Voit olla ruma vaikka puolisosi vakuuttelisi sinua kauniiksi
The Journal of Social and Personal Relationships -lehdessä julkaistuun tutkimukseen haastateltiin 70 pariskuntaa eli 140 henkilöä, joiden piti arvioida kumppaninsa viehättävyyttä. Tämän jälkeen ulkopuoliset ihmiset saivat arvioida pariskuntien ulkonäön. Puolisot arvioivat toisensa paljon viehättävämmiksi kuin ulkopuoliset.
Eiköhän se peili kerro kuitenkin jokaiselle itselleen edes suuntia siitä missä mennään.
T: Kaunokainen ainakin puolison mielestä
Kommentit (10)
Miten voin olla ruma, jos maailmassa on yksi ihminen, jonka mielestä olen kaikkein kaunein? Kauneus on katsojan silmissä ja hyvä niin. Oma mieheni tuskin pääsisi naisten lehtien hottis-palstalle mutta minun silmissäni ei ole ketään komeampaa. Eikö se ole vain hyvä, että kaikille löytyy joku, joka pitää häntä juuri kauneimpana ihmisenä?
mieheni on valitettavasti niin rehellinen, että jos häntä on uskominen, niin olen kaunis, mutta en maailman tai kylän kaunein enkä sellainen, jota ihmiset tuijottaisi kadulla. Uskon siis, etten rumakaan ole..
Eihän kaikilla onneksi olekaan sama maku, olisi kiusallista jos kaikki kehuisivat minua kuten mieheni ja suorastaan jumaloisivat minua, aika ahdistava ajatus! :)
Kyllä mä peilistä nään, etten mä nyt mistään rumimmasta päästä ole, millään mittapuulla. Ei minunkaan mies ole monenkaan mun kaverini mieleen ja minusta se on jotain aivan fantastista.
Totta kai kumppanit näkevät rakkaansa viehättävämpänä kuin muut. Mikäs tutkimus tämä on?
Ihan sama kuin laitettaisiin äidit "objektiivisesti" arvioimaan kuinka suloinen heidän lapsensa on.
Myös ap:n otsikointi on typerä. Ikäänkuin olisi olemassa joku selkeä ja yksiselitteinen "rumuus" ja "kauneus" ja ihminen on jompaa kumpaa. Tsiis.
on sellainen pässi, että kehuu aina ylettömästi.
Silleen "oi miten tähtisilmäsi loistavatkaan, istun tässä ja ihailen kauneuttasi"
Ja mä olen sentäs Suomen rumin, mikäli teihin on uskominen. Mähän näytän Tuksun ja Tapolan sekoitukselta.
http://img228.imageshack.us/img228/4565/mervijatuksu.jpg
että joo, ap:n tieto tuli mulle yllätyksenä.
tutkimus osoittaa sen että vakka kantensa löytää.
Oma kulta on kaunein vaikka ei oliskaa muiden mielestä.
kyllä nyt täytyy ripotella tuhkaa päällensä. Olenkin ruma, vaikka olen luullut olevani kaunis! Maailmani romahtaa täysin. En voi enää tavata töissä asiakkaita, koska eihän kukaan halua olla tekemissä rumiluksen kanssa. Enpä taida uskaltaa menää enää ulos ollenkaan - minun päälleni varmaan syljetään!
Jos tuossa oli sinun kuvasi, niin et sinä minun mielestäni rumalta näytä.
on sellainen pässi, että kehuu aina ylettömästi.
Silleen "oi miten tähtisilmäsi loistavatkaan, istun tässä ja ihailen kauneuttasi"
Ja mä olen sentäs Suomen rumin, mikäli teihin on uskominen. Mähän näytän Tuksun ja Tapolan sekoitukselta.
http://img228.imageshack.us/img228/4565/mervijatuksu.jpg
että joo, ap:n tieto tuli mulle yllätyksenä.
eikös se puoliso kuitenkin katsele minuakin pidempään kuin yksikään tuttavani tai edes ystäväni?