Työssäkäyvät äidit:
Kauanko kestää aamulla herätyksestä siihen kun lähdet töihin? Mitä kaikkea teet?
Kommentit (38)
menen suihkuun, meikkaan, puen itseni + 2,5 v lapsen, syön jos ehdin, ja 7:15 lähden päiväkodin kautta töihin.
inhoan kiireisiä aamuja ja myöhästymisen tunnetta.
Siksi varaan mahdollisimman paljon aamuisin aikaa.
Herään usein noin 1,5 tuntia ennen lähtöä.
Lapselle laitan aamupalan, tarkistan tarvikkeet, vaatteet, rasvaan, hoidan aamulääkityksen. Tähän kaikkeen varaan vähintään puoli tuntia.
Itselleni en erikseen varaa aikaa, vaan ehdin pukea siinä patistelujen lomassa :)
Usein tsekkaan kotona sähköpostit ja kalenterin vielä ennen lähtöä.
hei vaan ja tsemppiä kaikille meille aikataulujen seassa sinnitteleville!
Aikataulu perustuu siihen, että en
a) pese hiuksiani (föönaus ja laitto vie aikaaaa)
ja
b) vaatteet on pienintä piirtoa (asusteet, korut, kellot, huivit jne.) valmiiksi katsottu.
Vien lapsen:
Herätys klo 7, pesut, meikkaus, pukeminen, aamutee ja -leipä, Hesarin luku, lapsen herätys, pukeminen ja vienti tarhaan. Tarhassa ollaan noin kasin maissa.
Jos haen lapsen:
Herään noin klo 6.30-6.45. Lähden kotoa noin 7.20 (Hesari ja aamupala nautitaan duunissa).
n. 20 min. pissalle, 5 minuutin suihku, hiustenkuivaus, hammaspesu, pukeminen, ripsiväri ja huulikiilto, kamat kasaan ja menoks.
Kello soi 5:45.
Pesen hampaat, kasvot, käyn pisulla, vaihdan vaatteet.
Meikkiä en laita, koska en jaksa. Ja kasvot ja etenkin silmät ovat niin turvoksissa noin aikaisesta heräämisestä, etten pysty.
Työssäni minun ei tarvitse näyttää edustavalta eikä miltään, ei muutkaan.
Nostan pikkumuksun ylös, hän juo lasin maitoa, puen lapselle vaatteet. Lähdemme noin klo 06, päiväkoti avaa ovensa 6:15 ja 6:20-25 olen ajamassa töihin, matkaan menee tunti. Jos myöhästyn, olen ruuhkassa ja matkaan menee enemmän, ja vastaavasti pääsen illalla myöhemmin, kun tietyt tunnit on kuitenkin tehtävä.
Jos olen töissä klo 7:20 mennessä, lähden kotiin ajamaan 15 jälkeen, ja olen päiväkodissa klo 16 jälkeen jne.
Noin aikainen ylösnousu on aivan epäinhimillistä, lapsi itkee että väsyttää, haluan nukkumaan, karkaa käsistä takaisin sänkyyn.
Juu, laitan hänet ajoissa, klo 20 maissa, mutta jos uni ei tule, ei sille mitään voi.
On 4 v joten nukkuu myös päiväunet päiväkodissa.
Ja ei, en tee tätä siksi että teen uraa tai tienaan hienosti, vaan siksi, että .. no, niin. Miksi ihmset käy töissä. Kun ei rahaa muualtakaan oikein saa. Palkka on pieni eikä tältä pallilta edetä mihinkään, samoilla sijoilla ollaan kunnes joskus eläkkeelle pääsee.
miten te kaikki ennätätte käydä suihkussa ja kuivata hiukset, 15-20 minuutissa???? ja vielä meikit päälle?!
kuka vie lapset?
Kello soi 5:45.
Pesen hampaat, kasvot, käyn pisulla, vaihdan vaatteet.
Meikkiä en laita, koska en jaksa. Ja kasvot ja etenkin silmät ovat niin turvoksissa noin aikaisesta heräämisestä, etten pysty.
Työssäni minun ei tarvitse näyttää edustavalta eikä miltään, ei muutkaan.Nostan pikkumuksun ylös, hän juo lasin maitoa, puen lapselle vaatteet. Lähdemme noin klo 06, päiväkoti avaa ovensa 6:15 ja 6:20-25 olen ajamassa töihin, matkaan menee tunti. Jos myöhästyn, olen ruuhkassa ja matkaan menee enemmän, ja vastaavasti pääsen illalla myöhemmin, kun tietyt tunnit on kuitenkin tehtävä.
Jos olen töissä klo 7:20 mennessä, lähden kotiin ajamaan 15 jälkeen, ja olen päiväkodissa klo 16 jälkeen jne.
Noin aikainen ylösnousu on aivan epäinhimillistä, lapsi itkee että väsyttää, haluan nukkumaan, karkaa käsistä takaisin sänkyyn.
Juu, laitan hänet ajoissa, klo 20 maissa, mutta jos uni ei tule, ei sille mitään voi.
On 4 v joten nukkuu myös päiväunet päiväkodissa.Ja ei, en tee tätä siksi että teen uraa tai tienaan hienosti, vaan siksi, että .. no, niin. Miksi ihmset käy töissä. Kun ei rahaa muualtakaan oikein saa. Palkka on pieni eikä tältä pallilta edetä mihinkään, samoilla sijoilla ollaan kunnes joskus eläkkeelle pääsee.
Tuli mieleen, että eikö mitään ole muutettavissa arkikuvioissanne? Toista työtä olet varmaan katsellutkin, mutta jos se ei onnistu, niin entä muutto lähemmäs työpaikkaa, että noin kovin ranka aamut helpottais? Kuulostat väsyneeltä.
Jos millekään ei voi mitään, niin sitten toivon voimia jatkaa vain, ja ainakin sen, että vapaapäivät olisivat pehmoisen rentoja!!
Nousen ylös noin 7:15, pukeudun, menen vessaan pissalle, harjaan hampaat, meikkaan ja laitan hiukset.
Esikoinen yleensä tulee vessaan seuraksi ja pienempi lapsi heräilee ennen lähtöäni. Katson lapsille vaatteet valmiiksi päiväkotia varten jos en ole muistanut illalla laittaa.
Mies laittaa lapsille ja itselleen aamupalan, hoitaa aamupesut, pukeutumiset ja päiväkotiin viemiset.
Minä haen sitten töiden jälkeen lapset hoidosta ja mies on töissä hieman myöhempään illasta.
Herään viimeistään 5.30, jonka jälkeen
- lenkitän koiran (puoli tuntia)
- käyn suihkussa
- keitän puuron + syön
- puuronkeiton ohessa käyn pikkuhiljaa laittamassa itseni edustavan (?) näköiseksi; meikkaan + laitan hiuksia
Minä en vie lapsia aamulla hoitoon, koko muu perhe nukkuu vielä kun lähden töihin.
tässä ajassa käyn pesulla, kampaan tukkani, puen, luen sanomalehdet, juon pari kuppia kahvia, herätän teinin ja teen sille voileivän. Patistan sen valmiiksi ja heitän koululle omalla työmatkallani.
Töihin päästyä sudin ripsiväriä silmiin ja kahvipöydässä syön jonkun aamiaissämpylän.
Siis tämän vastaajan teini ei osaa itse tehdä voileipää, ja sitten hän vielä pöllii töissä jonkun toisen aamiaisämpylän???
7-10h.
herään vauvankanssa siinä seittemältä aamulla( no 7-9 riippuu aamuista). teen kaiken vauvan hoitoon tarvittavan, datailen ja juon kahvia, jossain vaiheessa, about klo 12 meen suihkuun--> meikkaan ja laitan hiukset ja pukemisen ym. pesen pyykkiä ja siivoilen välillä, en tosiaan joka päivä. käyn ehkä kavereita moikkaa tai sit oon vaa himassa vauvankanssa. kun mies kotiutuu töistä niin lähden töihin, yleensä työt alkaa siinä 17-19välillä.
Yleensä näin:
- nousen 6:40, käyn vessassa, puen lenkkivaatteet
- koiran kanssa kävelylle n. 25min
- suihkuun ja vaatteet päälle
- yleensä pesukoneesta vaatteet kuivumaan
- lapsille ja itselle aamupala + aluelehden selaus
- tässä välissä katson monesti mailit, joskus imuroin pikaisesti keittiön ja eteisen
- lapset kouluun
- meikit naamaan ja hampaiden pesu
- töissä klo9 pintaan
Herään, peseydyn, meikkaan, syön ja laitan mahdollisesti lapsille aamiaisen. Jotain tunti noihin hommiin kuluu.
käyn suihkussa, meikkaan, kuivaan hiukset, puen ja patistan lapset, alakoululaiset valmiiksi. Pikaluen hesarin.
Yleenä 20 minuuttia. Herään, käyn suihkussa, puen, en meikkaa. Lapsen herätän ennen kuin alan kuivata tukkaa ja tämä pukee ja katsoo lastenohjelmia sillä aikaa kun laitan itseni valmiiksi. Kaikki on laitettu illalla valmiiksi.
Aamukahvit juon töissä.
Josta ensimmäisen 20min juon vain kahvia ja katson aamu-TV:tä :)
Sitten laitan itseni kuntoon vajaassa puolessa tunnissa ja lapset kymmenessä minuutissa - ovat nousseet ylös siinä sitten jo vähän ennen ja heräilleet rauhassa ettei suoraan sängystä repäistä. Katson lasten vaatteet ja pk:iin mukaan otettavat tavarat valmiiksi jo illalla.
Herätys 4.30, suihku, meikkaus, kuppi tai kaksi kahvia seisoviltaan ja ehkä banaani ja tietty vaatteet päälle ja kiireesti kohti työpaikkaa. Kun mulla aamuvuoro niin miehellä aina iltavuoro.
herään klo.06.10 ja lähden töihin 6.45 - 6.50. Käyn suihkussa, pesen hiukset, imetän nuorimmaisen, syön aamiaisen ja puen.