Miten apteekki voi toimia näin:
Lapsi sai antibioottikuurin viikoksi; aamulla ja illalla otetaan lääkettä 8ml. Pulloissa on yhteensä lääkettä 105ml, mutta jos laskee, että päivässä lääkettä menee yhteensä 16ml ja 7 x 16 = 112 niin kuuristahan jää puuttumaan lähes kokonainen annos. Onko tämä normaali käytäntö vai miksi näin?
Kommentit (4)
sen kokoisen pullon, kuin lääkäri on reseptiin kirjoittanut.
Asiakkaan parastahans iinä ajatellaan ettei tarvitse ostaa lähes ylimääräistä pulloa.
sen kokoisen pullon, kuin lääkäri on reseptiin kirjoittanut.
Kyllä apteekilla on ainakin takavuosina ollut velvollisuus tarkistaa, että lääkärin määräämä pullokoko vastaa lääkemäärää ja vielä sekin, että esim. lapselle määrätyn lääkkeen annostus vastaa kokoa.
Soita apteekkiin ja kysy asiasta.
proviisori