Miten toimisitte tilanteessani??
Olen tällä hetkellä työtön, ideana oli aloittaa ensivkolla keikkahommat Seuren kautta ja ilmoittaa työkkäriin että työttömyys loppuu luottaen siihen, että 4-5pvänä/vkossa olis noita keikkoja eri pkssa.
Mutta nyt olen sairaana, tauti alkoi to ja se on tätä palstallakin jo kuuluisaksi tullutta kuumeetonta flunssaa eli oireina kova kurkkukipu/kutina nielussa, nuha, yskä ja totaalinen voimattomuus raajoissa, jopa silmäluomia on raskasta pitää auki usemapaa tuntia putkeen.
Tokihan voi parantua ylihuomiseksi mutta entäpä jos en?
Seureenhan mun on ma ilmoitettava jos en ti keikalle kykene, en tiedä vaativatko lääkärintodistuksen vaikka sanoisin etten sitä 50% palkkaakaan halua jos nyt olisin edes siihen oikeutettu kun en ole keikkapaikassa vielä edes aloittanut.
Työkkäriin ilmo pitäisi kanssa tehdä ma jos kerta työttömyyden lopetan keikkailun nimissä.
En vaan halua sitä tilannetta että en saa Seurelta mitään enkä saamyöskään ansiosidonnaista eli mistään ei tule mitään rahaa.
Keikkailu on joka tapauksessa tarkoitus aloittaa pikimmiten, jos en nyt siihen kykene niin sitten ei ensi mutta sitä seur vkolla.
Tuo keikka mikä on nyt buukattu olisi ti-pe.
Kommentit (36)
ja ma aapeellä on se ilmoitusvelvollisuus.
Ei taida olla kyse sairaudesta tässä, mutta jännittääkö sua mennä töihin?
pääpointti täsäs on kuitenkin se että en halua puolikuntoisena itseäni rasittaa kun työ ei tosiaankaan ole mitä kevyttä paikallaanoloa tai sisällä istumista eikä työmatkatkaan ole mitään "ovelta ovelle" istumista. Jos ja kun menen töihin ja ilmon siitä työkkärille teen niin mahd uusiutuva tauti (kun puolikuntoisena menen) tai jälkitauti tarkoittaisi sitä etten saa mitään korvausta mistään koska Seure ei maksa liksaa alle 16vrk työkeikoista vaikka olisi sairaana eikä esim sairaan lapsen hoidostakaan saa mitään jos alle 16vrk keikka vaikka kvtes sanoo että alle 10v lapsen kohdalla niin olisi oltava. Kai joku nyt tulee ja niittaa tuosta kättely/esittelytavastanikin minut, vaikka kyllähän tällä palstalla viimevkolla joku valitti siitäkin ettei joku pk-hlö ollut niin toiminut hänelle eli vanhemmalle kun lapsen toi hoitoon. ap
Mutta kun ei sinulle sovi, niin ei sitte.
Kättely ei kuulu enää julkisella alalla käytöstapoihin. Lääkärit, hoitajat yms. eivät myöskään kättele.
Nimenomaan on hyvää käytöstä olla levittämättä niitä pöpöjä...
Ja aikuistenoikeastiko luulet, että joku sijaisen sijaisen sijaisen sijainen ketään niin helvetisti kiinnostaa??
Siinä olet oikeassa, että sinua tuskin kukaan haluaa lastaan hoitamaan - mutta eiköhän tuo ongelma hoidukin aika nopsaan. Sinun työmoraalillasi kun niitä keikkoja ei varmaan pitkään tiedossa ole kuitenkaan.
kun olen lukenut av-palstaa. Mielenkiintoinen ja monimutkainen ilmiö. Poliitikoilla on keinot vähissä, kun on tällaisia tyyppejä kuin ap.
Mutta sitähän on turha taivuttaa ihmiselle jolla kiiluu marttyyrin kruunu pään päällä ja joka on se pahanilmanlintu työpaikallaan joka jauhaa paska amuista selän takana ja mussuttamalla siitä kuinka "minä tulin töihin vaikka on 39 kuumetta, on se kumma kun ei muut tule".
Ihan työterveyslääkärin suusta: "kuume ei ole ainoa sairauden kriteeri ja jos useammat älyäisi sen että kuumetonkin tauti voi olla vaaraksi ja aiheuttaa epidemioita niin yht.kunta/työnantajat ei niin kärsisi sairaspoissaoloista".
ap
"Et tahdo rasittaa itseäsi"???
Makaa siellä kotona sitten - mutta älä odota, että me maksamme sen rasittumattomuutesi!
Mutta toisaalta saattoihan tuo mennä oikeinkin kun lapsesi nimi on "Jessica-Jannica ja Marco-Juuco".
ap
Se "cuomengielinen" oli vain sitä samaa juntin kieltä, jota sinä tänne heittelet - kun itse totesit, ettei ole mitään väliä, mitä tänne vääntää...
Olet kyllä tyhmin ihminen, johon olen koskaan törmännyt!
Tästä on KOLME PÄIVÄÄ siihen tiistaihin. Jos jaksat riehua täällä päiväkausia, olet ihan saletisti tarpeeksi terve tehdäksesi töitä KOLMEN PÄIVÄN päästä.
Peesi numerolle 27!! Pakko myöntää, et ainakin itse kun olisin niin kipeä etten (fyysisenkään) työhön pääse vaan ottaisin saikkua en myöskään jaksais kirjotella tälle palstalle viesti tolkulla..
onhan se huomattavasti raskaampaa istua kaikessa rauhassa koneen äärellä naputtelemassa (nyt alkaa ehkä pienesti ymmärtämänään ihmisiä jotka vaahtoavat siitä kuinka sairaanakin on oltava töissä) kuin olla silmät ja korvat tarkkana koko ajan saatavilla tuntemattomien 22kpl 2-5v lapsen perässä niin sisällä kuin ulkona+auttaa pukeutumisessa, riisumisessa, wc-asioissa, syömisessä jne. sekä lisäksi kohdata ne luikuisat tuntemattomat aikuiset ihmiset joille esittäytyä ja tulla edes kasvotutuiksi kun kerta kys talossa ja ryhmässä muuataman päivän vietän.
Kunnes koittaa uusi keikka samassa pisteessä jos niin haluan.
ap
turha sulle on mitään puhua.
onhan se huomattavasti raskaampaa istua kaikessa rauhassa koneen äärellä naputtelemassa (nyt alkaa ehkä pienesti ymmärtämänään ihmisiä jotka vaahtoavat siitä kuinka sairaanakin on oltava töissä) kuin olla silmät ja korvat tarkkana koko ajan saatavilla tuntemattomien 22kpl 2-5v lapsen perässä niin sisällä kuin ulkona+auttaa pukeutumisessa, riisumisessa, wc-asioissa, syömisessä jne. sekä lisäksi kohdata ne luikuisat tuntemattomat aikuiset ihmiset joille esittäytyä ja tulla edes kasvotutuiksi kun kerta kys talossa ja ryhmässä muuataman päivän vietän.
Kunnes koittaa uusi keikka samassa pisteessä jos niin haluan.ap
Tuo oli kyllä ihan asiallinen ja asiaankuuluva pointti, mutta kun se ei palvellut minua tässä kritisoivia niin tottakai vedit herneen sieraimeesi.
Se nyt vaan on fakta, että siisti toimistosisätyö missä korkeintaan käsivarsi ja näppissormet rasittuu, on hivenen eri asia vaikkapa puolikuntoiselle flunssapotilaalle kuin päiväkotityö.
Mutta näitä seikkojahan kukaan marttyyri työn sankari tuomaan torvi ei tule ajatelleeksi.
ap
ja toimit sitten tilanteen mukaan. Ei sulla ole tässä mitään todellista ongelmaa eikä kukaan tule sua väkisin töihin raahaamaan, jos todella oot vielä silloin kipeä (mitä suuresti epäilen).
Työnhakijana voi olla, vaikka tekisi töitä. Jos katkaiset työnhakusi ja jostain syystä ei löydykään keikkoja, joudut tekemään aika lailla töitä saadaksesi taas työnhakusi voimaan (eli keräämään kasakaupalla lippusta ja lappusta todisteeksi siitä, että jotain on tehty, vaan ei tehdä enää).
Jos saat keikkaa vain 2 pv/vko, niin et saa soviteltua päivärahaa, koska et suostu olemaan TE-toimistossa kirjoilla. Ihan oma valintasi.
Ja kai nyt infosta sen verran luit, että jos olet töissä, ei työtarjous aiheuta karenssia, vaikka et siihen reagoi.