Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten apteekki voi toimia näin:

Vierailija
28.08.2011 |

Lapsi sai antibioottikuurin viikoksi; aamulla ja illalla otetaan lääkettä 8ml. Pulloissa on yhteensä lääkettä 105ml, mutta jos laskee, että päivässä lääkettä menee yhteensä 16ml ja 7 x 16 = 112 niin kuuristahan jää puuttumaan lähes kokonainen annos. Onko tämä normaali käytäntö vai miksi näin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita apteekkiin ja kysy asiasta.



proviisori

Vierailija
2/4 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kokoisen pullon, kuin lääkäri on reseptiin kirjoittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan parastahans iinä ajatellaan ettei tarvitse ostaa lähes ylimääräistä pulloa.

Vierailija
4/4 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kokoisen pullon, kuin lääkäri on reseptiin kirjoittanut.


Kyllä apteekilla on ainakin takavuosina ollut velvollisuus tarkistaa, että lääkärin määräämä pullokoko vastaa lääkemäärää ja vielä sekin, että esim. lapselle määrätyn lääkkeen annostus vastaa kokoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi