Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvät äidit:

Vierailija
30.08.2011 |

Kauanko kestää aamulla herätyksestä siihen kun lähdet töihin? Mitä kaikkea teet?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältyy suihku, ei hiusten pesua. Vähän meikkiä, pukeutuminen, vaippojen vaihto yhdelle vekaralle ja lasillinen mehua. Vaatteet valkkaan jo illalla valmiiksi.

Vierailija
2/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon aamukahvin, luen lehteä, käyn suihkussa, laitan aamupalaa itselle ja lapselle (mies lähtee aiemmin). Katson että lapsella on järkevät vaatteet ja muistutan jumppakassista yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa, silitän työvaatteet, hörpin samalla kahvia koko ajan, meikkaan ja laitan hiukseni, laitan lapsille aamupalan, joskus katson niille jotain vaatteita tai laitan tytön hiukset, riippuu vireystasosta, joko petailen pedit, tyhjennän yöllä käynnissä olleen astianpesukoneen, tai yhtä hyvin saatan istua koomassa, silmät puoliummessa viidennen kahvikupin kanssa hesaria selaillen.

Siinäpä se aamu menee. Niin ja siis lapset koululaisia.

Vierailija
4/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudunko aamulla pesemään la kuivaamaan tukan vai onko "ponnaripäivä".

Mutta keskimäärin herään klo 06.45-07.00, koska koululaisilla alkaa joinain aamuina koulu klo 8 ja jotta ehtivät, täytyy herätä klo 07. Joskus nukun peräti 07.30 saakka, kuten tänä aamuna.

Käyn suihkussa, herätän lapset ja katson että pukevat suht siistiä ja ehjää ja puhdasta päälleen :) Sitten keitän kahvia (jos mies ei ole keittänyt) ja laitan lapsille aamupalan pöytään. Luen lehden ja juon kahvia. Jos ei ole hiustenlaittoa (vie aikaa noin vartin) luen pidemmän kaavan mukaan ja otan toisenkin kupin kahvia. Sitten meikkaan (vie aikaa n. 5 min) kasailen omat ja esikoulualaisen tavarat kasaan ja lähdemme yleensä klo 8.45.

Eli enimmillään 2 h, vähimmillään reilu 1 h.

Vierailija
5/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

herään, menen aamupesulle, laitan kahvin tippumaan, petaan sängyn ja puen, laitan pyykkikoneen pyörimään (n. joka toinen päivä), tyhjennän roskikset ja kastelen kukat, juon rauhassa aamukahvin koneen äärellä, meikkaan ja laitan hiukset, herätän lapset ja teen aamutoimet heille, annan aamupalan, levitän pyykit tai laitan kuivat vaatteet kaappiin, puen lapsille ulkovaatteet ja lähdetään tarhaan ja samalla vien roskat.

Vierailija
6/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse suihkussa ihan ekaksi. Keitän nuorimmaiselle puuron, laitan siitä seuraaville smoothiet valmiiksi. Laitan oman kahvin tulemaan jne

Meikkaan, föönaan tukan, patistelen lapsia, tyhjään tiskikoneen + täytän aamupalan tiskit sinne, lataan pesukoneen valmiiksi jne.

Töihin mennessä vien nuorimman kouluun.

Vaatteet on toki katsottu illasta valmiiksi. Olen itse melko hidas :), eli joku toinen tekisi tuon varmasti nopeammin.

Vierailija
7/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätän lapset, laitan heille aamupalan, teen itselleni eväät töihin, ruokin lemmikit, vilkaisen sanomalehteä, lähetän lapset kouluun, petaan sängyn, pakkaan pyöräilylaukun, puen päälleni.

Pyöräilen töihin, joten käyn vasta siellä suihkussa ja meikkaan, sekä juon aamukahvit työpöydän ääressä.

Vierailija
8/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

herään, herätän lapset, laitan niille aamupalan, puen päälle, pesen hampaat, harjaan tukan ja laitan ripsaria ja sit ulos ovesta. Suihkussa en käy joka aamu, jos käyn, sitten on herättävä 10 min aiemmin. Yleensä ehdin petaamaan lasten sängyt (3 kpl) ja tänään ehdin tyhjentää tiskikoneenkin, mutta mies herätti ja puki kuopuksen.

Laitan illalla valmiiksi kaiken, eli lasten vaatteet ja reput, omat kamat yms.

Vierailija
9/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15min laitan itseni valmiiksi ja juon kupillisen kahvia sitten herätän 4v hän juo puetaan vaatteet ja pestään hampaat ja sitten lähdetään hoitoon ja töihin.

Vierailija
10/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tuntia, hah!:)

Herään 5:30, pesen hiukset, laitan ne, meikkaan, syön, juon pari kuppia kahvia.

Lapset (3kpl) herää 6:30. Lapset syö kaikki aamupalan kotona. Vanhin lapsista jää kotiin, jos koulu alkaa myöhemmin ja kahden muun kanssa lähden kohti hoitopaikkaa 7:30.

Tykkään rauhallisista aamuista, siksi herään noin aikaisin. Pääsisin nopeamminkin liikenteeseen, mutten halua:)

Vierailija
11/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suikussa, herättelen lapset ja laitan heille aamupalat. Luen aamun lehden samalla kun lapset syövät aamupalansa.

Meikkaan, huolehdin kaikille vaatteet päälle ja menen päiväkodin ja koulun kautta töihin.

Kotona menee tunti, lasten kuskaamiseen puoli tuntia ja omaan työmatkaan puoli tuntia.

Vierailija
12/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan lapsille aamiaisen, käyn suihkussa, katson lasten vaatteet ja reput, pakkaan eväät, herättelen lapset, ruokin, käytän koiran ulkona, pakkaan auton, valvon lasten pesut, suorin hiukset, keitän kahvit itselleni ja kaadan sen termariin ja pakkaan mukaan.

Vierailija
13/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ajassa käyn pesulla, kampaan tukkani, puen, luen sanomalehdet, juon pari kuppia kahvia, herätän teinin ja teen sille voileivän. Patistan sen valmiiksi ja heitän koululle omalla työmatkallani.

Töihin päästyä sudin ripsiväriä silmiin ja kahvipöydässä syön jonkun aamiaissämpylän.

Vierailija
14/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ajassa olen jättänyt kolme lastakin päiväkotiin, vaikka menemmekin sinne kävellen! Odotan bussia pysäkillä.

Aamulla herätys, kainaloiden pyyhintä ja deodoranttia, hiusten laitto nopealle nutturalle, hampaiden pesu, lasi vettä ja vaatteet päälle.

Sitten lasten heräily, peppupesut, hammaspesut, pukemisessa auttaminen ja lasilliset maitoa, jotta lapset jaksavat kävellä 0,5 km aamupalalle päiväkotiin.

Tänäänkin oltiin päiväkodissa jo 45 min heräämisestä, mutta sekin riittää, kun joinakin aamuina ehdimme saman tunnissa. Illalla täytyy olla vaatteet varattuina lähtöä varten. Töihin saavuttuani vaihdan pukuhuoneessa työvaatteet ylleni ja käyn sipaisemassa huulipunaa ja ripsiväriä piristykseksi. Kestoväri kulmissa ja ripsissä helpottaa arkeani ja toinen on pitkä tukka ja helpot nutturat:) Onneksi on työvaatteet, niin ei tarviitse miettiä, että mitähän sitä töihin laittaisi ylleen. Lääkärin aamu:)

Vierailija
15/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulos ovesta 7.20.

Syön aamupalan, luen sanomalehden, laittaudun valmiiksi (aamupesut, meikit, hiukset). Suihkussa käyn aamulla harvemmin. Laitan aamupalan ekaluokkalaiselle, seuraan että hoitaa aamutoimensa ja lähden samaan aikaan kun lapsi lähtee kouluun.

Tämä pätee kahdeksan aamuina, lapsen mennessä yhdeksäksi lähden klo 8.20 ja kymmenen aamuna teen yleensä etäpäivän jolloin "töissä" olen monesti jo seitsemältä.

Vierailija
16/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa työt klo. 7 ja viim klo 6.30 on lähdettävä kotoa. Hitto jos menis kaks tuntia päästä liikkeelle niin täällähän oltais jo neljän jälkeen hereillä!!

Vierailija
17/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

herään itse 7.00

puoli tuntia menee kun syön aamupalan ja laitan itseni valmiiksi

herätän kolmasluokkalaisen 7.30

häneltä menee se sama puoli tuntia

olen hyvin aamukänkkäränkkä ihminen, joten haluan itse rauhassa tehdä omat juttuni ennen kuin herätän lapsen

tämä siis kasin aamuina, 9 ja 10 aamuina multa menee se puoli tuntia ja lähden, lapsi herää sitten herätyskelloon ja lähtee itse kouluun

Vierailija
18/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin herään 30 min ennen, jos ei tartte hiuksia pestä ja laittaa. Lapset on nykyisin koulussa, niin ei tartte heidän vuokseen aiemmin nousta. Kun oli 1 päiväkotilainen, heräsin 40 min ennen.

Lapset söi päiväkodissa. Itse juon aamukahvin töissä.

Vierailija
19/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi meistä vie lapset päiväkotiin.. ja mun vuorosta tietty.. eilen heräsin ennen aamu kahdeksaa, töihin lähdin 14.30.. mutta sitten on aamuja, ku työt alkaa 4.15 tms, ei huvita 2h aikaisemmin nousta... eli tarvin 20-30min, jos pitää viedä lapset 30-40min. työmatkaan menee 35min

Vierailija
20/38 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yleensä kantaa lapset meidän sänkyyn, jossa heräillään yhdessä. Kaksi tarhaikäistä lasta joiden kanssa jossain vaiheessa todettiin että huomattavasti nopeampaa on halia rauhassa 10-15 min ennen kun yritetään tehdä mitään järkevää. Ilman aamun halitankkausta kaikesta huudettiin ja oltiin niiiin hitaita että vähemmästäkin palaa käämit.

Nousen ihan viimeistään 7.15, otan lääkkeet, käyn yleensä pikasuihkussa pesen myös hiukset, mutta en yleensä kuivaa niitä tai muutenkaan laita. En myöskään meikkaa kuin todella harvoin. Lapset syö aamupalan tarhassa eikä me miehenkään kanssa yleensä syödä kotona aamupalaa. Taistellaan kaikille vaatteet päälle. Jos mä vien lapset niin 7.45 lähdetään tarhalle. Noin 8.15 nousen tarhan pihasta bussiin. Jos mies vie lapset niin yleensä ehdin 7.45 bussiin.

Mun mielestä meidän aamut on rauhallisia ja hitaita. Miehen mielestä mä oon aamuisin täys natsi joka nalkuttaa lapsille pukemisesta tms. jatkuvasti. En todellakaan ole aamuihminen, joten mies on varmaan oikeassa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän