Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaisitko lapsesi yksityiskouluun mikäli mahdollista?

Vierailija
28.08.2011 |

Itse laittaisin heti mikäli paikkakunnallamme sellainen olisi. Olen lopen kyllästynyt perusopetuksen luokissa vallitseviin työrauhaongelmiin.

Koulupäivät tahtovat mennä vain heikoimpien ja toisaalta kaikkien häitiköiden ehdoilla. Hyville oppilaille ei tarjota mitään ekstraa.

Ja kokemusta asiasta löytyy, olen itse toiminut 10 vuotta opettajana.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän keskustelun, kun aihetta pohdin. Meillä ei todellakaan ole kyse mistään näyttämisestä, vaan siitä, että koulussa on kiusattu eikä tilanne parane. Kyläkouluun vaihto auttoi paljon, mutta valitettavasti siellä ei ole kuin pari ekaaluokkaa ja nyt pitäisi siirtyä taas sinne isoon kouluun enkä usko ongelmien kadonneen. Ongelma on isossa koulussa sekä pahoinvoivassa oppilasmateriaalissa (huono-osaisten lapsia joukossa iso prosentti ja huono-osaisella tarkoitan tässä tapauksessa nyt ihan alkoholisteja yms.) että välinpitämättömissä opettajissa. Tilanne on aavistuksen parempi toisissa paikkakuntamme kouluissa, muttei riittävän hyvä niissäkään. Lapseni mielenterveydellinen tulevaisuus tässä mietityttää, ei pärjääminen tai pröystäily eikä todellakaan todistelu muille.

Vierailija
42/43 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesta lapsestamme kaksi on yksityiskoulussa. Kolmas on kaupungin koulun painotetussa kieliopetuksessa. Näistä kolmesta koulusta se kaupungin koulu on mielestäni paras. Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi nuorinta lastani menevät ensi vuoden alusta Ouluun ruotsinkieliseen yksityiskouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi