Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulunkäyntiavustajien tes on täysin p***stä!

Vierailija
01.09.2011 |

Työaika on 38,15 tuntia viikossa eikä monestikaan päivän aikana minkäänlaista taukoa. Lapset ovat erityistä tukea tarvitsevia ja tuen heitä myös ruokailussa, välituntien aikana ja iltapäivätoiminnassa. Joka hetki on oltava apuna tai muuten valppaana seuraten lasten jokaista liikettä kyeten ennakoimaan ongelmatilanteet. Syön itse, jos ehdin, lasten kanssa. Useimmiten oma ruoka ehtii jo jäähtyä ennenkuin ehdin syödä ja usein jää osin syömättä.

Ainut laillinen tauko on iltapäivän 10 min kahvitauko, mutta sekin jää usein pitämättä. Työnantaja tietää oikeutensa ja sen ettei meille avustajille kuulu kuin tuo yksi pieni tauko. Olen jo nyt tässä vaiheessa lukuvuotta täysin puhki. Illat menee nukkuessa ja oma perhe kärsii. Tykkään lapsista ja työstä, mutta tuo tes on niin perseestä. Saisi edes pitää pienen, vaikka palkattoman ruokatunnin, mutta ei.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynnin ohjaajaksi? Ja tuo tarkoituksella erikseen kirjoitettu.

En valita palkasta itse, mulla on henk.koht lisien kanssa brutto 1995e/kk.

Meillä katkaistaan pvä 30min ajaksi, jolloin ruokatauko omalla ajalla. Tuo 30 min lisätään päivän pituuteen. Eli olen työpaikalla 7.45-15.54 joka päivä, ja 30min siitä en saa palkkaa mutta olen lä'snä töissä enkä voi opehuoneessa välttyä tekemästä töitä edes syödessäni.

-ohis-

mulla isossa keski-suomalaisessa kaupungissa vakituisena työntekijänä, 38,15 työajalla lähtöpalkka bruttona (ilman sitä ruhtinaallista 20e/kk erityisluokkalisää) on 1809,87e/kk. Tuohon sitten omat hlökohtaiset lisät niin on ton 1995 ja sentit päälle.

Vierailija
22/29 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kunnasta/kaupungista kiinni mitä nimitystä käytetään. Omassa kunnassani ollaan ohjaajia, naapurikunnassa olevat ovat avustajia.

Koulunkäynnin ohjaajaksi? Ja tuo tarkoituksella erikseen kirjoitettu. En valita palkasta itse, mulla on henk.koht lisien kanssa brutto 1995e/kk. Meillä katkaistaan pvä 30min ajaksi, jolloin ruokatauko omalla ajalla. Tuo 30 min lisätään päivän pituuteen. Eli olen työpaikalla 7.45-15.54 joka päivä, ja 30min siitä en saa palkkaa mutta olen lä'snä töissä enkä voi opehuoneessa välttyä tekemästä töitä edes syödessäni. -ohis-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kunnasta/kaupungista kiinni mitä nimitystä käytetään. Omassa kunnassani ollaan ohjaajia, naapurikunnassa olevat ovat avustajia.

Koulunkäynnin ohjaajaksi? Ja tuo tarkoituksella erikseen kirjoitettu. En valita palkasta itse, mulla on henk.koht lisien kanssa brutto 1995e/kk. Meillä katkaistaan pvä 30min ajaksi, jolloin ruokatauko omalla ajalla. Tuo 30 min lisätään päivän pituuteen. Eli olen työpaikalla 7.45-15.54 joka päivä, ja 30min siitä en saa palkkaa mutta olen lä'snä töissä enkä voi opehuoneessa välttyä tekemästä töitä edes syödessäni. -ohis-

Vierailija
24/29 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkassani on epäpätevyysalennus. Olen alanvaihtaja ja opiskelen erityisopettajaksi, mutta koska minulla ei ole koulunkäyntiavustajan tutkintoa, niin en ole pätevä kka (vaikka erityispedagogiikan opinnot ovat jo pitkällä). En halua vielä ottaa sitä vastuuta mikä opettajilla on ja siksi teen avustajan työtä. Tämän työ todellakin vaatii myös sitä käytännössä oppimista :)

Vierailija
25/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme kitinää.

Vierailija
26/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ojensin lapsi ruokailutilanteissa ja söin itse samalla.

Vierailija
27/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan työstä ilman taukoja täällä on kitisty. Tänään olen ollut töissä ilman yhtään taukoa. Ruoan ehdin kyllä jotenkin hotkaista ja vessaaan pääsin ekan kerran joskus kahden jälkeen iltapäivällä...

Ojensin lapsi ruokailutilanteissa ja söin itse samalla.

Niin, jos joutuu viemään lapsen pois ruokailusta ja vahtimaan tms., niin kyllä se ruoka jää syömättä tai tulee puoliksi syödyksi. Eikä sitä uutta ruokaa ole enää tarjolla siinä vaiheessa, kun on vapaa syömään.

Vierailija
28/29 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henk kohtainen avustaja yhdelle henkilölle ja pidän ruokatauon siinä samalla kun avustettava syö. Syö siis itse,seurata toki pitää,ettei sotke.

Vierailija
29/29 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää!