Olen raskaana ja tekee mieli punaviiniä!
Ihan kauheaa... Puolivälissä mennään ja haaveilen jo jouluateriasta, että saisin juoda sen yhden lasillisen :)Kuinka voi himoita alkoholia?! En tosiaan kehtaa neuvolassa mainita asiasta.
Kommentit (29)
että lasillinen viiniä ruuan kanssa on ok. Itse tosin olen kieltäytynyt tästäkin.
no eihän tuota enää kauan tartte kärvistellä. Nopeasti menee...
kunhan vedät menemään vaan sitä viiniä ei se niin vakavaa ole.
En edes juo alkoholia, joskus sen punaviinilasillisen, mutta sitä hartaammin sitä odottelin:) Tosin siihen tuli pitempi tauko, kun vauva tissitakiainen, enkä sitten raatsinut viiniä kovasti ottaa.
Lasillinen silloin tällöin ei haittaa mitään. Ja todellakin: neuvola on juuri se paikka, missä kannattaa kertoa haluista ja ihmetyksistä.
himo olueen. Työmatkalla reitti vei yhden kaljakuppilan ohi ja minulta valui kuola, kun ajattelinkin kylmää olutta.
Olutta sai alkoholittomana ja niin saa punaviiniäkin. Kokeile pois ap, kyllä se on ihan juotavaa.
Eihän se kovin kummoista ole, mutta tyhjää parempi.
ihan kauhea oluenhimo, join alkoholitonta ja ykköstä.
Se ei tee yhtään mitään. Ja myös imettäessä voi ottaa lasillisen. MAidossa on promilleja saman verran kuin veressä ja kenenkään hoitokyky ei yhdestä viinilasista mihinkään muutu.
Mutta jos epäilet että et osaa jättää sitä siihen yhteen niin pysy sitten erossa.
Mutta joo, kyllä mä sinnittelen jouluun saakka viininhimoni kanssa. Oon antanut itselleni luvan nauttia siitä sitten hyvillä mielin. Toi alkoholiton vaihtoehto olisi kokeilemisen arvoinen, ainakin kehuttiin jossain... Kummallisia himoja :)
oon sinnitellyt raskausajan. Uskon kyllä, ettei se satunnainen yksi annos tee mitään, mutta jostain syystä mulla on semmoinen tunne, että en halua ottaa edes sitä yhtä. Ajattelin kyllä sitten ottaa lasillisen kun imetän, mun mielestä se on jo ihan eri juttu.
...mutta kyllä sitä kaipasi raskaana ollessa sitä alkoholin rentouttavaa vaikutustakin. Kaipasi kipeästi! Ehkä siinä oli jotain "symbolistakin" itselle, kaipuuta vapauteen että voisi tehdä "mitä vain" tms.
Enkä siis todellakaan ole mikään alkoholisti, normaalisti juon pari kertaa kuukaudessa yhden siiderin tai lasillisen punaviiniä.
edellisessä odotuksessa teki valtavasti mieli olutta vaikka en siitä edes pidä. No sitten lapsen syntymän jälkeen kun olin ensimmäisen kerran saunassa ja olin varannut itselleni yhden saunaoluen ja kun sitä vihdoin maistoin niin voi kamala miten pahalle se maistui. Siis todella kummallisia mielitekoja sitä voi odotusaikana tullakin =D
Mutta joo, kyllä mä sinnittelen jouluun saakka viininhimoni kanssa. Oon antanut itselleni luvan nauttia siitä sitten hyvillä mielin. Toi alkoholiton vaihtoehto olisi kokeilemisen arvoinen, ainakin kehuttiin jossain... Kummallisia himoja :)
holiton olut on ok, samoin lähes holiton siideri (alko) ja holiton skumppa on hyvää jopa.
suosittelen esim. tuota skumppaa. Alkosta saapi.
TAI sitten juot sen 12 cl punkkua. Se ei tee lapsestasi vammaista. Ei oikeasti tee!
Vaikeinta oli kolmas raskaus, tuntui että välillä vain ajattelin viiniä ja himoitsin päästä hetihetiheti kun mahdollista siiderille pubiin. Niinhän siinä sitten kuitenkin taas kävi että kun se muuttui sallituksi, himosta katosi 90%. Olihan se hienoa juoda synntyksen jälkeen ne ekat viinilasilliset mutta se siiderille meno sai odottaa aika kauan eikä se sitten haitannut kun se ei olltu ehdottomasti kiellettyä enään :D
Tsemppiä ap. Tiiän tunteen.
ruokaa missä punaiiniä? Siis ihan vaikka pihvit kera punkkukastikkeen? :) Alkoholihan palaa siinä pois, eli huoletta voit syödä, mutta häivähdyksen punaviinin makua saisit :)
Vielä kerran: lasillinen ihan sitä ALKOHOLILLISTAkin punaviiniä ei vaaranna mitään silloin tällöin otettuna.
ruokaa missä punaiiniä? Siis ihan vaikka pihvit kera punkkukastikkeen? :) Alkoholihan palaa siinä pois, eli huoletta voit syödä, mutta häivähdyksen punaviinin makua saisit :)
Ihan sama kuin katsoisi Tauno Palon ja Ansa Ikosen suomifilmin panetukseen, onhan siinäkin häivähdys seksistä.
Sparkling: Söhnlein Brillant, Germany
White: Torres Natureo, Spain
Red: Ebony Vale Cabernet Sauvignon, Germany
Artikkelin kirjoittaja on tosiaan perehtynyt aiheeseen, joten lienevät kokeilemisen arvoisia ( http://tuomasmw.com/?p=11 ).
Huomenna lähden metsästämään tuota Torresia : )
Kaikki jotka sielä uskottelevat itselleen ja näin näköjään muillekkin ettei alkoholi silloin tällöin ole haitaksi lapselle ei todellisuudessa voi tietää että onko niin. JOTEN miksi ottaa riskiä?
Hieman itsehillintää.