Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle, miten yks tuttu äiti tekee tämän??

Vierailija
03.09.2011 |

Hänellä on 4 lasta; kaksi 7-vuotiasta, 5-vuotias ja 3-vuotias

Hänellä on myös 2 koiraa, jotka ovat hyvätapaisia ja koulutettuja.

Hänen miehensä ei osallistu kotitöihin ym juuri ollenkaan.

Hän tekee 2-vuorotyötä.

Hänen kotinsa on aina puhdas ja siisti, lasten leluja toki on levällään, muttei koskaan esim. pyykkiä, tiskiä, pölyjä tai tahroja.

Hän on itse hyvässä kuosissa (ts. normaalipainoinen, hiukset aina nätisti, nätit vaatteet jne)

Siellä on AINA itseleivottua kahvileipää ja heillä ei juuri koskaan syödä eineksiä.

Hän ottaa mielellään vastaan vieraita, hoitaa usein toistenkin lapsia tai siellä on jokin hoitokoira.

En ole koskaan kuullut, että hän hermostuisi lapsilleen ja puhuu aina myös miehelleen tosi kauniisti.

Tänään hänen miehensä kutsui mun miehen saunomaan ja iltaa istumaan, siellä oli ollut pöytä koreana ja nainen iloisena.

MITEN se tekee kaiken tuon? Ja siis on sellainen aidon mukava, ei mikään esittäjä tai suorittaja.

Mulla on vaan 2 lasta ja kissa, mieskin osallistuu kotitöihin enemmän ja SILTI en saa aikaiseksi lähellekään kaikkea tuota. En haluis olla kateellinen, mutta silti vituttaa, kun mies kehuu kaverinsa vaimoa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newsflash: lasten läsnä ollessa voi tehdä kotitöitä. Aikuinen voi olla läsnä lapsilleen, kommentoida tekemisiä ja toimia pomppualustana mutta hänen EI TARVITSE jatkuvasti istua lastenhuoneen lattialla leikkimässä.

Arkiaskareet pystyy hoitamaan vaikka lapsia olisi useampi (poikkeuksena esim. vaativa vauva). Ja yhdellä kädelläkin on mahdollista tehdä ruokaa ;)

Väitetään, että miehet on putkiaivoja jotka ei voi tehdä useampaa asiaa yhtä aikaa, uskon että tämä koskee joitakin naisia, he jotenkin menevät jumiin kun lapset on paikalla eivätkä pysty hoitamaan mitään askareita kun jälkikasvu pyörii vieressä.

Paljon on eroa ajankäytössäkin. Esim. jos mieheni pitäisi laittaa lapsille aamupalaa, menisi siihen helposti tunti kun hän ensin neuvottelisi lasten kanssa hampaiden pesusta, sitten kattaisi hartaudella pöytään neljää eri leivänpäällistä jne. ja lopputulos olisi että mihin nyt oltaisiinkaan menossa, myöhästyttäisiin koko sakki. Itse herään jousena sängystä, lasten kanssa samalla oven avauksella aamupesulle ja sitten istutan heidän pöytään omenanpuolikkaiden ja puurolautasten kanssa :D Aikaa mennyt 10 min.

Vierailija
22/31 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset ovat erilaisia. Ystävättäresi on "kodinhengetär" ja se on hieno juttu ja arvostan kyllä itsekin sellaisia naisia TOSI paljon. Itse en ole, enkä yritäkään olla. Olen vain oma itseni. Minä esim. juurikin jaksan aika paljon leikkiä ja touhuta lasten kanssa yhtä ja toista, mutta kahvileipä on kyllä kaupan valmista sorttia, vieraita en jaksa kauheesti ottaa vastaan (koti on ikään kuin perheen omaa reviiriä), siivous vain pakon edessä, vaikka olis aikaakin. Lapset sotkee ja annan sotkeakin, kun en jaksa olla koko ajan komentamassa jne jne jne. Mutta ihan tyytyväinen olen tähän omaan suoritustasooni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu tuo myös. Mutta meillä ei olekaan telkkua, istun erittäin vähän tietokoneella. En etes joka päivä.Tiskit laitetaan aina heti. SAmoin pyykkään päivittäin. Välillä kyllä löysytän mut sillon en leivo.

Se ku tykkää siististä kodista niin kyllä sitä kerkee.

Vierailija
24/31 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin hän on kotiäiti, mutta lapsia onkin sit 8kpl... Aina leipomassa pullaa sun muuta. Käsittämätön ihminen. (Eikä ole vl)

Mulla ole kuin 3 lasta, enkä mitenkään veny samaan.

Vierailija
25/31 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostohyväskät on kalliita. Aivan pitäisi suorittaa kotioloissa :-) Itsellä alkaa tuosta oma habitus tip-top, nimittäin jos ei tarvitse mennä mihinkään, niin kotiasu päällä ja se helposti jää sit.

Mutta täydellisilläkin ihmisillä on heikko kohtansa. Ehkä ei osaa käyttää tietokonetta ja roikkua netissä :-) Ei osaa rentoutua.

Vierailija
26/31 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäinen suorittaja jonka elämä on aikataulutettua.Tosin tuo sosiaalinen puoli häneltä puuttuu että ei voi olla AP:n kuvailema henkilö.

Vierailija
27/31 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänelle oma koti ja lapset ovat unelmien täyttymys ja "harrastus". Sellainen saa nautintoa siististä kodista, itseleivotuista jutuista, joita on maailman ihanin antaa omille lapsille. Ei tuollainen "tunnu missään" sellaiselle.

Mulla ei edes ole lapsia ja joskus tuntuu ihan ylitsepääsemättömän raskaalta alkaa pyykkäämään työpäivän jälkeen. Olenkin miettinyt, että mitäs sitten kun tässä olisi vielä jotain lapsia. Jepjep!

Olen itse ihmetellyt miten nuo jotkut bloggaajat kykenevät myös tuollaiseen. Toisella kädellä keitetään marmeladit joulutuksi, kun samalla ollaan neulottu koko perheelle kauniit villapaidat ja kappas kun kätevästi kaikesta on otettu vielä kuvat ja kirjoitettu tekstit nettiin. Onneksi ei tule kovin saamaton olo itselleen...

Vierailija
28/31 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noi 7-vuotiaat varmaankin koulussa ja ip-kerhossa ja pienemmät kokopäivähoidossa.

Lapset ei sairasta ja työ ei vaadi kamalasti.

Sitten se onnistuu ihan hyvin.

Meillä kaatuu astmalapseen, vaativaan työhöni ja siihen, että lapsilla ei ole koskaan ollut täyspitkää hoito- tai koulupäivää.

Leipomukset yms. vääntää kyllä ihan siinä sivussa ja vaateostokset saa tehtyä nopeasti, jos hoitaa isoina erinä kerralla.

Vierailija
29/31 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tämä kyseinen äiti kuuluu siihen vähemmistöön, jolle kodin hoitaminen on harrastus. Eli ei tunne kaatuvansa taakan alle ja on motivoitunut tekemään kotitöitä, jos oikeasti aidosti pitää niistä kuten joku muu jostain toisesta harrastuksesta. Ehkä hän on onnistunut löytämään mielekkään työn, jonka voi jättää työmaalle, eli ei kanna työstressiä kotiin. Ja ehkäpä lapset ovat tosiaan ns. helppoja. Vai onko helppoja lapsia olemassa? Ehkä heillä on vain onnistuttu kasvatuksessa. Niin ja lapset ovat terveitä.

Ihailen näitä äitejä. Toivoisin itsekin olevani sellainen. Joskus onnistun ja joskus en, mutta en stressaa siitä. Toivottavasti nämä kaiken tekevät äidit eivät kuitenkaan tuomitse meitä, jotka emme onnistu arjessa yhtä hyvin.

Vierailija
30/31 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin hän on kotiäiti, mutta lapsia onkin sit 8kpl... Aina leipomassa pullaa sun muuta. Käsittämätön ihminen. (Eikä ole vl)

Mulla ole kuin 3 lasta, enkä mitenkään veny samaan.

"erityisiä" (Siis sillä tutulla, mulla on ihan tavallisia)

Vierailija
31/31 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli iltavuorojen aikaan sillä on monta tuntia aikaa laittaa kotia ja leipoa, kun lapset on koulussa7 hoidossa.

Mutta myös nämä:

vähäuninen

ei lue kirjoja

ei harrasta

ei opiskele

ei tee töitä kotona

ei katso tv:tä tai surffaile

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme