Koululainen viikko/viikko -systeemissä. Voi jehna...
tapasin työssäni ekan kerran kouluikäisen lapsen, joka asuu vuoroviikot isän ja äidin kanssa. Lapsi oli ihan tavattoman villi. Meni ihan seinille. Ilkeä ei ollut onneksi, vaan ihan vaan kuriton. Onko muilla kokemuksia kouluikäisistä 'vuoroviikkolapsista'? Jäi itseä mietityttämään onko asioilla yhteyttä. Kokemuksia? En ole siis mitenkään lastenkasvatuksen ammattilainen, mutta työssäni kohtaan lapsia ihan kokoajan liikunnan parissa. Ja ihan uteliaisuuttani kysyn.
Kommentit (8)
olen opettaja ja vuosien varrella on törmännyt useampaan oppilaaseen, joilla on ollut viikko-viikkosysteemi käytössä.
En pysty yleistämään kurittomuutta tai villeyttä, mutta tiettyä levottomuutta ja juurettomuutta noissa viikko-viikko lapsissa on.
Koulu sujuu ihan hyvin, ei ole negatiivista palautetta koulun suunnasta tullut. Ongelmia on ehkä enemmän sellaisen esiteiniyden kanssa.
vastaava. Ihan tavallisia ja normaaleja lapsia. Vanhemmat asuu kaikki samalla alueella. Naapurin lapsilla sama tilanne, en ole huomannut mitään ongelmia. Vanhemmat on sovussa eronneita.
Lohdullista kuulla. Taitaa olla tämä tapaamani lapsonen villi ihan perusluonteeltaan. Onneksi ryhmätilanteet usein auttaa oppimaan malttia.
Ap
Mutta jos vanhemmat riitaisat niin ei hyvä. t. lastenvalvoja
olen opettaja ja vuosien varrella on törmännyt useampaan oppilaaseen, joilla on ollut viikko-viikkosysteemi käytössä.
En pysty yleistämään kurittomuutta tai villeyttä, mutta tiettyä levottomuutta ja juurettomuutta noissa viikko-viikko lapsissa on.
minkä ikäisten kanssa toimit?
Ap
ja ne on ihan tavallisia, ei erityisen villejä, muttei erityisen kilttejäkään.
Mutta jos vanhemmat riitaisat niin ei hyvä. t. lastenvalvoja
mutta tämä varmaan lienee myös etä/lähikuvioissa sama? Eli ei liittyne vain vuoroviikkoihin?
Oon nähnyt omassa työssäni myös yhden lapsen, jonka äiti ja isä olivat eronneet ja toistensa 'vihamiehiä'. Kevätesityksessä istuivat eripuolella salia eivätkä tulleet kertaakaan esityksen jälkeen lasta onnittelemaan yhdessä. Lapsi meni itse käymään molempien luokse. Kyseessä 8-vuotias lapsi :(
ap
vastaava. Ihan tavallisia ja normaaleja lapsia. Vanhemmat asuu kaikki samalla alueella. Naapurin lapsilla sama tilanne, en ole huomannut mitään ongelmia. Vanhemmat on sovussa eronneita.