Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit, jos nuoresi jäisi kiinni Chat-gpt:llä tehdyistä koulutehtävistä?

Vierailija
16.03.2023 |

Mitä tekisit, jos lapsesi ryhtyisi tekemään koulutehtävänsä Chat-gpt:llä ja jättäisi opiskelut tekemättä. Hyväksyisitkö opettajan antamat hylätyt? Tekoälyn tekemiä koulutehtäviä on nyt alkanut putkahdella.

Tekoälyn voi laittaa kirjoittamaan aineen, esittelyn, esitelmän tai minkä vaan tekstin. Taitotason voi määrittää, jotta ei tule liian hienoa. Valmis aine tulee parissa minuutissa. Oppilaiden voi olla vaikea huomata tekstissä olevia asiavirheitä. Kaikkiin teksteihin niitä ei kuitenkaan tule.
https://chat-gpt.org/

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän siinä mitään tarvii tehdä. hommat on siin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyy vain kouluun sit noi tehtävät eli kynä paperi / netitön tietokone.

Vierailija
4/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiantaisin opettajalle, jos itse tietäisin ja hän ei.

Opiskelijanhan ns.vain k*usee omiin muroihinsa mikäli antaa tekoälyn tehdä kaiken.

Vierailija
5/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun asiani puuttua lapseni ja koulun välisiin asioihin. Teen mitä koulu käskee.

Vierailija
6/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ymmärrettävää olla huolissaan siitä, että lapsi käyttää tekoälyä apuna koulutehtävissään ja jättää opiskelun tekemättä itse. Vaikka Chat-gpt:n kaltaiset tekoälyt voivat olla hyödyllisiä työkaluja, ne eivät saisi korvata perinteistä oppimista ja opiskelua.

Olisi tärkeää keskustella lapsen kanssa siitä, miten tekoälyä voi käyttää apuna, mutta samalla korostaa sitä, että lopullinen vastuu koulutehtävän tekemisestä on lapsella itsellään. On tärkeää opettaa lapselle, että tekoälyn käyttö ei ole helppo ratkaisu opiskeluongelmiin, vaan se vaatii ymmärrystä aiheesta ja taitoa käyttää tekoälyä oikein.

Vierailija
7/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin opettajalle viestiä, että kotiläksyt on sellaisia, että niiden tekeminen Chat -gpt:llä onnistuu. Opettaja voi myös antaa tehtäviä, joihin Chat ei osaa vastata. Tietty matikka hieman vaikea

Vierailija
8/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Selvittäköön itse sotkunsa.

Vierailija
9/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apropos. Vastaus numero 6 on tehty ChatGPT:llä :D

Vierailija
10/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelisin.

Vierailija
11/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi.

Olen itse opettaja ja ajattelen, että tämä on koulujen ongelma, ei vanhempien ongelma.

Vierailija
12/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyväksyisitkö opettajan antamat hylätyt?"

Tottakai. Huijaamistahan se on.

Vierailija
13/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetin lapselle  tuon työvälineen käytön, ohjeistin tekemään tarkistukset ja muokkaamaan tekstin omalaisekseen sekä tarkistamaan faktat. Ihan mukavasti opettaja 9 tai 10 näyttää antavan arvosanaksi, vaikka tekoäly tekstiä suoltaakin.

Vierailija
14/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi.

Olen itse opettaja ja ajattelen, että tämä on koulujen ongelma, ei vanhempien ongelma.

Sama teksti ChatGPT:ltä ohjeistuksella "noin 14-vuotiaan kielellisellä tasolla":

Jos sun lapsi käyttäis tekoälyä koulutehtävien tekemisessä, niin ois tärkeetä keskustella sen kanssa siitä, miten tekoälyä voi käyttää apuna, mutta muistuttaa että lopullinen vastuu tehtävän tekemisestä on sun lapsella itsellään. Tekoäly voi olla hyödyllinen apuväline, mutta ei korvaa oikeeta oppimista ja opiskelua. Opetetaan sun lapselle, että tekoälyn käyttö vaatii ymmärrystä aiheesta ja taitoa käyttää sitä oikein. Jos lapsi olis jättäny tehtävän kokonaan tekoälyn varaan, niin ois tärkeetä käydä keskustelu siitä, miksi se ei oo hyvä ratkaisu.

Vierailija
15/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin sitä näyttämään jos sillä voisi hoitaa nämä mun viikkoraportitkin ja powerpointit kvartaalikatsaukseen.

Vierailija
16/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin sitä näyttämään jos sillä voisi hoitaa nämä mun viikkoraportitkin ja powerpointit kvartaalikatsaukseen.

Kyllä voi hyvinkin :D Olen itse jo tehnyt sillä piruuttani henkilökohtaisen myyntisuunnitelman Q1 ja kovasti pidettiin.

Vierailija
17/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ChatGPT on omien rajojensa puitteissa aiva käsittämättömän mielenkiintoinen tuote. Kannattaa tutustua. Suurimmat ongelmat sen suhtene tulevat vastaan siinä ettei se erota faktaa fiktiosta lainkaan ja varsinkin puristettuna keksii asioita sujuvasti itse.

Mutta esimerkiksi PowerShell scriptiä sillä saa tuotettua ihan mainiosti jos itse tarkastaa toiminnan ennen kuin sen ajaa.

Vierailija
18/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelisin siitä että seuraa teknologian kehitystä... 

Ja erityisesti kaikki WOKE opettajat voitaisiin korvata tekoälyllä jossa WOKE opetus on täysin kielletty...

Vierailija
19/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hyväksyisin hylätyt ja sitten laitettaisiin lapsi kirjoittamaan ja tekemään läksyt uudelleen ja tämän jälkeen valvotaan, ettei varmasti käytä tuota uudelleen.

Vierailija
20/28 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MINÄ: ICT-alan yritys nimeltään "Esimerkki Tietopalvelut Oy" on ylittänyt budjetin liikevaihdon osalta 2,5% vuoden ensimmäisellä kvartaalilla. Uusia asiakkuuksia palveluihin on saatu 32. Kirjoita lyhyt kvartaalikatsaus tästä.

ChatGPT: Esimerkki Tietopalvelut Oy on saavuttanut erinomaisen tuloksen ensimmäisellä kvartaalilla, sillä sen liikevaihto on ylittänyt budjetin 2,5%. Tämä on hyvä uutinen yritykselle ja osoitus sen vahvasta markkina-asemasta sekä kilpailukyvystä ICT-alalla.

Yritys on myös onnistunut hankkimaan 32 uutta asiakkuutta palveluihinsa, mikä on merkittävä määrä ja osoitus sen palveluiden laadusta ja kysynnästä markkinoilla.

Tulevat kvartaalit ovat tärkeitä Esimerkki Tietopalvelut Oy:lle, ja tavoitteena on jatkaa positiivista kehitystä sekä vahvistaa asiakassuhteita ja palveluiden tarjontaa entisestään. Yritys pyrkii myös kehittämään toimintaansa ja palveluitaan vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden tarpeita ja odotuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi