Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetettako te lapsillenne että kaikki on otettava mukaan leikkkiin esim. välitunnilla?

Vierailija
02.09.2011 |

Jos että, niin miksi ette?

Koittakaa nyt kasvattaa niitä lapsianne.

Itse olen opettanut että ota kaikki mukaan. Olen kyllä muutenkin melko mukava ihminen. Mutta sellainen kyllä olen että jos kuulen että joku jätetään ulkopuolelle, niin puhun siitä koko opettajille ym. Ja saattaa kyllä lipsahtaa se kiusaajan nimikin. Minä toimin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

idioottia jotka yleensä sitten päästessään leikkiin mukaan sotkee koko jutun. olen sanonut lapselleni ettei tartte niitä ottaa mukaan.

Vierailija
2/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ehdottomasti sitä mieltä,että koulussa pitää tulla sen verran juttuun kaikkien kanssa,että jokaisen seura on tervetullut.Vapaa-ajalla ei tarvi viettää aikaa kaikkien kanssa. Samahan se pitäisi olla aikuisillakin työelämässä.Erilaisuutta ja (omasta mielestä) omituisuutta pitää opetella sietämään ja hyväksymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä sanonut että jos joku on yksinäisen oloinen niin pyytää mukaan. Mutta en ole sanonut etää KAIKKI olisi otettava mukaan, siitä yksinkertaisesta syystä että ei kaikkien kanssa voi olal kaveri, ja joidenkin kanssa sukset menevät aina ristiin. Ja tällä nyt en tarkoita sitä että hyväksyisin mitenkään kiusaamista tms., mutta jos joka asiasta on eri mieltä niin ei ole hirveän järkevää yrittää leikkiä yhdessä. Ja painotan kyllä sitä että tällaistenkin kanssa on tultava toimeen ja kohdeltava heitä kiltisti.

Vierailija
4/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ehdottomasti sitä mieltä,että koulussa pitää tulla sen verran juttuun kaikkien kanssa,että jokaisen seura on tervetullut.Vapaa-ajalla ei tarvi viettää aikaa kaikkien kanssa. Samahan se pitäisi olla aikuisillakin työelämässä.Erilaisuutta ja (omasta mielestä) omituisuutta pitää opetella sietämään ja hyväksymään.

Ei tietenkään mitään häirikköjä, mutta kaikki KILTIT JA YKSINÄISET. Ei ihme että Suomen nuoriso voi huonosti.

Vierailija
5/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tietää ettei ketään saa kiusata, eikä kyllä olekaan mikään kiusaaja luonteeltaa. Mutta kun lapsella on se niin paras kaveri jonka kanssa on välkät, enpä oo osannu sanoo ett kaikki pitää ottaa mukaan.

Vierailija
6/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ovat isompia, niin selvästi on porukoita, jotka eivät sovi yhteen. Mutta olen edelleen korostanut sitä, että jos joku on yksinäinen, niin häntä pitää pyytää leikkimään.

Vierailija
7/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa kun olivat vaille 10v, sanoin, ettei tarvitse ihan terroristeja ottaa mukaan, jos aina häiriköivät leikkejä tai haukkuvat muita tms. Nämä vanhimmat ovat liiankin kilttejä kaverisuhteissaan, eivätkä oikein vieläkään osaa pitää puoliaan, vaan antavat muiden pompottaa :(

Kuopukselle en aio opettaa, että kaikki täytyy ottaa mukaan. Aion sanoa, että häiriköt saa jättää pois leikistä, mutta täytyy antaa ensin mahdollisuus heillekin.

Pakko sanoa, että suurimmalle osalle lapsista ei ole opetettu tuota ja isolle osalle ei mitään muitakaan tapoja :(

Vierailija
8/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulunkäyntiavustaja ammatiltani ja näen riittävästi koulussa niitä lapsia, jotka pitävät itseään niin paljon parempina kuin muut, että saavat päättää ketkä voivat olla leikissä mukana ja ketkä eivät. Toiset kaverit eivät ole välttämättä edes samaa mieltä, mutta eivät uskalla sanoa, etteivät ole seuraavana päivänä hyljinnän kohteena.

Omille lapsilleni olen opettanut, että koulussa otetaan kaikki mukaan leikkiin, eikä meille ole kotiinkaan koskaan tullut ketään, jonka kanssa ei voisi leikkiä.

Vierailija
9/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulunkäyntiavustaja ammatiltani ja näen riittävästi koulussa niitä lapsia, jotka pitävät itseään niin paljon parempina kuin muut, että saavat päättää ketkä voivat olla leikissä mukana ja ketkä eivät. Toiset kaverit eivät ole välttämättä edes samaa mieltä, mutta eivät uskalla sanoa, etteivät ole seuraavana päivänä hyljinnän kohteena.

Omille lapsilleni olen opettanut, että koulussa otetaan kaikki mukaan leikkiin, eikä meille ole kotiinkaan koskaan tullut ketään, jonka kanssa ei voisi leikkiä.

Vierailija
10/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ollut kiltti, ja koulussa otin mielelläni mukaan niitä yksinäisiä ja kiusattuja.

Paha vaan, että muutama opettaja oli just tuota "kaikkien on pallo päästä halutessaan mukaan"-kannalla ja pakotti välillä ottamaan leikkeihin mukaan niitä pomottavia kiusaajia. Tosi kiva niille kiusatuille.

Vierailija
11/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ollut kiltti, ja koulussa otin mielelläni mukaan niitä yksinäisiä ja kiusattuja.

Paha vaan, että muutama opettaja oli just tuota "kaikkien on pallo päästä halutessaan mukaan"-kannalla ja pakotti välillä ottamaan leikkeihin mukaan niitä pomottavia kiusaajia. Tosi kiva niille kiusatuille.

Pomottajat ja kiusaajat hylkivät, eivät muut lapset.

Vierailija
12/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEKSI. Toivottavasti ainakin opettajilla olisi pelisilmää tähän asiaan, ja PUUTTUISIVAT. Itse ainakin vanhempana olen suorastaan ottanut asiakseni PUUTTUA.

Vierailija
13/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää jättää jälki-istuntoon. Välituntivalvojan tulee todellakin seurata jos joku on sivussa. Silloin pitää kysyä MIKSI ja MITEN jatketaan. Ei ainakaaan hällä väliä asennetta. Mikään ei ole koulussa tärkeämpää kuin ryhmässä toimiminen.

Koulukiusaaja on yleensä huonosta kodista ja vailla rajoja sekä välittävää kasvatusta.

Vierailija
14/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ettei ota muita leikkiin mukaan. Jolle ei ole opetettu elämän tärkeimpiä perusarvoja.

Näitä on..

Vierailija
15/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ettei ota muita leikkiin mukaan. Jolle ei ole opetettu elämän tärkeimpiä perusarvoja.

Näitä on...

Vierailija
16/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa leikkiin mukaan, mutta niiden on pelattava leikin aloittajien säännöillä.

Eli kun joka koulusta löytyy myös sellaisia jotka haluavat mukaan, mutta sitten pilaavat mukavan leikin sooloilullaan niin ne voi heittää pois leikistä.

Myös sellaisten arvaamattomien tyyppien kanssa jotka käyvät fyysisesti kimppuun ei tarvitse leikkkiä (itseasiassa ne täytyy kiertää kaukaa).

Yksinäiset voi toki pyytää mukaan leikkiin, mutta ei ole pakko jos eivät itse tee aloitetta lainkaan.

Ja nämä säännöt ovat syntyneet kokemuksesta.

Vierailija
17/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkuvat tarvitse ottaa leikkiin mukaan eli toisin sanoen sietää huonoa kohtelua. Voi sanoa, että minua et kiusaa ja sitten voi kävellä pois tilanteesta ja kiusaajan luota. Minusta kiusaajia ei tarvitse ottaa mukaan, jos muutaman kerran on jo annettu tilaisuus yhteisleikkiin ja lapsi käyttäytyy huonosti muita kohtaan.

Vierailija
18/18 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolella porukoista ei vaan ole minkäänlaisia käytöstapoja, joten olen löysentänyt naruja näiden nuorempien koululaisten kanssa. Ihmiset antavat lastensa mellastaa kuin porsaat pellossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi