Yleisimmin syömäsi kasvis/juures/vihannes?
Kommentit (16)
Nyt syödään paljon parsaa (tanko) kun on sen kausi. Keväällä syötiin tosi paljon kurpitsaa ja papuja, porkkanaa syödään monta kertaa viikossa.
Meillä syödään niin paljon noita tuotteita, ettei voi sanoa mitä söisin selkeästi eniten.
Talvella ehkä kaalia minäkin. (en syö perunaa) Sipulia laitan melkein joka ruokaan, mutta en tiedä tuleeko sitä syötyä määrällisesti kovin paljon.
ja sitte voikkarin päällä tomaatti ja kurkku
Tero, ihan taviskamaa
eilen kaali
sipulia käytän myös paljon
Olen pyrkinyt siirtymään kausiruuan suuntaan. Kesällä oon tehnyt tosi paljon ruokaa kukkakaalista, kesäkurpitsasta, paprikasta, tuoreista pavuista, perunoista ja ns. salaattiaineksista, talvella sitten enemmän juureksia, linssejä, sipulia, tomaattimurskaa. Talvella ostan myös kukka- ja parsakaalin pakasteena, koska laatu on aika huono.
Koko perhe vetelee kurkkua runsaasti leivällä, paloina, salaatissa. Useampi kilo viikossa kuluu.
Sitten tulee tasapaksusti kaikkea muita; tomaatti, kurkku, salaatit, porkkana, kaalit jne.
Kukkakaali on ihanaa myös. Kesäkurpitsaa tulee usein ostettua myös, samoin kurkkua ja miniporkkanoita. Keräkaaliakin tykkään nakertaa, erityisesti sen mehevää sydäntä. Juu, kaikki raakana raakana :)
tomaatti, porkkana, sipuli ja parsakaali.
tomaatti muodossa tai toisessa (=tuoreena, murskana, kuivattuna) on varmaan myös aika korkealla. Aika paljon menee myös vihreitä papuja ja paprikaa.
tiedä pitikö olla useimmin vai määrällisesti eniten? Useimmin syön sipulia, määrällisesti eniten varmasti tomaatteja.
mutta koko vuoden syön perunaa ja erilaisia sipuleita. Kesällä salaattia, tomaatteja, kurkkua, retiisejä, talvella paljon juureksia. Kaalia kuluu myös kiitettävästi.
Mihin luetaan sienet ja palkokasvit? :)
kesäkurpitsa, sipuli, tomaatti
Suön kaikkea ja paljon, olen kasvissyöjä
sipuli
sitten salaatti ja tomaatti