Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö teillä päiväkodin hoitaja kotona lukukauden aluksi?

Vierailija
26.08.2011 |

Minua ihmetytti, kun syksyn alussa päiväkodin lastenhoitaja kyseli, voisiko tulla meille kotikäynnille "keskustelemaan ihan rauhassa." No ihan okei olisi, mutta on vain hiukan outoa, kun ei ole koskaan aiemmin kenenkään lapsemme hoitaja tullut visiitille. Hoitsu on tosin ihan uusi, joten kuuluukohan tämä johonkin uusien lastenhoitajien koulutukseen, että tulevat ihan kotiin asti.

Onko teillä sama käytäntö? Kellään, missään??

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en välttämättä haluis. voisin mennä sinne pkotiin keskusteleen yms. koti on pyhä paikka ja en halua vieraita ihmisiä varsinkaan niiden itse kutsumana kylään. tutut saa tulla.

Vierailija
2/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kunnasta, kaikissa tätä käytäntöä ei ole, mutta joissain on. Meidän lapsemme aloitti juuri tarhassa, ja ennen aloitusta johtaja ja yksi hoitaja kävivät meillä kotona keskustelemassa ja tutustumassa vähän lapseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi eskariope jo kesällä ennen lomia pitämässä aloituskeskustelun. Itse kävin perhepäivähoitajana jo vuonna 2008 lasten vasu-keskustelut heidän omissa kodeissaan. Toki jos vanhemmille tämä ei jostain syystä sovi voidaan keskustelu hoitaa myös päivähoitopaikassa.

Vierailija
4/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotien henkilökunnalla ei ole mitään asiaa kotiin. Edes lain puitteissa.

Vierailija
5/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui hieman oudolta. Myöhemmin hoitaja kyseli miksei meillä ole lasten kuvia seinillä?

Eli ollaanko jotenkin outoja kun meillä ei ole lasten kuvia olohuoneen seinällä?

Vierailija
6/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole mitään valtuuksia tulla kotiinne.

Sama juttu, kun kyselevät tuloja, nooh, jos emme halua hoitomaksuun ilmoittaa tuloja ja hyväksymme korkeimman tuloluokan, niin miksi pitää silti kysyä? Mikään laki ei tuossa tilanteessa vaadi sitä kertomaan, myös ammattia ei tarvitse kertoa.

Kunhan retostelevat kahvipöydässä! =)

Vierailija
7/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika homma ravatakin kun moni asuu tosi kaukana päiväkodista.

Kävi kyllä minun työhuoneellani...

Vierailija
8/10 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarjotaan tuo mahdollisuus vasukeskusteluun kotona. Sitä käyttää yksi kymmenestä:)

Vierailija
9/10 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todella typerää. Itse olen päivähoidon henkilökuntaa eikä voisi vähempää kiinnostaa mennä vierailulle hoitolasten kotiin. Mutta meidän täytyy tätä mahdollisuutta tarjota. Toivottavasti ihmiset uskaltavat kieltäytyä, ja suurin osa on uskaltanutkin.

10/10 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mennä hoitajan kotiin, jos et kootiisi halua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan