Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun esikoisen mielestä äiti lyö lasta kun suuttuu?!?!?

Vierailija
11.11.2010 |

Olen ihan ihmeissäni!

Esikoinen oli eilen tilittänyt isälleen tai siis lähinnä todennut että äiti lyö meitä kun suuttuu ja oikein havainnollistanutkin ja näyttänyt miehelleni että miten(litsari poskelle).

Olivat siis olleet autossa ja radiossa oli puhuttu siitä saako lasta lyödä...

Tiedän että olen kuin "raivo härkä" kun suutun, mutta en lapsia kyllä lyö! Yhden kerran olen tyttöä läpsäissyt kun tilanne oli sellainen että tyttö oli ihan hysteerinen ja vaaraksi itselleen ja muille, mutta silloinkin "lyönti" oli ns. hellä eli sain tytön vain tilanteesta pois ja tästä puhuttiin jälkeenpäin ja pyysin anteeksi ja kerroin lapsille ketään ei saa koskaan lyödä. (tekopyhää tuon teon jälkeen, tiedän, enkä ole asiasta ylpeä)

Tämä tyttö ei muuten ole tuo kyseinen esikoinen.

Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä? Ajattelin että puhun esikoisen kanssa että miksi hän on sitä mieltä että lyön heitä, että mistä tässä on kysymys.

Tämä lyöntiasia on jotenkin muutenkin "pinnalla" esikoisella ja eilenkin puhui minulle yhdestä kaveristaan ettei hän pidä sitä enään niin hyvänä kaverina koska tämä kyseinen kaveri kuulemma aina suuttuessaan lyö ja potkii häntä ja häneen sattuu. Kyseinen kaveri on samanikäinen kuin poikani mutta hyvin paljon pienikokoisempi.

Tämä poikani kaveri on ns. äidin lellikki ja perheen viimeinen lapsi ja erittäin herkkä tapaus ja voi alkaa itkemään ihan kummalisista syistä, enkä nyt tiedä onko alkanut kovettamaan itseään ja reakoimaan tällä tavalla. Hän siis saattaa suuttua jostain poikani vitsistä tai muusta asiasta ja alkaa todellakin potkimaan ja hakkaamaan poikaani...

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja exällä olen siis lapsen isä lapsi tullut 3krt exältä takaisin silmät mustana ex akka selittää aina että laps kaatunut exä väkivaltainen mua ja lasta kohtaan ollut aikaisemminkin. Ja nyt eron jälkeen purkaa agression lapseen. Ps ei mee poika enää äidilleen . Lapsi 2,5v ja tämän hyvinkin uskon koska ei noin pieni lapsi päästään revi äiti lyö juttuja

Vierailija
2/41 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä esikoisesi seurasi vierestä ja sai siitä traumaatisen kokemuksen (säilyy läpi elämän) kun läpäisit tyttöä "hellästi" niin kuin nyt puolustaudut, sillä jokainen isku ja lyönti on väkivaltaa, eikä se ole missään olosuhteissa puolusteltavissa.

Esikoisella on täysi syy olettaa hänen olevan seuraava uhri ja iskujesi kohde, kun menetät maltisi ja siksi halusi kertoa isälleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tapahtui yhden ainoan kerran mutta lapsen mieli/muisti on kummallinen.

Oma lapseni kertoi koulussa opettajalle, että meillä on laatikollinen kännyköitä jotka isä on heittänyt rikki.

Yhden kerran mies suutuspäissään heitti kännykän.

Muut laatikossa olevat kännyt ovat rikkoutuneet muulla tavoin.

Lapsesi kokee/muistaa, että lyöt aina, vaikka se oli se yksittäinen kerta.

Vierailija
4/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sä olet lyönyt.

Mulla esikoinen muuten joskus on väittänyt mun repineen hältä silmäripsiä irti, kun kerran otin irronneen ripsen alaluomelta pois.. Onneksi ei sitten ole mennyt tarhassa tms. tällaisia selittämään.

Vierailija
5/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on oikein hyvä että otat puheeksi asian lapsen kanssa ja juttelette muutenkin siitä mikä on sallittua ja mikä ei, noin niinkuin kaveriporukassa jne. En ihan saanut selkoa minkä ikäisestä on kyse mutta meillä on näitä samoja juteltu alakoululaisten kanssa aikanaan

Vierailija
6/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
7/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5v on myös kertonut (mummolle) äidin lyövän häntä ja isiä. En ole ikipäivänä kumpaakaan lyönyt, enkä tosiaan tiedä mistä nämä jutut tulevat. En ole edes mikään raivohärkä :D vaan melko rauhallinen tapaus tilanteessa kuin tilanteessa. Noh, kerroin lapselle että ei saa puhua sellaista mikä ei ole totta, ja jätin asian sitten siihen ettei vaan innostu pitämään sitä hauskana juttuna ja kertoilemaan päiväkodissa...

Nimim lastensuojeluporukkaa odotellessa...

Vierailija
8/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa tuota "äiti lyö" juttua koulussa ja päiväkodissa jos teen siitä liian suuren numeron.

Minähän en kuitenkaan voi sanoa etten KOSKAAN olisi lyönyt heitä kun se kerran on tapahtunut, mutta ei se asia kyllä noinkaan ole että lyön lapsia kun suutun.

Itse sain miehen jutuista käsityksen että poika oli puhunut siten kuin se tapahtuisi AINA kun suutun...

Vierailija
9/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole suoraan kertonut kenellekään minun lyövän tms, mutta osaa olla todella dramaattinen jos vähän tuuppaan (ohjaan esim selästä tai kädestä pitäen) pois jaloista pyörimästä tms. Nostaa hirveän metakan ja syyttää suurin loukkantunein silmin "ÄITI SÄ TÖNIT MUA" tai "ÄITI ÄLÄ SATUTA MUA".

Painotan nyt sitten vielä, että kipua lapsi ei näistä voi tuntea. Tai ehkä se on sitten henkistä ja loukkaan häntä suuresti :D

Vierailija
10/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v tekee ihan samaa kuin 9:n viestissä. :)

Jos ohjaan pois edestä, eikä hän olisi halunnut mennä, tulee heti "Äiti, sä töneit! Se sattu!"

As if :)

Vierailija
11/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin pienempänä, yrittipä sitten ottaa vaikka katua ylittäessä kädestä tavallisesti kiinni tai kaupassa tai jossain, lapsi huusi aina "äitii, älä revii, sattuu". :)

Vierailija
12/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylidramatisoinnin ja tilaisuuden tullen huutaa sit niin, että varmaan naapuritkin kuulee ja luulee varmaankin, että mä täällä hakkaan ja potkin lapsiani. Poika huutaa siis juuri, että sä satutat mua ja kirkuu yms. kun saatan hoputtaa selästä vaikkapa eteisessä. Kesällä laitoin parvekkeelle vähän jäähylle, niin huusi, että älä potki mua, olin varmaan 2 metrin päässä lapsesta. Olen kans odotellut, että varmaan kohta joku soittaa lastensuojeluun. Ja puhuttu on, ettei tuollaisia saa puhua...

Vierailija
13/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa auttaa. Kaksi päivää sitten komensin 7v tyttöä siivoamaan ja otin kiukkuisesti jonkin esineen hänen läheltään pois tarkoituksenani siivota se vain paikoilleen. 7v veti matalaksi ja sanoi, että äiti mä luulin sinun lyövän:( Ei ollut voittajan fiilis, jos lapsi kuvittelee äidin suuttuvan niin, että lyö.

Vierailija
14/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopukseni väittää (minulle suoraan) että lyön häntä aina kun suutun.

Oikeasti en ole koskaan lyönyt yhtään lapsistani.

En edes suutu kovin helposti =o

Vierailija
15/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa auttaa. Kaksi päivää sitten komensin 7v tyttöä siivoamaan ja otin kiukkuisesti jonkin esineen hänen läheltään pois tarkoituksenani siivota se vain paikoilleen. 7v veti matalaksi ja sanoi, että äiti mä luulin sinun lyövän:( Ei ollut voittajan fiilis, jos lapsi kuvittelee äidin suuttuvan niin, että lyö.

Meillä kans lapset väistää mua jos teen äkkiliikkeitä heidän lähellään ja saman tekevät myös miehelle... mieheni joskus sitä ihmettelikin että miksi käyttäytyvät kuin "hakatut" lapset.

Kai tämäkin sitten jotain ihan "luontaista" on meille kaikille?

Ap

Vierailija
16/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4-vuotias totesi sukulaisissa, että äiti lyö häntä. Yritä siinä sitten jotain sopertaa :( Ja IKINÄ en ole lapsiani lyönyt. Toivottavasti ei lauo tällasia väärässä seurassa...

Vierailija
17/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans 5,5v väittää että isä tönii, kun itse juoksi päin ja kaatui, äiti löi kun käsi osui pukiessa pojan olkapäähän jnejne... KAIKKI sattuu kun on sillä päällä... Ja huutaa välillä kuin syötävä, eli täälläkin odotellaan koska joku tantta usuttaa sossut perään...

Niin ja ei siis lyödä. Koskaan.

Vierailija
18/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kohta 13 vuotias puhuu kylillä, kuinka minä ja mieheni olemme aina kännissä (joo, juomme ehkä yhdet siiderit kerran kuussa) ja meillä ei ole koskaan ruokaa (aijaa, muuten vaan ruokamenot 800e/kk), vaikka meillä ON aina jääkaapissa joko eilista tai tämän päiväistä lämmintä ruokaa + kolmea sorttia leipää, viilejä, maitoa, mehua, hedelmiä yms yms yms.. Eli pidämme ruokaa AINA kaapeissa, joten kukaan ei ole nälkäinen.

Puhelee lisäksi, että joutuu siivoamaan meillä koko kämpän kun me miehen kanssa vaan ryyppäämme ja huudamme hänelle.

Emme koskaan anna rahaa emmekä osta vaatteita, siksi hän pyytelee kavereiltaan, jotta saa edes jotain päälle pantavaa (jeah, right.. emme vaan osta joka viikko uusia farkkuja ja paitoja ja takkeja, kuten neiti toivoo)

Puhuu ihan potaskaa, suorastaan keksii ja valehtelee että kotiolot on muka mahdollisimman kurjat.. jotain sääliä hakee kait? ja onhan se kivaa kun kaverien vanhemmat antaa sitten Heserahaa ym. kun haluavat auttaa "vähäosaista raukkaa jolla kotona on niin vaikeaa".

Että täällä vaan odotellaan milloin lastensuojelusta tulee soitto.. Tänne deekuperheeseen jossa lapsia ei ruokita eikä hoideta..

Olemme normaali perhe, jossa isä töissä ja minä kotona kotihoidonvapaalla.

Rahaa annamme sen mukaan miten kotihommat sujuu ( 1 tehtävä per päivä, esim tiskit, roskien vienti, imurointi tms, jos ei homma toimi, ei tule rahaa), lisäksi maksamme vaatteet, ruuat, puhelinkulut ym..

Jos homma toimisi niin viikkoraha olisi 15-20 euroa viikko.

Ja todellakaan meillä ei juoda, olemme lähes absolutisteja. Pidämme selkeät rajat ja jos niitä rikotaan, ei tule etuuksiakaan.

Vierailija
19/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän tuo oma poika saattaa sitten ladella kun isommaksi kasvaa,muutenkin alitajuisesti pelkään sossuja vaikka ei ole mitään syytä,mutta kun kaverini on pelotellut mua niin jäänyt alitajuntaan.

Jep, ei pidä maalailla viel piruja seinille...

Tuli muuten mieleen kysyä teiltä,missä vaiheessa lapsenne on aloittanut noi puheet???

Vierailija
20/41 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa tää sama niille. kieltäkää antamasta rahaa/tavaraa lapselle!

meillä kohta 13 vuotias puhuu kylillä, kuinka minä ja mieheni olemme aina kännissä (joo, juomme ehkä yhdet siiderit kerran kuussa) ja meillä ei ole koskaan ruokaa (aijaa, muuten vaan ruokamenot 800e/kk), vaikka meillä ON aina jääkaapissa joko eilista tai tämän päiväistä lämmintä ruokaa + kolmea sorttia leipää, viilejä, maitoa, mehua, hedelmiä yms yms yms.. Eli pidämme ruokaa AINA kaapeissa, joten kukaan ei ole nälkäinen.

Puhelee lisäksi, että joutuu siivoamaan meillä koko kämpän kun me miehen kanssa vaan ryyppäämme ja huudamme hänelle.

Emme koskaan anna rahaa emmekä osta vaatteita, siksi hän pyytelee kavereiltaan, jotta saa edes jotain päälle pantavaa (jeah, right.. emme vaan osta joka viikko uusia farkkuja ja paitoja ja takkeja, kuten neiti toivoo)

Puhuu ihan potaskaa, suorastaan keksii ja valehtelee että kotiolot on muka mahdollisimman kurjat.. jotain sääliä hakee kait? ja onhan se kivaa kun kaverien vanhemmat antaa sitten Heserahaa ym. kun haluavat auttaa "vähäosaista raukkaa jolla kotona on niin vaikeaa".

Että täällä vaan odotellaan milloin lastensuojelusta tulee soitto.. Tänne deekuperheeseen jossa lapsia ei ruokita eikä hoideta..

Olemme normaali perhe, jossa isä töissä ja minä kotona kotihoidonvapaalla.

Rahaa annamme sen mukaan miten kotihommat sujuu ( 1 tehtävä per päivä, esim tiskit, roskien vienti, imurointi tms, jos ei homma toimi, ei tule rahaa), lisäksi maksamme vaatteet, ruuat, puhelinkulut ym..

Jos homma toimisi niin viikkoraha olisi 15-20 euroa viikko.

Ja todellakaan meillä ei juoda, olemme lähes absolutisteja. Pidämme selkeät rajat ja jos niitä rikotaan, ei tule etuuksiakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi