Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

167cm/70kg- lääkärin mukaan mulla on 10% ylipainoa.

Vierailija
03.09.2011 |

Onko? eiks mun BMI ole kuitenkin normaalin rajoissa? Kehoitti laihduttamaan:/ Olen kuitenkin kokoa 38-40 ja urheilen paljon. Mulla on 3 lasta, olen 33v ja terve. Ei mitän verenpainetta tai vastaavaa.

Tuntui aika kurjalta l''kärin paheksunta, vaikka kaiketi pitää sitten paikkansa:/

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet täysin normaalipainoinen. ei bmi kerro kaikkea, se on jo tutkittu ja todettu. jos vernpaine ja kaikki ok, ei mitään syyttä laihduttaa. riippuu myös ruumiinrakenteesta paljon.

Vierailija
22/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lihasmassan määrästä. Itse olen 170 pitkä ja painan 69 kiloa, mutta lihasta on ja olen sen mallinen ettei mahaa kerry, eli vyötärö näkyy. Pari kiloa on tarkoitus silti nitistää koska kesällä tuli aika paljon herkuteltua ja se tuntuu hieman reisissä ja vaatteissa. BMI on mulla normaali mutta lähellä sitä ylärajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni ei.

Vierailija
24/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa se sitten läskiä tai lihasta. Kuulemma sydäntä rasittaa ylipaino riippumatta siitä, mistä se on peräisin. Eli lihaksissakin on joku optimaalinen määrä, ei ole hyväksi olla joku Arnold Kekkernekkeri (siis sellainen kuin hän oli silloin huippuvuosinaan). Näin olen antanut itselleni kertoa.

Vierailija
25/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kutsuisi itseäni sanalla fitness, mutta harrastan kyllä kunnon urheilua kuusi kertaa viikossa. Mukana mm. kaksi pumppia ihan oikeilla painoilla.

Olen 160 cm pitkä ja painan 53 kg. Enkä todellakaan mahdu s-koon paitoihin, koska ne kiristää hartioista ja yläselästä. Ennen mahduin, vaikka painoin pari kiloa enemmän. Siis silloin, kun ei tullut treenattua lihaskuntoa samalla tavalla kuin nyt.

Uskoisin, että ap:lla on ihan oikeasti varaa pudottaa se 10%.

Vierailija
26/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 164 senttiä pitkä ja painoa 52 kiloa. En voisi kuvitella olevani painavampi.

Vierailija
27/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet normaalipainon ylärajoilla mutta et ylipainoinen. jos sulla verenpaine yms kunnossa ja voit hyvin, ole tyytyväinen vain. hullua että kaikkien pitäisi olla laihoja. normaalipainoisia paremminkin. oikeesti lihavia on Suomessa jo liikaa, joilla diabetestä ja muita tauteja , keskittyisi lääkärit niitä hoitamaan eikä muutamasta kilosta huomauttelemaan.

Vierailija
28/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

painan liki 20kg vähemmän. Kaksi lasta, joista kuopus alle 6kk. Jos tuo 20kg on sinun kropassasi täyttä lihasmassaa, tuskin voit mahtua S-kokoon (tai laitapa tänne kuva ihan mielenkiinnosta).

Vierailija
29/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kenenkään naisen paino ei pitäisi alkaa 70:llä. Minä olen 164 senttiä pitkä ja painoa 52 kiloa. En voisi kuvitella olevani painavampi.

Vierailija
30/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin terveydenhoitaja sanoi, että ei tarvitse laihduttaa, olet lihaksikas. Harrastin kyllä salia, ihan oikeessa oli. Vaikka kyllä mulla ihan vaatteet oli päällä. Tämä vastauksena kun valittelin, että voishan tuota pari kiloa pudottaa.

Vierailija
31/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

painan liki 20kg vähemmän. Kaksi lasta, joista kuopus alle 6kk. Jos tuo 20kg on sinun kropassasi täyttä lihasmassaa, tuskin voit mahtua S-kokoon (tai laitapa tänne kuva ihan mielenkiinnosta).

Kaikki on huolissaan sen painosta, kun näyttää anorektikolta.

Vierailija
32/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on huolissaan sen painosta, kun näyttää anorektikolta.

Ei mikään ihme että kansa on pahasti lihavoitumaan päin, kun ihmiset uskottelevat itselleen, että alta 170cm ihmisen on ok painaa 70kg (olematta kehonrakentaja).

Vierailija
33/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri luin tutkimuksesta, jonka mukaan lievä ylipaino on terveellisempää kuin laihduttaminen, koska harva kuitenkaan minkään laihdutuskuurin jälkeen saa pidettyä kiloja poissa vaan paino jojoilee, mikä on epäterveellistä.

Jos lisää liikuntaa ja vihanneksia ruokavalioon, paino voi hyvinkin tippua muutaman kilon ajan mittaan, mutta mikään laihdutuskuuri ei kannata.

Vierailija
34/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen 161cm ja 60kg ja mun mielestä 10kg liikapainoa mulla. Että siihen nähden kyllä voisit muutaman kilon yrittää karistaakin.

Vierailija
35/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa on 67kg ja pituutta 173cm. Ja olen siis pitkällä kuntoiluhistorialla varustettu normaalipainoinen nainen. Ja rinnat ja normaalia rasvakudosta reisissä ja pepussa löytyy.

En voi millään kuvitella, etteikö aplla olisi tarvetta laihduttaa noin viitisen kiloa, ellei enemmänkin. Itseään on vain niin helppo pettää. Se on sitä mukavuudenhalua.

Vierailija
36/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lihaksikas. olen harrastanut fittnessiä ennen lapsia ja siitä jäänyt lihaksikas kroppa, joka tosin lasten myötä hieman rupsahtanut. mutta siis käyn salilla ja jumpissa (body pump) ja lenkkeilen. kun menin naimisiin vuonna 2003, mun rasvaprosentti oli alle 20. painoa silti sama 70kg.

tämä on ehkä huoaisinta pitkään aikaan: nainen on ollut kahdeksan vuotta sitten timmissä ja lihaksikkaassa kunnossa - ja tämän pitäisi kertoa jotain siitä mitä hän on nyt!!??? Olisikohan arvon ap:n hyvä päivittää sitä kehonkuvaa tälle vuosikymmenelle? Jos jo terveydenhuollossa suositellaan painonpudostusta, olisi varmaan syytä uskoa.

Vierailija
37/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liikkuu tarpeeksi, ei noin vähällä ylipainolla mun mielestä tarvitse erikseen laihduttaa vaan pitää paino samalla tasolla. Kertoo terveyskeskuslääkäristä jotain, kun esimerkiksi mieheni meni keuhko-oireiden takia lääkäriin. ( On lievästi ylipainoinen, mutta..) Lääkäri kiinnitti huomiota vain ja ainoastaan tähän ylipainoon..Keuhko-oireetkin ovat kuulemma tulleet siitä, että on aloittanut liikunnan ja lihakset ovat kipeät..Noh, mieheni kävi siihenkin aikaan kolme kertaa viikossa salilla ja käveli yli 10 km päivässä..eikä ollut sitä juuri aloittanut. Työterveyslääkäri totesi sitten kyllä keuhko-oireiden syynkin.