Voiko flunssassa olla pois töistä, vaikka ei ole kuumetta?
Mulla kuume nousee harvoin ja silloin kun nousee vähän päälle 37, olen aivan kanttuvei. Vaan nyt on päällä räkätauti ja olo on aivan kuin rekan alle jääneellä ja ei tietystikään ole kuumetta...voinko jäädä pois töistä?
Kommentit (26)
vaan PITÄÄ olla pois!
Eikä siellä tartuttamassa muita!
jos löytää lääkärin joka kirjoittaa saikkua
Tuota selostusta siitä, että vähän päälle 37 astetta mukamas vie kanttuvei, kuulee ihan liikaa. Minä olen ollut töissä, kun kuumetta oli 40 astetta eli revi siitä, luuseri. Ja mene sinne töihin ja lopeta turhasta valittaminen.
Itsekin olen sellainen, että tuo vähän päälle 37 pistää jo ihan ventiksi. Lapsillakaan ei koskaan nouse "oikea kuume". Naurettavaa kehuskelua, että on kovassa kuumeessa töissä, kuume ei ole ainoa sairauden mittari. Sinun työyhteisösi kiittää, kun kerta toisensa jälkeen tartutat taudin toisiin. Ajatteletko yhtään muita vai vain sitä, että näytät pomon silmissä tunnolliselta? Pomosikin varmasti näkee, että olet sairas ja pitää sinua tyhmänä. Hyvä työntekijä hoitaa itsensä kuntoon eikä tartuta tieten tahtoen toisia.
Itsekin esimiesasemassa laittanut noroepäilyn vuoksi työntekijän kotiin sairastamaan enkä antanut jäädä töihin tartuttamaan toisia. Oikein tein.
Mulla nyt just tää tilanne et voimat AIVAN poissa. En jaksa ku makoilla. Lämpöä ei oo ja muutkin oireet vähäisiä (vähän nuhaa, kurkku ja pää kipeä). En varmaan saa saikkua.. Olo vaan ihan karsea.
Voi jäädä sairaslomalle,vaikka ei olisi kuumetta. Ei se kuume ole sairauden mittari. Itse työskentelen hoito alalla ja vaikka olisi "vain" flunssa niin töihin ei saa mennä. Teen kotihoito työtä asiakkaille,joilla on jo jokin sairaus ja joillakin montakin sairautta. Tämmöiselle ihmiselle,kun tartuttaa flunssan niin se voi jo olla kohtalokasta ja viedä kunnon vielä huonommaksi.