Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko flunssassa olla pois töistä, vaikka ei ole kuumetta?

Vierailija
30.08.2011 |

Mulla kuume nousee harvoin ja silloin kun nousee vähän päälle 37, olen aivan kanttuvei. Vaan nyt on päällä räkätauti ja olo on aivan kuin rekan alle jääneellä ja ei tietystikään ole kuumetta...voinko jäädä pois töistä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin voit jäädä.

Lääkäri tuskin saikkua kirjottais.

Vierailija
2/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume on vain yksi oire. Varmasti kirjoittaa saikkua lääkäri jos et ole työkykyinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli räkätaudissa ja kuitenkin liikkui ihan normaalisti. Nyt sairastavat hänen kaverinsa.

Vaikka ei ole kuumetta niin pitäisi levätä kun on sairas ja kyllä räkätauti on sairaus.

Vierailija
4/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja kirjoitti yhdelle päivälle sairausloman. Seuraavana päivänä olin siellä taas saman asian kanssa ja taas sama juttu. Marssin yksityiselle ja lääkärin luo joka oikeesti ymmärsi. Se että ei kuume nouse, se ei tarkoita sitä että ei voisi olla oikeesti sairaana.

Vierailija
5/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että lepäämällä flunssa menee nopeammin ohi, jos sinnittelee töissä, niin muutaman viikon päästä on sitten keuhkoputken tulehdus tms.

Olo voi ilman kuumettakin olla tosi kurja, jos on nenä ihan tukossa, kurkku kipeä, yskii koko ajan, viluttaa, päätä särkee...

Lääkäreissä on ihan hirveästi eroja siinä, kirjoittavatko sairaslomaa vai ei. Mulla on ollut keuhkoputkentulehdus ja kuumetta 38, silti ei kirjoittanut saikkua. TOinen sitten olisi kirjoittanut, kun oli poskiontelon tulehdus ja hain antibiootteja, en halunnut lomaa kun ei ollut kuumetta ja koin, että hyvin voin olla töissä, kun vaan saan antibiootit.

Vierailija
6/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"helpolla" pois, jos nyt häivyn kotiin nukkumaan. Töistä saa meillä olla pois omalla ilmoituksella 3 pv.

t.ap

Vierailija
7/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos räit ja köhit ja niistele töissäsi, niin ei se ole edes soveliasta monessakaan työpaikassa, esim asiakaspalvelytyössä jne

tartuta kaikki jne

eli kuume i todellakaan ole ainoa mittari

eli itse tiedät vointisi ja työsi, jorten arvio tilanne aivan itse

jos tartte todistuksen, monissa paikoissa tervhoitaja kirjoittaa pari päivää. ja näkee se kyllä naamasta onko oikeesti sairas vai lusmu

Vierailija
8/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on taju melkein kankaalla ja fyysisesti voimat poissa niin työnteosta ei tule mitään kun hädintuskin jaksaa vessaan mennä.

Vierailija
9/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen samanlainen, kuume ei nouse millään, vaikka olen järkyssä flunssassa.

Kerran olin 2 vk tosi kipeänä, kävin lääkräissä pari kertaa, oli joku "kuumeeton keuhkokuume" ja tarttin pari eri antibioottia. Olin siis jo tosi heikkona ja hengittäminen raskasta, tulehdusarvot vaikka kuinka korkealla.

Mutta kuume vaan ei noussut.

Vierailija
10/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota selostusta siitä, että vähän päälle 37 astetta mukamas vie kanttuvei, kuulee ihan liikaa. Minä olen ollut töissä, kun kuumetta oli 40 astetta eli revi siitä, luuseri. Ja mene sinne töihin ja lopeta turhasta valittaminen.

On mullakin keuhkokuumeesa ollut päälle 40 astetta ja silloin jo hourailin ym. ja en tosiaan olisi voinut töihin mennä. Kun kuumetta on 37.5 niin niveliä särkee, huimaa jne. En mä mitään kilpailua kaipaa, että kuka on kovin muija ja menee kipeänä töihin, jos sä tykkäät sellaisesta niin ihan vapaasti.

t.ap

Vierailija
11/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite olin poissa 6 viikkoa, kun sairasti kuumettomana keuhkokuumeen.

Vierailija
12/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota selostusta siitä, että vähän päälle 37 astetta mukamas vie kanttuvei, kuulee ihan liikaa. Minä olen ollut töissä, kun kuumetta oli 40 astetta eli revi siitä, luuseri. Ja mene sinne töihin ja lopeta turhasta valittaminen.

On mullakin keuhkokuumeesa ollut päälle 40 astetta ja silloin jo hourailin ym. ja en tosiaan olisi voinut töihin mennä. Kun kuumetta on 37.5 niin niveliä särkee, huimaa jne. En mä mitään kilpailua kaipaa, että kuka on kovin muija ja menee kipeänä töihin, jos sä tykkäät sellaisesta niin ihan vapaasti. t.ap

on se kumma kun av-palstalla roikkumiseen kyllä riittää voimia mutta töihin menoon ei. Lopeta jo, ap. Olet pelle.

Vierailija
13/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin keuhkokuumeesa ollut päälle 40 astetta ja silloin jo hourailin ym. ja en tosiaan olisi voinut töihin mennä. Kun kuumetta on 37.5 niin niveliä särkee, huimaa jne. En mä mitään kilpailua kaipaa, että kuka on kovin muija ja menee kipeänä töihin, jos sä tykkäät sellaisesta niin ihan vapaasti. t.ap

on se kumma kun av-palstalla roikkumiseen kyllä riittää voimia mutta töihin menoon ei. Lopeta jo, ap. Olet pelle.

teen. Onko joku kussut sun muroihin vai mikä noin riepoo?

Vierailija
14/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran hoidat työsi verkon kautta niin miksi teit tällaisen aloituksen? Vai onko työnteko netin kautta "kipeenä" vaikeampaa kuin av-palstailu?

Vierailija
15/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut esimies passitti kotiin kun näki mut,tuli siis käytävällä vastaan ja sanoi et nyt kotiin siitä ja kolmeen päivään ei oo tulemista(oon terveydenhoito alalla)joten pitäis kyl osata kuunnella itseään millon on sairas,ei se kuume sitä kerro

Vierailija
16/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite monasti ainakin makoilen sängyssä, juon kuumaa ja pidän läppäriä sylissä..

Vierailija
17/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran hoidat työsi verkon kautta niin miksi teit tällaisen aloituksen? Vai onko työnteko netin kautta "kipeenä" vaikeampaa kuin av-palstailu?

en mä viitsisi asiakaspalavereihin ym. lähteä puolikuntoisena, kas kun tietokoneellakin tehtävässä työssä joutuu tekemään muutakin kuin istumaan koneella. Ilmeisesti oli sulle uusi juttu.

Vierailija
18/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä nousee ylipäänsä kuume varmaan kerran viidessä vuodessa, meidän yhdessäolon aikana on ollut kuumeessa ehkä kolme kertaa ja yhdessä on oltu pian 18 vuotta. Kuume on aina sen jotain 37,4 ja on silloin aivan todella kipeä. Kuulemma lapsena jos tuli lämpöä niin houri ja oli ihan sekaisin ja silloin kuume kipusi just ja just 38 asteeseen.

Mies menee yleensä töihin vaikka tyyliin pää kainalossa, mutta tuo lämmön nousu saa miehen sängyn pohjalle ihan horkassa.

Ihan vaan pointtina tuohon. Itse taas kestän kovaakin kuumetta ja esim. angiina saa mulla kuumeen nousemaan helposti lähelle 40 astetta. Mutta en mä silloin kyllä töihin mene, se on ihan hulluutta, ei suinkaan sankaruutta.

Vierailija
19/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne on just tollasia marttyyrejä. "Minä olin kovassa kuumeessa töissä, hurratkaa nyt mulle"

Normaali ihminen ei raahaudu töihin jos kuumetta on liki nelkytastetta, idioottihan sellainen on!

Vierailija
20/26 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oon niin räkäinen, että niistän ja pärskin ihan koko ajan. Ja sit tulee niitä kamalia yskän puuskia, jotka ei ota loppuakseen ollenkaan ja silmistä valuu vetta ja nenästä räkää...

Kyllä silloin on parempi jäädä kotiin eikä mennä tartuttamaan kaikkia muitakin. Oli kuumetta tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän