Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotukea muuttokuluihin?

Vierailija
02.09.2011 |

Eli minkälaista muuttoavustusta sossusta on mahdollista saada? (saamme siis toimeentulotukea.) Meillä ei ole autoa eikä kummallakaan ajokorttia. Jos emme saa mistään autoa lainaksi (ja luultavasti emme saa, koska ei kenelläkään tutulla ole pakettiautoa), ja nyt näyttää siltä, että emme saa KETÄÄN muuttoavuksi. Pari ystävääni tosin on sanonut, että voi tulla auttamaan pakkaamisessa ja purkamisessa, mutta heistä ei ole kantajiksi - ja juuri kantajia tarvitsisimme.

Kahdestaan emme saa muuttoa hoidettua. En itsekään pysty kantamaan mitä tahansa. Mies kyllä jaksaa kantaa, mutta ei hänkään yksin saa kannettua esim. pesukonetta, parisänkyä, kirjahyllyä, sohvaa, yms. Tai painavia laatikoitakaan.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pakkaa niin painavia laatikoita! Kirjoja vähän joka laatikkoon ja kevyempää tavaraa niiden kanssa. Meillä kaikki muuttolaatikot kevyitä, tarkastan jokaisen pakaamaani laatikon, että jaksan sen myös nostaa.

Kirjahyllyn ja sängyn voinee purkaa osiin ja on kevyempi ja helpompi kantaa?

Nokkakärryillä painavien esineiden liikuttaminen helpompaa.

Pyykinpesukoneen siirtää kaksi normaalia ihmistä kyllä ihan tuosta noin vaan.

Meillä pian myös muutto, eikä pieneen mieleenikään tullut, että sossu avustaisi muutossa(kin).

No, kaipa olen sitten hyväosainen kun ei tarvi sitä miettiä.

Mutta pointti: Kaksi ihmistä VOI kantaa kaikki omat tavaransa autoon ja pois.

Vierailija
22/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan nyt 15 vuoden aikana muutettu miehen kanssa varmaan kymmenkunta kertaa. suurin osa muutoista tehty kahden, ilman minkäänmoista kantoapua. hyvin on jaksettu kantaa laatikot ja pesukoneet. muuttoavusta ei oo edes haaveiltu...

on se hyvä että sossu maksaa :/

Me emme mitenkään jaksa kahdestaan kantaa esimerkiksi pesukonetta monen kilometrin matkaa kämpästä toiseen. Meillä ei ole ajokorttia. Myöskään pienet lapsemme eivät voi olla yksin sitä aikaa, kun kannamme laatikon kerrallaan tavaroita kaupungin läpi, tämä lienee aika selvää.

Se, että joku jaksaa kantaa vaikka pianon yksinään, ei ole mikään peruste olettaa, että kaikki muutkin jaksavat. Ymmärtänet, että satakiloinen, lihaksikas mies jaksaa kantaa enemmän kuin vaikkapa 50-kiloinen hento nainen?

Yhden muuton aikana olin itse muuten raskaana. Oliko tällöinkin mielestäsi kyse uusavuttomuudesta, kun en edes yrittänyt nostaa painavia kirjalaatikoita? Hoidin silloin isompaa lastamme ja siivosin muuton jäljet vanhasta asunnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli teillä ei ole:

- kavereita

- sukulaisia

laatikoita ei oo varmaankaan pakko pakata niin, että kirjat painaa 50 kg?

jotenkin kummastuttaa sun asenne, ihan kun ei tarvisi välittää mistään. varmaan kannattaa pikkuhiljaa alkaa laittaa elämää ja taloutta kuntoon niin, että seuraavaan muuttoon sais sitten jo vaikka sen muuttoauton- ja miehen ihan ite hankittua

t: myös raskaana muuttanut

Vierailija
24/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pakkaa niin painavia laatikoita! Kirjoja vähän joka laatikkoon ja kevyempää tavaraa niiden kanssa. Meillä kaikki muuttolaatikot kevyitä, tarkastan jokaisen pakaamaani laatikon, että jaksan sen myös nostaa.

Kirjahyllyn ja sängyn voinee purkaa osiin ja on kevyempi ja helpompi kantaa?

Nokkakärryillä painavien esineiden liikuttaminen helpompaa.

Pyykinpesukoneen siirtää kaksi normaalia ihmistä kyllä ihan tuosta noin vaan.

Meillä pian myös muutto, eikä pieneen mieleenikään tullut, että sossu avustaisi muutossa(kin).

No, kaipa olen sitten hyväosainen kun ei tarvi sitä miettiä.

Mutta pointti: Kaksi ihmistä VOI kantaa kaikki omat tavaransa autoon ja pois.

