Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkosta eroamisen seuraukset?

Vierailija
31.08.2011 |

En mielelläni haluaisi naapurustoni/sukulaisteni hoksaavan, että en kuulu enää kirkkoon (syyt omiani..)

Eli, kuinka usein kirkolta tulee näitä "tuu takaisin"-kirjeitä?

Entäs lähetetäänkö kirkossa eroamisen yhteydessä jotain lappusia jos eroan netin kautta?

Ihan oikeasti saatan menettää kämppäni ja fyysisen terveyteni jos kirkko rupeaa noita takaisin kinuamisia lähettelemään. :/

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eronnut kirkosta jo vuosikymmeniä sitten, eikä siitä ainakaan tämänpuoleisessa mitään mainitsemiasi seurauksia ole ollut. Tiedä sitten tuonpuoleisesta, liekö sillä taivasosuuteenkaan suurta merkitystä, se selviää aikanaan.

Ei sieltä mitään takaisinkinuamisia tule. Sitä paitsi mistä sinun sukusi ja naapurisi voisivat tietää, mitä kirje sisältää, vaikka päällä olisikin lähettäjänä seurakunta? Suomessa on tunnetusti kirjesalaisuus.

Ei tule edes mitään vahvistusta tai muuta sellaista, jos käyt henk.koht. kotiseurakuntasi kirkkoherranvirastossa hoitamassa asian.

Vierailija
2/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos haluat avioon, pitää puolisosi olla jäsen jotta teidät vihitään kirkossa. Jos olet teini, keskustelisin vielä avoimesti huoltajasi kanssa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotta sitten opittuani Raamatusta sen et Totuus tekee teidät vapaiksi. Opin et helvettiä ei ole, koska kuolleet eivät tiedä mitään. Eivät siis tunne kipua tai muutakaan tuskaa. Saarnaaja 9 luku!

Kristikunnan kirkot opettavat pakanaoppeja uustuotantona eivätkä kerro totuutta Raamatusta. Se, että Jeesus tuodaan esille pikkuvauvana joka vuosi on suuri vääryys. Jeesus on nyt mahtava kuningas, jolla on suuri tehtävä ihmiskunnan hyödyksi!

Vierailija
4/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tiedoksi tulee lähiomaisille. Sitten kun kuolet. Ja jos haluat avioon, pitää puolisosi olla jäsen jotta teidät vihitään kirkossa. Jos olet teini, keskustelisin vielä avoimesti huoltajasi kanssa....

Vierailija
5/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ainaknaa ole mitän tullut, vaikka samassa osoitteessa asutaan edelleen. Erosin 2007 joulukuussa.

Vierailija
6/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasesta paikasta muuttaisin ihan omasta päätöksestä.

Vierailija
7/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole yhtään kirjettä kirkolta perääni saanut erottuani.

Vierailija
8/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa seuraus oli, että kirkollinen viikkolehti jäi tulematta. En muista edes enää nime3ä lehdelle, mutta Espoossa asutaan. Erosin vuonna 1999.

Vierailija
9/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienituloisimmiltakin useampi tuhateuronen vuodessa. muuta ei ole seurannut.

Vierailija
10/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eroan netin kautta?

Vierailija
11/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienituloisimmiltakin useampi tuhateuronen vuodessa. muuta ei ole seurannut.

Sulla on hassu raja pienituloiselle. Mulla vuositulot 50 000 ja krikollisvero olisi jotain 600-700 vuodessa. Paljon, mutta ei nyt sentään tonneja

Vierailija
12/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä eikö fyysinen terveys ole kroppaa tarkoittava? Hakkaako joku sinut jos saisit kirkolta postia tulla takasin?

Vierailija
13/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lähetä mitään tai ei ainakaan mulle ole tullut

Vierailija
14/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaista?

ap

Vierailija
15/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten ihmeessä seurakunnan kirjekuori postissa voisi saada sinut menettämään kämpän? Höyryttävätkö naapurit teidän kirjeet auki? Eihän pelkästä kuoresta voi päätellä, mitä siellä on.

Vierailija
16/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta avaako joku tosiaan kirjeesi vai mistä muut voivat tietää, mitä siinä seurakunnalta tulleessa kirjeessä lukee?

Jotkut seurakunnat voivat lähettää eroamisesta vahvistuksen kirjeenä. Tältä todennäköisesti vältyt, jos käyt kirkkoherranvirastossa eroamassa.

Vierailija
17/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siellä on jotain kirkosta eroamiseen liittyvää..

Onko myös mahdollista, että joku saa tietoonsa että olen eronnut kirkosta?

Tämän hetkisen elämäntilanteeni takia en pysty sukulaisilleni kertomaan, vasta sitten kun pääsen pois heidän välittömästä läheisyydestään.

Vai pitäisikö vielä odottaa ennen kuin eroan?

Vierailija
18/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläistä se tervehenkinen lähimmäisenrakkaus kristittyjen piireissä on

Vierailija
19/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissa minulle tuli silloin pari vuotta sitten vain kirje jossa vahvistettiin ero ja tieto että jos liityn takaisin kirkkoon, ovat kuitenkin kaste ja konfirmaatio ns. voimassa. Ei sieltä muuta ole tullut. Niin ja se kirkkolehtikin tulee aina silloin tällöin.

Vierailija
20/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on nyt varmaan nuoresta henkilöstä, joka asuu vielä sukulaistensa nurkissa.

Surullista, niin surullista.

Itse kuitenkin sanon sinulle, että helpompi sinun on olla kun ihan vapaasta tahdostasi vain EROAT!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi