Olen raskaana ja tekee mieli punaviiniä!
Ihan kauheaa... Puolivälissä mennään ja haaveilen jo jouluateriasta, että saisin juoda sen yhden lasillisen :)Kuinka voi himoita alkoholia?! En tosiaan kehtaa neuvolassa mainita asiasta.
Kommentit (29)
koska joku vetää tuon vanhan "turvallista rajaa ei kukaan tiedä" virkkeen tähän. Se nyt vaan on niin että Suomessa ei kenellekään voi sanoa että yksi viinilasillinen silloin tällöin ei ole pahaksi niin äidille kuin sikiöllekään, koska kohtuukäytöstä on niin monenlaisia näkemyksiä. Virallinen linja siis on edelleen se, että ei yhtäkään annosta alkoholia. Se on kaikille helpompi. On niitä äitejä, jotka ottavat tuon neuvon kirjaimellisesti ja pitäytyvät siinä. On niitä äitejä jotka maalaisjärjellä voivat ottaa sen yhden lasillisen. Ja niitä joille kaikki kohtuus on vierasta ja aina menee överiksi.
Mä otin kaikissa raskauksissa ehkä kerran tai kaksi pullon olutta tai lasin punkkua, mutta oikeastaan ei tehny edes mieli ottaa. Saman tein sitten päätin olla ilman.
vedä se lasi naamaasi ;) Mulle ainakin gynekologi sanoi että lasin silloin tällöin voi juoda. Itse join kerran Sinisen enkelin, muulloin ei tehnyt mieli.
hyvästä alkoholittomasta punkusta. Siinä se.
joka olisi saanut vaurioita sikiöaikana äidin punaviinilasillisesta. Ihan oikeasti.
mistäkin saanut. Ei ole voitu todeta, että lasillinen viinä olisi haitallista, mutta ei ole myöskään voitu todeta ettei olisi. Siksipä suositus on, että ei yhtään alkoholia raskauden aikana ja sehän ei ole mahdoton asia noudatettavaksi.
hyvän punaviinin ystävälle niitä alkoholittomia punaviinejä. Yöks.
Mieluummin vaikka ilman tai tilkka alkoholillista.
kuin kieltäytyä kokonaan: alkoholi pieninä määrinä vilkastuttaa istukan verenkiertoa ja edesauttaa näin lapsen kasvua ja kehitystä. Mutta vain jos se jää pieneen määrään eikä ole jokapäiväistä.
Silloin ei tosiaan kannata ottaa yhtään jos on pienikin vaara että jää ryyppy päälle.
Ei yhtään lasillista on paras ja ainoa turvallinen vaihtoehto. Kun ei voi tietää mikä annos kenelläkin aiheuttaa vahinkoa.
terveydenhoitaja voi sanoa, että yhden lasillisen voi ottaa. Ja jos sanoo, niin ei ole kovin ammatillinen ja vastuuntuntoinen.