Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolatädin vaihtaminen

Vierailija
29.08.2011 |

Oletteko vaihtaneet omasta aloitteesta neuvolan terkkaa? Miten meni?

Haluaisin vaihtaa meidän terkan eikä haittaisi vaikka se lääkäri vaihtuisi samalla. (Meillä th:t ja lääkärit toimivat työpareina)

Pelkään kuitenkin, että minuun suhtaudutaan vaihdon jälkeen "hankalana tapauksena" ja uudella tädillä olisi minuun ennakkoasenne. Lisäksi jännittää, että mitä se vanha täti sanoo, kun kuitenkin jossain odotushuoneessa häneen törmään.

Kertokaa vaihtokokemuksistanne! Jännitänkö turhaan? En ole kamalan hyvä tällaisessa. Yleensä tulen kaikkien kanssa toimeen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos halutaan että se ruoka maistuu hyvältä ja sisältää tarpeellisen määrän energiaa.

Vierailija
2/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa kaupungissa asunut, ja joka paikassa tätit määräytyvät aluejaon mukaan.Ts. postinumero määrää terskan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen oli musta ällöttävä, koin että suhtautuu vähän alentuvasti. Soitin neuvolan toiselle terkkarille ja kerroin, että nyt on vähän kiusallinen tilanne, haluaisin vaihtaa terkkaria. Se sanoi heti että käy ja seuraavalla kerralla se selvästi jännitti minua, mutta meillä synkkasi tosi paljon paremmin joten olin tosi tyytyväinen. Mä epäilen ettei siitä terkkarista niin kovin paljon tykätty työyhteisössäkään, vaikka olikin vanha ja kokenut. Näin usein tämän jälkeen tätä terkkaria ja aina moikkasin ja selvästi sitä harmitti, mutta koskaan asiasta ei puhuttu.

Vierailija
4/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi sekava viesti, toivattavasti saitte jotain selvää.

Vierailija
5/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi sekava viesti, toivattavasti saitte jotain selvää.

Vierailija
6/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni siitä miten itse otat asian esille terveysasemalla.

Vierailija
7/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten on oikea tapa? Puhunko asiasta nykyiselle terkalle vai soitanko suoraan uudelle ja varaan ajan hänelle? Jotenkin tosi kiusallista, jos pitää alkaa sen vanhan kanssa erittelemään vaihdon syitä.

ap

Vierailija
8/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä syitä tarvitse kertoa. Nykyäänhän saa vaihtaa koko neuvolaakin.

Vierailija
9/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se neuvola määräydy asuinpaikan mukaan?

Haluaisin heti vaihtaa neuvolaa, jos sellainen on mahdollista.

Vierailija
10/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä ole ko lakiin niin perehtynyt, mutta luulisi.

Vierailija
11/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan helpompaa vain mennä kokonaan uuteen neuvolaan, niin ei tarvitsisi kohdata ongelmatilannetta :D Mies ehdotti jo yksityistä, mutta minä en haluaisi maksaa, kun kuitenkin on ihan hyviäkin terkkareita verovaroin tarjolla.

Eikö kukaan ole vaihtanut?

ap

Vierailija
12/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tuli uusi lainsäädäntö, jonka mukaan terveysasemaa voi vaihtaa.

Mä olen vaihtanut terkkaa hoitovirheen vuoksi. Homma toimi niin, että sain ylihoitajalta lomakkeen, jossa piti ilmoittaa toiveesta. Pari viikkoa sen jälkeen mulle soitti uusi terkka. Ei siinä mitään kismaa tai hankaluutta ollut. Vanha terkka on edelleen siellä töissä ja olen häntä tervehtinyt.

Vierailija
13/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketusta, kun pääsi eroon, tuli susi vastaan.

Vierailija
14/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän pelkään. On kuitenkin niin inhottava käydä neuvolassa, kun on aina paha mieli sieltä lähtiessä. Ja tarvitsisin näin esikoisen äitinä ihan oikeitakin neuvoja.

Kavereilta sitten kyselen, mitä heille on sanottu ja etsin tietoa netistä.

ap

Ketusta, kun pääsi eroon, tuli susi vastaan.

Vierailija
15/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta neuvolasta en tiennyt. Me muutettiin ja nykyisessä neuvolassa on eri terkkari joka kerta. Haluaisin takaisin edelliseen neuvolaan.

Vierailija
16/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin neuvolatätiä saman neuvolan sisällä ja ihan siitä syystä, että täti oli täysin ammattitaidoton ääliö. Kun yritin jotain puhua/kysellä, täti hakkasi tietokonetta ja selitti, että nämä asiat pitää saada tänne koneelle... Keskosvauvaani katsoi 1.neuvolakäynnillä parin metrin päästä ja sanoi, että "hyvältä näyttää". Just.

Soitin ensin neuvolan pomolle ja pyysin vaihtoa, sitten tämä ko. neuvolatäti soitti minulle ja puhui puuta heinää, mutta täti saatiin kuitenkin uusi.

Uusi ei nyt sitten kuitenkaan ole ehkä sen kummoisempi, mutta ehkä himpun parempi?

Vierailija
17/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän pelkään. On kuitenkin niin inhottava käydä neuvolassa, kun on aina paha mieli sieltä lähtiessä. Ja tarvitsisin näin esikoisen äitinä ihan oikeitakin neuvoja.

Kavereilta sitten kyselen, mitä heille on sanottu ja etsin tietoa netistä.

ap

Esikoisemme on nytv uoden, emillä on ollut aika haastava alku ja terveyden hoitajaltamme emme saaneet mitään neuvoja. Esim lapsemme on ollut todella huono syömään ja on siis aika hoikka, meitä se ei ole haitannut koska olemem kumpikin ollut vauvana pitkiä ja hoikkia, toiset lapset vain ovat sellaisia. "Neuvolatäti" joka kerta vain voivotteli, että voi kun se on laiha ja pitäisi kyllä jotenkin saada syömään enemmän jne. 10kk neuvolassa mies sitten sanoi, että ei noi voivottelut oikein auta meitä, että josko saataisiin ihan käytännön neuvoa että mitä meidän pitäisi tehdä. Vastaus oli "en tiedä". Eli hän oli melkein vuoden lietsonut meihin paniikkia lapsen painosta (onneksi meillä on muitakin ihmisiä joiden mielipidettä kuunnella ja emme hätääntyneet siitä) ja ei sitten edes tiennyt mitä pitäisi asialle tehdä. Vastaavia juttuja on hänen kanssaan ollut muitakin.

Ennen 1v neuvolaan menoa sitten päätin, että nyt vaihdetaan neuvolatyöntekijäämme. Meillä on myös esikoinen ja vaikka olenkin työskennelyt lasten kanssa pitkään, koen että tarvitsisin silti apua ja tukea vanhemmuudessa ja lapsen hoidossa.

Harmiski paikalla oli vain sijainen, mutta ilmoitimme toiveestamme kuitenkin hänelle ja hän antoi meille uuden nimen ja numeron. Ei siis sen monimutkasempi juttu.

Olisin toivonnut, että oma neuvolatyöntekijämme olisi ollut paikalla, nyt tuntuu vähän siltä kuin oisi seläntakana toiminut.

Mun mielestä on kuitenkin turha vatvoa sitä, että loukkaako toista tms. jollekkin toiselle voi sopia se henkilö joka meille/teille ei sovi.

Mielestäni kannattaa vaihtaa jos susta oikeasti tuntuu siltä, että teidän yhteistyö ei toimi, siitä saattaa lapsikin kärsiä. Itse kyllä kokisin tärkeäksi, että kerrot syyn vaihtoon, jos sitä kysytään. Sillä sen palautteen avulla, osaa työn tekijä kehittää itseään ja tarkastella toiminta tapojaan.

Vierailija
18/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden lain mukaan henkilö saa valita minkä alueen (siis minkä terveyskeskuksen) terveyspalveluita käyttää kotikunnan sisällä. Koko palvelu on valittava samalta alueelta eli ei voi käydä lähialueen terveyskeskuksessa, mutta kauemmassa neuvolassa tms. Aluetta voi vaihtaa max. kerran vuodessa.

Ko. alueen sisätä ei voi valita hoitavaa lääkäriä, terveydenhoitajaa tms. vaan alueen johtava lääkäri tms. jakaa potilaat henkilökunnalleen.

Jokaisen kunnan on tiedotettava miten homma käytännössä toimii. Yleensä täytetään lomake, jossa kerrotaan minkä alueen terveyspalveluita ei enää halua käyttää ja vastaavasti sitten alue jonka palveluita haluaa alkaa käyttämään. Lomakkeen palauttamisesta kahden viikon sisällä sinulle ilmoitetaan, kuka asioitasi hoitaa uudella alueella (esim. kuka on uusi terveydenhoitajasi).

Vierailija
19/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa muistaa kuitenkin se, että jos teidän lapsi on liian laiha, niin kyllä se uusikin terkka siitä sanoo. Ja syytäkin on, jos tosi laiha lapsi.

Vierailija
20/20 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa saa vaihtaa neuvolaa, on saanut vaihtaa jo ennen terveyskeskuksen vaihtoa koskevaa lakia. Ei ole tarvinnut eritellä syitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän