Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 36 korkea verenpaine, otettiin seurantaan,

Vierailija
02.09.2011 |

sekä aloitettiin lääkitys, kuinkahan kauan joutuu sairaalassa viettämään päiviä,koskakohan pääsee kotiin, onko teillä auttanut verenpainelääkkeet kuinka pian??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinkotiinkotiin ja kotiin Sitä sä nyt ratkutat ja toistelet viis siitä miten opettavaisia ja hyviä tosikokemuksia olet sanaut luettavaksesi.

Et pääse enää kotiin, makaat siellä punkan pohjalla koko syyskuun ja pissaat pissas päivittäin purkkiin jonka jälk synnytys käynnistetään tai se heikommin kuin normaalisti kasvanut vauva leikataan susta ulos.

älä ap välitä.minä jouduin rv 36 sairaalaan kun neuvolassa oli verenpaine taivaissa ja turvotusta oli kuin milläkin michelin ukolla.osastolla seurasivat 4vrk ja lähettivät kotiin verenpainelääkkeen kera.verenpainemittaria kehoittivat neuvolasta pyytämään lainaksi.

minulla oli kotona 3 lasta ennestään odottamassa ja ikävä oli kova joten KYLLÄ minäkin halusin koko ajan kotiin.inhoan sairaaloita ja enkä niissä haluaisi olla yhtään enempää kuin on pakko.

sairaalaan tosin jouduin palaamaan rv 37+9 kun supistukset alkoi.ja vauva syntyi sitten loppujen lopuksi 38+1.

Vierailija
2/14 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verenpainetta ei hoideta, ainoa joka kärsii on lapsesi. Jos saat hoitamattoman verenpaineen vuoksi eklampsian ja kouristat, lapsesi saa aivovaurion paljon ennen kuin sinä. Jos tilanne ei pääse niin pahaksi, mutta verenpaine on loppuraskauden koholla, lapsesi elimistön säätelyjärjestelmät voivat syntymän jälkeen olla niin sekaisin, että lapsi joutuu osastohoitoon ja siinä saat sitten viettää vauvantahtista elämää ilman vauvaa. Jo aloitettu lääkityksesi aiheuttaa lapselle hypoglykemiariskin, joten mitä jos nyt ihan vaan olisit kiltisti siellä sairaalassa niin kauan kuin LAPSEN KANNALTA on tarpeen ja lopettaisit ruikuttamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko että täällä on kiva olla kuin muu perhe kotona???? mulla ei ole mitään muita oireita,verikokeet,käyrät ym vauvalla kaikki hyvin....

Vierailija
4/14 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalaan rv 35 ja loppuun asti siellä olin. Jossain vaiheessa lupailtiin, että olisin päässyt kotiin päiviksi, mutta silloinkin olisi pitänyt käydä kolme kertaa päivässä käyrillä ja viettää yöt sairaalassa. Mulla verenpainelääkkeet eivät juurikaan laskeneet verenpainetta, vaan pysäyttivät sen nousun. Verenpaine laski sitten synnytyksen jälkeen, eli niinkuin raskausmyrkytys helpottaa vasta synnytyksen jälkeen. Ymmärrän, että kaipaat perhettäsi, mutta tuossa tilanteessa lepo on kaikkein tärkeintä itsesi ja vauvan vuoksi. Kotona et varmaankaan malttaisi levätä tarpeeksi = koko ajan, lukuunottamatta vessakäyntejä.

Vierailija
5/14 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkean verenpaineen takia sairaalaan? Minulla se nousi ihan huippulukemiin suunnilleen rv39 ja kotiin passitettiin ä-poliklinikka-aika mukana. Oli siis alkava raskausmyrkytys.

Lopulta synnytys käynnistettiin rv 40+5.

Vierailija
6/14 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli ainakin jo todettu raskausmyrkytys siinä vaiheessa, kun sairaalaan joudun.Tai siis jouduin ä-polille ja sieltä ottivat sisään, kun oli niin monta oiretta. Oli siis muitakin oireita kuin pelkkä verenpaine (mm. vähän proteiinia, kovasti päänsärkyä, oksentelua ja turvotusta).

Vierailija
7/14 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulu esikoisesta raskausmyrkytys rv36+0 jolloin jouduin myös sairaalaan sisälle.

Kova oli ikävä miestä vaikka esikoista odotimmekin.

Hän kävi päivittäin luonani.

Vuorokausivirtsakeräilyä, kotilomilla myös, käyrää vauvalta, verikokeita, ultria joissa katsottiin istukan ja napanuoran virtaukset jne.

Rv38+1 synnytys sitten käynnistetiin koska virtsan valkuainen lisääntyi ja verenpainearvot huiteli jossain 160/120 tietämissä.

Terve ihana vauva syntyi 9h7min jälkeen:-)

Kuopuksesta ei raskausmyrkytystä tullut, toki asiaa seurattiin 4-vkon välein äitipolilla.

Mutta jouduinpa silloinkin sairaalaan sisälle rv29+5 kun rutiinitarkastuksessa huomattiin että joulun aikaan olleet kivuttomat supistukset olivat pehmentäneet paikkoja ja olin 3cm auki.

Se oli hirveän raskasta kun kotona oli 1v3kk esikoinen vaikka olikin hyvän isin kanssa.

Näimme päivittäin, mutta ikävä raastoi, oli ihan helvettiä:´(

Pääsin sitten kotiin kun rv35 tuli täyteen ja otin iisisti, kuopus läksi syntymään rv39+1.

Raskausmyrkytys on kavala vaiva, se on yleisin kuolinsyy länsimaissa odottavilla äideillä ja vauvoilla, ei siis leikin asia.

Kavala juuri oireettomuuden takia ja siksi että aivan *naps* yhtäkkiä voikin iskeä hätäsektion tarve kun oireet iskevätkin (ja veriko mikä tänään näytti ok niin voi huomenna ollakin muuta eli asat-tai alatarvo osoittaa myrkytyksen alkaneen)täysillä kuten ystävälläni jolla lapset syntyneet sen vuoksi rv35+3 ja rv24+4.

Ota siis levon kannalta ja iisisti, se on vain vauvasi ja sinunkin parhaaksi vaikka ikävä onkin kova ja henkisesti raskasta siellä sairaalassa.

Tsemppiä!!

Vierailija
8/14 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli ainakin jo todettu raskausmyrkytys siinä vaiheessa, kun sairaalaan joudun.Tai siis jouduin ä-polille ja sieltä ottivat sisään, kun oli niin monta oiretta. Oli siis muitakin oireita kuin pelkkä verenpaine (mm. vähän proteiinia, kovasti päänsärkyä, oksentelua ja turvotusta).

Minulla oli muina oireina näköhäiriöt, proteiini ja turvotus. Ilmeisesti aika omituista, ettei otettu heti sisään?

Vierailija
9/14 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavani sai 2vkoa sitten lapsen rv35+5.

Alle 2-vkoa aiemmin kaikki ok paitsi kova turvotus mutta niinpä joutuikin vielä sen jälk sairaalaan sisälle jossa ehti olla muutaman pvän ja synnytys käynnistettiin nyt sitten rv35+5.

-7-

Vierailija
10/14 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on kaksi kertaa otettu sairaalaan korkean verenpaineen takia. Toisella kerralla se myös muuttui raskausmyrkytykseksi. Mua ei enää päästetty sairaalasta kotiin, kun mun alapaine oli kahdesta eri verenpainelääkkeestä huolimatta yli 120. Muita raskausmyrkytysoireita ei vielä tuolloin ollut, mutta käyrää otettiin vauvasta aamuin illoin. Rv oli tuolloin 32.

korkean verenpaineen takia sairaalaan? Minulla se nousi ihan huippulukemiin suunnilleen rv39 ja kotiin passitettiin ä-poliklinikka-aika mukana. Oli siis alkava raskausmyrkytys.

Lopulta synnytys käynnistettiin rv 40+5.

Vierailija
11/14 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli muina oireina näköhäiriöt, proteiini ja turvotus. Ilmeisesti aika omituista, ettei otettu heti sisään?

No mun mielestä outoa, jos ei otettu noilla oireilla sisään. Mutta ne kai riippuu niin aina siitä lääkäristä, kuka sillä hetkellä tekee päätöksen.. Onneksi teillä meni kaikki hyvin, siitä huolimatta, että jouduit kotiin!

Vierailija
12/14 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli neuvolassa 160/118. tyksin äityspolilla oli 150/112 ja nyt illalla kun täällä mittasivat niin 140/90. antoivat nyt verenpainelääkkeen... pissa puhdas,vauvan sykkeet ym hyvät, mietin vaan et onkohan mitään toiveita päästä kotiin vielä...

Vierailija
13/14 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitettiin verenpainelääkitys 37+3, tarkistuskäyrillä 37+5 vauvan sydänäänikäyrä oli sen verran tasainen, että minut passitettiin ambulanssilla sairaalaan (olin siis pienemmässä terveyskeskuksessa käyrillä). Viikonlopun pitivät tarkkailussa osastolla ja sitten käynnistettiinkin synnytys.

Terve vauva syntyi 38+1, mutta sydänäänet ehtivät laskea ennen syntymää viiteenkymppiin.

Nyt on tärkeintä, että lepäät ja yrität olla rauhallisilla mielillä. Kyllä ne sairaalassa tietävät mikä on parasta sinulle ja vauvalle.

Vierailija
14/14 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sä nyt ratkutat ja toistelet viis siitä miten opettavaisia ja hyviä tosikokemuksia olet sanaut luettavaksesi.

Et pääse enää kotiin, makaat siellä punkan pohjalla koko syyskuun ja pissaat pissas päivittäin purkkiin jonka jälk synnytys käynnistetään tai se heikommin kuin normaalisti kasvanut vauva leikataan susta ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi