen)
3) Pidä huoli siitä, että asunto on siivottu torstai-iltana. Jos mies ei osallistu, palkkaa siivooja ja laita lasku miehelle. Ja muista, että edelleenkin naiset tekevät suurimman osan kotitöistä. Kannattaa siis olla realisti.
4) Muista kehua ja kiittää lapsia siitä, että he tekevät edes vähän. Muuten kasvatat samanlaisia kapinoivia lusmuja kuin miehesi on.
Suurin ongelma tässä olet sinä, ap.
miehen ja lasten koti? Miksi sinä saat olla se, joka määrää miten siistiä pitää olla ja milloin siivotaan? Jos miehelle ja lapsille on ihan ok asua kaaoksen keskellä, niin miksi et sinä yritä sopeutua enemmistön mielipiteeseen, miksi muiden pitäis sopeutua sun vaatimuksiin?
Mun lapsuus oli tollanen. Launtaina riideltiin siivouksesta. Siksiköhän siivoan itse silloin kun paarhaaksi näen. Makkarit yleensä kerran kuussa. Joskus lapset auttavat omissaa. Ei ole siistiä meillä, mutta ei myöskään siivousriitoja. Neliötä vaan noin 100, joten selviän itse. aöakertaa siivoan kerran viikkoon, joskus en sitäkään. Kun on ryömimisikäinen useammin.
Mitä lapsuusmuistoja haluat lapsillesi
Viikkosiivous torstai-tai perjantai-iltana ja jos ei oo kuuteen mennessä tehty niin et pistä tikkua ristiin. Selkeä aluejako, lapsilla omat huoneet, pojille mattojen piiskaus yms myms.
mutta en ymmärrä. JÄMÄKKYYTTÄ JA RAJOJA PELIIN!!!
Meillä kun minä päätän milloin on siivouspäivä niin imoitan edellisenä päivänä lapsille että huomenna ei sitten sovita mitään menoja (koululaiset) eikä mitään pelejä, tietokonetta tms. saa avata ennekuin on oma osuus tehty. Jos ei meinaa tehdä niin sitten peruuntuu viikkoraha tai ei pääse minnekään kaverin luo tai kaverit meille ennekuin hommat tehty. ´Jos lapset saisi päättää ne sanoisi vaan että joojoo kohta teen ja hommat olisi vielä viikonkin päästä tekemättä. Vaankun olen jämäkkä ja pidän kiinni siitä mitä tehdään ja milloin tehdään niin homma toimii. Ja kun jokainen tekee osuutensa niin kenekään ei tarvitse tehdä paljon.
-viiden yh
Lapset kyllä oppii kun / jos aikuiset tekee. Tai sitten ei, valitettavasti. Itse pakotan poikani hommiin ihan vaan siks että hänen tulevalla puolisollaan ois aikanaan helpompaa...
Miehen pakottaminen on vaikeampaa. Vaikea estää kutsumasta kavereita käymään tai takavarikoida kännykkää tai sulkea nettiyhteyttä...
mutta en ymmärrä. JÄMÄKKYYTTÄ JA RAJOJA PELIIN!!!
Meillä kun minä päätän milloin on siivouspäivä niin imoitan edellisenä päivänä lapsille että huomenna ei sitten sovita mitään menoja (koululaiset) eikä mitään pelejä, tietokonetta tms. saa avata ennekuin on oma osuus tehty. Jos ei meinaa tehdä niin sitten peruuntuu viikkoraha tai ei pääse minnekään kaverin luo tai kaverit meille ennekuin hommat tehty. ´Jos lapset saisi päättää ne sanoisi vaan että joojoo kohta teen ja hommat olisi vielä viikonkin päästä tekemättä. Vaankun olen jämäkkä ja pidän kiinni siitä mitä tehdään ja milloin tehdään niin homma toimii. Ja kun jokainen tekee osuutensa niin kenekään ei tarvitse tehdä paljon.
-viiden yh
mitä järkeä olisi aloittaa valitus jo perjantaina, jos vasta sunnuntaina jotain tapahtuu? Sunnuntaina sitä ei voi enää lykätä, koska minä en jaksa työpäivän jälkeen enää siivota eikä muutkaan. Sunnuntaina ei juuri muutakaan voi tehdä, lasten kaveritkin ovat usein jossain reissussa tai etävanhemman luona. Kerran kuussa maanantaisin käy siivooja, joka siivoaa sitten perustellisesti, pesee lattiat ym. Muulloin riittää imurointi ja vessojen pesu. Tavaroiden järjestämiseen meilläkin aika menee, siisteys on osittain temperamenttikysymyskin, eikä meidän perheeseen ole yhtään luonteeltaan siistiä syntynyt.
Koti on siivottu viikonlopuksi ja voitte koko perhe nauttia viikonlopusta ilman siivousta !
rutiiniksi kunnon viikkosiivous porukalla JOKA TORSTAI! Siihen voit 2 tunniks palkata myös siivoojan heilumaan kaiken huippuna! Joka ikiselle torstaina klo 17 rätti kouraan, romut järjestykseen ja imurointi, petivaatteet ja lattian ym vessojen pesut! Klo 19-20 on valmista ja voitte pe, la, su nauttia viikonlopusta! Näin meillä ;)
Miten se on aikuisilla (?) ihmisillä noin vaikeeta siivota tai järjestellä asioitaan?
meidän viikonloppuhelvetti alkais jo torstaina eli siis mä taistelisin siivoamisesta to, pe, la, su. Ei jaksa.
ap
meidän viikonloppuhelvetti alkais jo torstaina eli siis mä taistelisin siivoamisesta to, pe, la, su. Ei jaksa.
ap
Ei kukaan halua käyttää ainoaa vapaa-aikaansa johonkin niin ankeaan, kuin viikkosiivous. Tehkää se tosiaan torstaisin ja lopeta heti tuo valittaminen asiasta. Sinua aletaan inhota hiljalleen, jos olet aina viikonloppuisin nalkuttamassa jostain siivouksesta. Relaa. Jos et kestä sotkua, niin siivoa itse.
Viikkorahat jäihin, jos eivät osallistu. Lopeta pyykkihuolto vähäksi aikaa. Rupeaa se äidin auttaminen koko sakilta luonnistumaan, kunhan puhtaat vaatteet loppuu.
Huomaisin tuollaista oireilua itsessäni ja viikonloput alkoi mennä siivoamisessa. Aloin siivota tortaisin ja ihan ite, joten ei tarvi paapattaa ja viikonloput on vapaata.
ennen kuin oma osuus on hoidettu. Jos ei tapahdu, niin perjantaina asap koulusta ja töistä kotiin, minnekään ei saa lähteä ennen kuin homma on hoidettu. Tv:tä ei avata, mitään viihdykkeitä ei tipu.
Vähän jämptiyttä. Minä olen sellanen kotipiru, että jos ei menis jakeluun, sais olla varma, että seuraavana torstaina tv ja muut av-laitteet olis viety jonnekin pois, siivousvehkeet olis hollilla ja jääkaappi tyhjänä. Hommaan tulis parannusta sitten, kun alkais muukin sujua.
että voisiko kotitöitä jakaa siten, että ap siivoaa, mies laittaa ruoat, lapset hoitavat tiskikoneen tms. miten parhaiten sopii. Minusta terve aikuinen menee helposti vastarintaan, jos toinen kovasti äkseeraa ja määrittelee mitä tehdään ja milloin, vaikka asiat sinänsä olisivatkin fiksuja. Ainakaan minä en pidä komentelemisesta ja huomauttelusta, vaikka aihetta olisikin...