Oon niin väsynyt tähän jatkuvaan pennin venyttämiseen!!
En tiedä mistä enää voisin säästää... Meillä kolme pientä lasta, joille taas pitää hommata välikausivaatetta (tai vanhimmalle pitää, nuoremmat saa tyytyä esikoisen vanhoihin). Oon selannut tuntikausia huutonettiä ja kiertänyt kirpputoreja, mutta 70-100€ käytetystä haalarista on vaan mun budjetille liikaa. Leivon paljon itse, meillä ei osteta eineksiä, yritän ostaa punaleimattuja tuotteita ja laittaa pakastimeen. Oon koko helkkarin loppukesän kyykkinyt metsässä vauvan kanssa poimimassa mustikoita ja kanttarelleja. Kirpputorilla on myyty tarpeetonta kamaa ja pieneksi jääneitä lastenvaatteita. Viime viikolla vein johonkin kultamyyntijuttuun rippi- ja yo-lahjoiksi saamani kultakorut (joista sain ruhtinaalliset 88€). En vaan tajua mistä taas revin rahat laskuihin ja lainanlyhennyksiin... Ahdistaa ja surettaa.
Kommentit (32)
mihkään sossun luukulle ole asiaa. Mies käy töissä, ja minä olen äitiysvapaalla (mutta yritän tehdä sunnuntaisin töitä jos on tarjolla). Miehen palkka ei ole suuren suuri. Asuntolainaa lyhennetään vähän reilu tonni kuussa. Meillä on yksi auto, joka on pakko olla koska asutaan haja-asutusalueella eikä julkista liikennettä ole. Mies pyöräilee työmatkat. Ravintoloissa ei syödä koskaan, eik'ä miehen kanssa olla oltu missään keskenämme sitten keskimmäisen syntymän. Kaikessa yritetään säästää, mutta jotenkin tuo tili uhkaa aina mennä miinuksen puolelle. Kaikki eläminen on kallistunut ihan hirveästi.
Mutta köyhyydestä huolimatta olen äärettömän onnellinen perheestäni :)
-ap-
on nyt vaan liian suuri tuo lainanlyhennys.meillä vähemmän ja tosi pienet tulot, mutta ulkona syödään kerran kk:ssa ja 4lasta
lastenvaatteita, leluja ym, kun kirppikselle en jaksa lähteä viemään ja kukaan ei tarvitse.
Olen lukenut tätä palstaa nyt muutamana päivänä ja palstalla valitetaan tulojen vähyydestä. Siksipä ihmettelen mihin on jäänyt perhesuunnittelu. Kyllä meillä on ennen lasten hankintaa mietitty montako lasta talous kestää.
jota ei ole pystytty suunnittelemaan etukäteen.
-ap-
Olen lukenut tätä palstaa nyt muutamana päivänä ja palstalla valitetaan tulojen vähyydestä. Siksipä ihmettelen mihin on jäänyt perhesuunnittelu. Kyllä meillä on ennen lasten hankintaa mietitty montako lasta talous kestää.
Laita tähän niin me autetaan etsimisessä. Varmasti huutiksesta löytyy halvempiakin.
lähinnä ulkovaatetta olen etsinyt. Nyt siis käytössä 104cm vaatteet, mutta talveksi vissiin 110cm haalari... Viime keväänä onnistuin löytämään puoleen hintaan villahaalarin, joten ainakin jotain on jo hamstrattuna talven varalle :)
ei kohtaa, eli olisikin joku jolle voisi ojentaa auttavan käden ja viedä lastenvaatteet ym. Ja en nyt puhu mistään lumpuista.
t.2
lastenvaatteita, leluja ym, kun kirppikselle en jaksa lähteä viemään ja kukaan ei tarvitse.