Puhumaton mies... mitä teen? onko muilla samalaista ongelmaa
kun tulen töistä niin hän yleensä kysyy miten päivä meni ja ei muuta, hän ei koskaan kerro mitään työpaikastaan, joskus sanoo jos on kehittämispäivät tms.
Hän makaa sohvalla, ei vastaa jos sanon hänelle jotain. Ei koskaan vitsaile tai naura, ei siis ainakaan minun kanssani.
Ei tee kotitöitä, maksaa laskut ja on siinä asiassa luotettava. Mutta joskus hermostuttaa se puhumattomuus, mykkyys
En ole mikään nalkuttaja, kotityötkin teen yksin kiltisti valittamatta.
Hän ei ole mitenkään kamalan seksuaalinen ihminen, seksi ei juuri koskaan ole häntä kiinnostanut. Hän ei katso mitään missä näytetään seksiä, kääntää heti kanavaa, sekin on vähän kummallista.
Mitä tehdä, mistä tässä voisi olla kysymys?
Kommentit (6)
Meillä mies ihan samanlainen.
Eipä tuolle oikein mitään voi. Muutaman kaljan otettuaan puhuu edes vähän mutta eipä tuota nyt voi humalassakaan koko aikaa pitää =D
Njoo, itsepä olen miehen valinnut eli pakko elää tuon asian kanssa vaikka se on ajan kanssa alkanut ärsyttää aina vain enemmän.
mutta panin merkille seurustelu aikana että hän puhui hyvin vähän siskojensa kanssa, oli aina ja on edelleenkin jotenkin tosikko heidän kanssaan.
Hän sanoi alussa että hän ei sanoillaan näytä rakkauttaan vaan teoillaan, mutta nyt ne teotkin alkaa käydä vähiin, kun noi kotihommatkaan ei enää kiinnosta.
ap
seurusteluaikoina vaikutti ihan normaalilta, mutta naimisiinmenon jälkeen käpertyi tyytyväisenä sohvalle, ei puhunut paitsi jos halusi pillua. Ei siitä mitään tullut, kun minä tarvitsen jutustelua jotta syntyisi jotain yhteenkuluvaisuuden tunnetta. Miehen mielestä keskustelua oli "annatko minulle tänään pillua". Eipä siinä paljoa ollut tehtävissä kun ajan mittaan se alkoi tuntua vain pallolta jalassa kun ei missään saanut sanaa suustaan vaan toljotti vaan tai seisoskeli kädet ja ajalt ristissä. Ero tuli. Kiva olla kotona kun ei ole mykkää vaeltelemassa pitkin seiniä.
kun tulen töistä niin hän yleensä kysyy miten päivä meni ja ei muuta, hän ei koskaan kerro mitään työpaikastaan, joskus sanoo jos on kehittämispäivät tms.
Hän makaa sohvalla, ei vastaa jos sanon hänelle jotain. Ei koskaan vitsaile tai naura, ei siis ainakaan minun kanssani.
Ei tee kotitöitä, maksaa laskut ja on siinä asiassa luotettava. Mutta joskus hermostuttaa se puhumattomuus, mykkyys
En ole mikään nalkuttaja, kotityötkin teen yksin kiltisti valittamatta.Hän ei ole mitenkään kamalan seksuaalinen ihminen, seksi ei juuri koskaan ole häntä kiinnostanut. Hän ei katso mitään missä näytetään seksiä, kääntää heti kanavaa, sekin on vähän kummallista.
Mitä tehdä, mistä tässä voisi olla kysymys?
Jouduttiin käymään läpi aika iso ihmissuhdehelvetti kunnes mies aukeni. Ei vieläkään kysy miten töissä meni tai mistään minun kuulumisista. Olettaa että minä kerron kyllä.
Jutellaan pääasiassa lapsista. Minä puhun muustakin, mutta hän yleensä tyytyy vain kuuntelemaan mitä sanon. Osaa kuitenkin nykyään avoimemmin puhua myös omista ongelmistaan kysyttäessä. Oma-aloitteisesti ei oikein niistä puhu.
Tilanne joskus vuosia sitten oli se, ettei hän edes vastannut kysymyksiini vaan kiersi ne jotenkin tai vain vaikeni.
Tarvittiin valitettavasti aika iso herätys ennen kuin mies oppi minulle puhumaan.
Hänen tapauksessaan ongelma lähtee kotoa. Äitinsä on kyllä hyvinkin puhelias, mutta en ole koskaan kuullut hänen, miehensä tai miehen sisarusten puhuvan mistään oikeasti koskettavasta aiheesta tai tunteistaan. Isot asiat pidetään sisällä ja puhuvat vain pinnallisista.
Itse olen taivaanrannan maalari ja tykkään kovasti suunnitella tulevaisuutta ja haaveilla. Filosofiset pohdiskelut ovat harras intohimoni ja suututtaa oikein kun miehestä ei ole näihin osallistumaan. Jos haluan toteuttaa jonkun isomman haaveeni (lapsi, auto, asunto, oma-kotitalo, uusi työpaikka, muutto toiselle paikkakunnalle, lemmikki tms) niin miehelle tuosta uudesta asiasta on alettava puhua hyvissä ajoin ja pieninä annoksina. Toki työpaikkaa jos vaihdan, niin siihen ei ole miehellä nokan kopauttamista, mutta asiat joihin haluan hänen hyväksynnän vaativat aikaa.
Sen olen myös huomannut että suoraan puhuminen auttaa. Eli vihjailut eivät mieheeni tepsi (paitsi seksissä).
Rakastan kuitenkin miestäni ja hänessä on paljon hyvää. Puhumattomuus on ainoita huonoja puolia.
Epäilisin että miehesi kotona seksi on ollut tabu, siitä ei ole puhuttu ja seksikohtausten aikana on kanava käännetty. Miehesi ehkä jotenkin omalla tavallaan ajattelee sen olevan kohteliasta.
Jos olisisn sinä, varaisin varmaan ajan pariterapiaan. Sieltä saa hyviä vinkkejä parisuhteen paranatamiseen.
Jos ei mies suostu tulemaan mukaan, niin käy edes yksin, saat vinkkejä siihen kuinka saisit miehesi avautumaan sinulle ja opit ymmärtämään ehkä myös syitä miehen puhumattomuuteen.
Ei sitä voi oikein muuttaakaan. Se nyt vain on sellainen juro.