Tottakai pakkaan laatikot niin, että kirjojen päällä on jotain kevyttä. Laatikot eivät tässä suurin ongelma olekaan. Meidän sänkyämme ei saa purettua. Kirjahyllyn saa, mutta ei kovin pieneksi. Pesukonetta en pysty kantamaan, se vain on niin. Tai sohvaa. Nykyisessä asunnossa ei ole hissiä, eli ne joutuu kantamaan 2. kerroksesta.

Kyllä sinä tiedät itsekin, ettei jokainen pysty kantamaan yhtä paljon kuin joku toinen. Ehkä minä en sitten ole "normaali" ihminen - olen aika pienikokoinen nainen, eli jos normaalin ihmisen määritelmä on (hyväkuntoinen) mies, niin sitten en täytä normaalin ihmisen kriteerejä.

Vierailija
25/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sais pesukoneen siirrettyä..

Onnea uuteen kotiin ja toivotaan että saatte apua =)

Vierailija
26/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli teillä ei ole: - kavereita - sukulaisia

Kyllä on. Heistä ei vain ole nyt apua tähän muuttoon. Aiemmat muutot onkin kaikki tehty kavereiden avustuksella. Tällä kertaa se vain ei näytä onnistuvan.

jotenkin kummastuttaa sun asenne, ihan kun ei tarvisi välittää mistään.

Mitä tarkoitat "ei tarvitse välittää mistään"?

varmaan kannattaa pikkuhiljaa alkaa laittaa elämää ja taloutta kuntoon niin, että seuraavaan muuttoon sais sitten jo vaikka sen muuttoauton- ja miehen ihan ite hankittua t: myös raskaana muuttanut

No mutta tuohan ei ratkaise vielä tämän muuton ongelmia, eikös vain?

Vierailija
27/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö niiden kanssa kuljettaa myös portaissa?

Vierailija
28/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän sama ongelma, koska muutan YKSIN toiselle puolelle Suomea, ja muutto on pakko tehdä arkipäivänä (asunto vapautuu siten). Kavereistani kaikki ovat töissä, paitsi muutama, joilla on lapsia. Ei kukaan oikein voi lähteä auttamaan noin pitkälle ja vielä omalla kustannuksella (koska en pystyisi kuitenkaan maksamaan heidän matkalippujaan). Isä kovasti lupaili tulla ajamaan muuttoautoa, mutta eipä hänestä ole (enää tuossa iässä) kantajaksi...

Vierailija
29/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

talkooryhmää tai työttömien yhdistykseltä. Kai työttömätkin kantamaan saa jos lupaa vaikka ostaa korin kaljaa tai sidukkaa palkaksi.

Vierailija
30/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saimme lähtökunnaltamme luokkaa 500E rekan vuokraan ja toiset 500E kuittien mukaan rekan polttoainelaskuun, kun muutimme reilun 500km päähän. Kantajat löysimme ystävistämme ja tarjosimme kaikille pitsat :)

Uskoisin että huomioivat tilanteenne, kun käyt juttelemassa, sillä harkinnanvaraisiahan nuo tuet ovat. Tältä foorumilta ei nyt varmaan tarkinta tietoa löydy, kun noissa on vielä kunta/käsittelijäkohtaisia eroja.

Vierailija
31/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kumma, ettei ketään löydy tuttavapiiristä, jolla on kortti ja jonkun kaverin papalta vanhaa pakua lainaan. Ei, ei mielummin näille ihmisille muuttopalvelu kantamaan tavarat sisään, ettei vaan tarvi tehdä itse mitään. Elätän itseni ja IKINÄ ei ole ollut varaa käyttää kalliita muuttopalveluita. Niin, kun ei ole sossua, joka maksaisi sen vaan jokainen penni on itse tienattava.

Ja miksette muka pysty miehen kanssa kaksin kantamaan? Kyllä monet pariskunnat muuttaa kaksin. Ei ne huonekalut ja pesukoneet nyt NIIN painavia ole, ettei niitä normaali nainen ja mies yhdessä kanna. Minä olen 162 cm ja painoa 55-60kg, ja olen tasan miehen kanssa kantanut mitä vaan kahdestaan, eikä mieskään mikään "suomen vahvin mies" ole.

Vierailija
32/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttofirman rekalla, kaksi muuttomiestä palkattuina, somaleja ei näkynyt kantoapuna. Ja arvatkaa kuka maksoi?

Vierailija
33/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudet huonekalut ja muut. Vittu kattoa kun muuttofirman miehet kantoivat niitä kulahtaneita nahkasohvia ja lastulevyhuonekaluja autoon, vittu, kaatopaikkakuorma toivottavasti.

Vierailija
34/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttofirman rekalla, kaksi muuttomiestä palkattuina, somaleja ei näkynyt kantoapuna. Ja arvatkaa kuka maksoi?

mitä VIHAPUHETTA.

Tällaiset asiat kuuluu haudata hiljaisuudessa, muuten olet rasisti.

Eihän nyt neekerien itse tarvitse kantaa yhteiskunnan rahoilla hankittuja huonekaluja!

Tänään oli lehdissä juuri miten surkeaa hoitoa vanhukset saavat laitoksissa... Näinkö verovarojen käyttö tosiaan priorisoidaan?

Ei näin. Ei PERKELE todellakaan näin!

Vierailija
35/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS siihen on hyvä syy. Jos joku työtön muuttaa Lapista pk-seudulle työn perässä, hän saa kotikunnasta avustusta.

Ja on aika moista uusavuttomuutta jos ei kantajia löydä, ihan varmasti joku tuttu on joka voi tulla auttamaan. Ehkä eivät HALUA tulla auttamaan, oletteko ehkä itse aina passanneet kavereiden muuttotalkoot/ette koskaan tarjoa muuttoapuna oleville mitään "palkkaa" eli esim. saunaa, muutamaa olutta ja ruokaa tmv.?

Ja kannattaa aina miettiä sitäkin, että MISSÄ asuu. Jos on isoja huonekaluja (eikä tosiaan sitä muuttoapua saatavilla) ja kärjistäen muuttaa hissittömän talo 7. kerrokseen, niin OMAA TYHMYYTTÄ. Kannattaa myydä huonekalut ja ostaa uusia pienempiä/keveämpiä, tai sitten ITSE maksaa ne muuttofirmat sen sijaan että huutaa (TÄSSÄKIN!) asiassa sossua apuun.

Vierailija
36/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

talkkaria tai huoltofirmaa?? Tarjoa pari kymppiä et tulee kaveriksi kantaan ne painavimmat ja loput kannatte itse.Mun melkein 70-vuotias äiti kantoi mieheni kansa juurikin pesukoneen,sängyn jonka muuten saa usein osiin,kirjahyllyt yms kahestaan kun minä en pystynyt auttamaan.Vie lapset muuton ajaksi seurakunnan kerhoon tai lukitse ne vessaan katsomaan dvd;tä pariksi tunniksi.Älä viitti olla niin avuton vaikka rahaa sossusta saisitkin.

Vierailija
37/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä VIHAPUHETTA.

Tällaiset asiat kuuluu haudata hiljaisuudessa, muuten olet rasisti.

Eihän nyt neekerien itse tarvitse kantaa yhteiskunnan rahoilla hankittuja huonekaluja!

Tänään oli lehdissä juuri miten surkeaa hoitoa vanhukset saavat laitoksissa... Näinkö verovarojen käyttö tosiaan priorisoidaan?

Ei näin. Ei PERKELE todellakaan näin!

naiset kantaa kaiken mut sitäkään ei saa sanoa koska se on vihapuhetta.Vihapuhetta on myös sanoa ääneen et romanileirilta löytyi varastettua tavaraa.Suomen poliisi lavasti varmaan senkin jutun.

Vierailija
38/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saatte vuokrattua pakettiauton. . Me muutettiin viimeksi mieheni kanssa ja ihan kahdestaan saatiin kaikki kannettua pesukoneesta lähtien. Ei noin avuton saa olla. T 160 reippaasti alle 50 kiloa painava hento nainen joka ei kuitenkaan ole avuton! Jos saatte vuokrattua pakettiauton. . Me muutettiin viimeksi mieheni kanssa ja ihan kahdestaan saatiin kaikki kannettua pesukoneesta lähtien. Ei noin avuton saa olla. T 160 reippaasti alle 50 kiloa painava hento nainen joka ei kuitenkaan ole avuton!

Vierailija
39/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usein pitää olla myös luottokortti, käteinen ei käy.

Vierailija
40/59 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa kun oltiin sossun asiakkaana ja kummallakin kerralla sossu maksoi sekä takuuvuokran että muuttoauton, eli meidän ei tarvinnut maksaa senttiäkään. Viimeisellä muuttokerralala muutto kesti yli 5h koska asunnonvaihtokaveri ei ollut pakannutkaan kaikkia tavaroitaan muuttoaamuun mennessä (!!) joten siellä sitten pihalla odottivat meidän muuttokuorma ja kantajat että ihmiset saivat kamansa pakattua. Ja tämän muuttoauton mukana tuli mistaakseni 3-4 kantajaakin kaiken lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme