Onko kierukka siis kohdussa sisällä? Miten se sinne saadaan?! EV
Kommentit (32)
joka en vedetty suppuun asettimen sisälle. Se asetin on kuin mehupilli ja työnnetään sisään kohdunkaulaan. Itse ehkäisin työnnetään sitten kohtuun vähän samaan tapaan kuin Tampax asettimestaan.
että kohdunsuulla on minkäänlaista, edes pillin mentävää reikää ennenkuin synnytyksen avautumisvaihe käynnistyy :o
AP
että kohdunsuulla on minkäänlaista, edes pillin mentävää reikää ennenkuin synnytyksen avautumisvaihe käynnistyy :o AP
tämä sairas porukka kun joku kysyy asiallisen kysymyksen aletaan nälviä hävetkää
siksi ehkäisin asennetaankin mielellään kuukautisten aikaan. Voit joskus myös nähdä ns. "limatulpan" irtoamisen ennen menkkoja, kun kohdunsuu vähän avautuu, vaikket olekaan raskaana. Se suojaa kohtua aina.
Ja korjaus edeliseen, ettei tule väärinymmärrystä: Tampax asetetaan emättimeen samaan tapaan kuin ehkäisin sisään kohtuonteloon.
että kohdunsuulla on minkäänlaista, edes pillin mentävää reikää ennenkuin synnytyksen avautumisvaihe käynnistyy :o AP
sieltä munasarjoista tai johtimista tai jostain... oon vissiin luullut että ne laskee suoraan emättimeen käymättä kohdun kautta... tai jotain. Ääh.
AP
Aina voi olla joku, joka ei oikeasti ole tiennyt asiaa. Vastaan siksi asiallisesti, kun viitsin.
Nyt mnee jo liian pitkälle, ellet ole 8-vuotias.
En ole koskaan asiaa edes ajatellut kun ei ole kierukkaa ollut. Nyt kuulin jutun jossa nainen tuli raskaaksi kierukan kanssa, ja ensin sitten syntyi kierukka ja perään vauva. Olivat muhineet yhdessä siellä kohdussa 9kk, ja jotenkin olin vaan hämmästynyt että siellä kohdussa astiko se kierukka on. Tai siis en näköjään ajatellut yhtään mitään avausta tehdessäni :D
AP
Kun siinä ei ala raskautta, sen verevä limapinta valuu ulos kohdunkaulasta kerran kuukaudessa.
sieltä munasarjoista tai johtimista tai jostain... oon vissiin luullut että ne laskee suoraan emättimeen käymättä kohdun kautta... tai jotain. Ääh.
AP
Eli et siis edes tiennyt että kuukautisvuoto on nimenomaan kohdun limakalvoa..?
No, ainakin opit jotain uutta tänään :D
jos tietoni ihmisen perus anatomiasta olisivat noin surkeat....
HÄPEÄ!
kohdussa synny, vaan munanjohtimissa! Sieltä se hedelmöittämätön munasolu laskeutuu kohdun kautta pois kuukautisverenä. Ei se kohdun seinämä mitenkään hajoa vaan se kuukautispallukka, munasolu, hajoaa ja siitä se veri tulee!
Luulin että kuukautiset ovat se hedelmöittymätön munasolu joka valuu turhana pois, ja on kuitenkin ehtinyt jo kerätä itseensä verta.
Taitaa olla syytä mennä takas bilsantunnille...
AP
kohdussa synny, vaan munanjohtimissa! Sieltä se hedelmöittämätön munasolu laskeutuu kohdun kautta pois kuukautisverenä. Ei se kohdun seinämä mitenkään hajoa vaan se kuukautispallukka, munasolu, hajoaa ja siitä se veri tulee!
että olen myöskin luullut, ettei ne siittiöt kohtaa munasolua kohdussa, vaan jossain munanjohtimissa tai muissa putkissa. Sitä en sitten tiedä, mikä yhteys sieltä on kohtuun.
AP
Täh? Luuletko oikeasti että yhdestä nuppineulanpiston kokoisesta munasolusta tulee sen verran verta? Kohdun seinämien limakalvot alkavat paksuuntua munasolun lähtiessä liikkeelle munasarjoista, jotta se voisi hedelmöittyessään upota ja kiinnittyä limakalvon sisään. Jos hedelmöittymistä ei tapahdu, niin limakalvo irtoaa ja valuu kuukautisvuotona ulos. Ja siellä seassa on se yksittäinen munasolu.
että olen myöskin luullut, ettei ne siittiöt kohtaa munasolua kohdussa, vaan jossain munanjohtimissa tai muissa putkissa. Sitä en sitten tiedä, mikä yhteys sieltä on kohtuun.
AP
No siinä olet ollut ihan oikeassa, siittiö ja munasolu kohtaavat nimenomaan munanjohtimessa. Sieltä hedelmöittynyt munasolu (tsygootti) sitten vierii kohtuun, jossa se alkaa kehittyä.
voi sen nielaistakin jos haluaa.