Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä avuksi? Pelkään aina pahinta ja ahdistun asioita ajatellessani

Vierailija
16.08.2011 |

Mikä ihme mua voisi auttaa? Musta on vuosien aikana tullut sellainen, että pelkään etukäteen kaikkia mahdollisia asioita jotka enimmäkseen liittyvät mieheeni ja jälkikasvuuni. Esimerkiksi nyt kun koulut ovat alkaneet, pelkään suunnattomasti, että lapsille tapahtuu jotakin kauheaa koulumatkallaan: jäävät esim. auton alle ryntäillessään tai satuttavat muuten itsensä.

Miehen päivittäiset työmatkat (meno-paluu työpaikalle ja mahd. työmatkat) ovat myös yksi pelonaihe: pelottaa että hänelle tapahtuu esim. liikenteessä jotakin kauheaa ja menetän hänet.

Mikähän mua vaivaa, ei kai nämä tällaiset kuolemanpelkoiset pakko-ajatukset ihan terveitä ole? Kun ei tässä elämässä kuitenkaan voi kaikkea säädellä ja hallita, mutta yritän silti jollakin tasolla. Mikä avuksi? Kohtalotovereita?

Kommentit (1)

1/1 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että jo otsikossa kysyt mikä avuksi! Apua kannattaakin etsiä, sillä kuvailemasi pelot varmasti syövät energiaasi.

Onko tällainen ilmiö sinulle tuttu?

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Artikkelissa kerrotaan, että mikäli huoli ja hätä ovat selvästi ylimitoitettuja verrattuna normaaliin (ihmisen siis myös kuuluu huolestua tarvittaessa!) voidaan epäillä tätä häiriötä.

Kannattaisiko sinun mennä lääkärille neuvottelemaan diagnoosista ja mahdollisesta lääkityksestä? Sen avulla elämänlaatusi kenties paranisi ja saisit "itsesi" takaisin.

Myös terapiaa tai keskusteluapua kannattaa hakea.

Seurakuntasi diakoniatyöntekijältäkin voi ainakin alkuun pyytää keskusteluaikaa. Joskus muutamakin "purkukerta" voi auttaa, sen olen työssäni huomannut.

Parempaa, pelottomampaa ja elämään terveesti luottavaa elämäntapaa sinulle toivottaa

Kirkkosisko

diakoni Meiju

Vantaan seurakunnat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla