Miksi kaverisynttäreille tuodaan ihan tajuttoman kalliita lahjoja?
Meillä oli perjantaina 5v pojan synttärit. Vieraita oli 6. Kaikki olivat esikoulukavereita, ei siis sukulaisia tms.
Lahjaksi poika sai
-kauko-ohjattavan helikopterin
-ison Lego-paketin (Ninjago?)
-5 leffalippua
-2 Disneyn DVD:tä
-ison laatikollisen Matchbox-pikkuautoja (n. 30kpl)
-Autot-kamaa: herätyskello, pyyhe, sukat, muki ja eväsrasia
Onko tämä nykyään yleistä? Kyseessä ekat kaverisynttärit. Me ei viedä edes sisarusten lapsille noin kalliita lahjoja!
Kommentit (98)
ollut monille myös ekat kaverisynttärit?
Meillä ei ikinä ole noin kalliita lahjoja tullut. Parilta lähimmältä kaverilta/naapureiden lapsila on yleensä joku noin 20eur arvoinen. Muilta vieraammilta lapsilta tulee jotain parin euron juttuja ja joiltakin ihan suoranaista krääsääkin (jota en ikinä itse kehtaisi viedä mihinkään, samalla rahalla kun saisi vaikka karkkipussin)
en halua/ kehtaa viedä ihan krääsää, koska en itsekään haluaisi sellaista meille. Toisaalta taas kaikki hyvä maksaa...
Ostin juuri 8-vuotissynttäreille Legon lautapelin (sitä uutta sarjaa): 13.95€. Mitään halvempaa ja fiksua en löytänyt.
Meillä oli perjantaina 5v pojan synttärit. Vieraita oli 6. Kaikki olivat esikoulukavereita, ei siis sukulaisia tms.
Lahjaksi poika sai
-kauko-ohjattavan helikopterin
-ison Lego-paketin (Ninjago?)
-5 leffalippua
-2 Disneyn DVD:tä
-ison laatikollisen Matchbox-pikkuautoja (n. 30kpl)
-Autot-kamaa: herätyskello, pyyhe, sukat, muki ja eväsrasiaOnko tämä nykyään yleistä? Kyseessä ekat kaverisynttärit. Me ei viedä edes sisarusten lapsille noin kalliita lahjoja!
että vieraat toivat kunnollisia, laadukkaita lahjoja eikä mitään tiimaripaskaa?
kun kuvittelevat, että heti haukutaan jos ei vie kalliita vempeleitä.
Monesti hoitolapseni ovat innoissaan esitelleet pienenpientä vihkoa ja kynää, jonka ovat saaneet kaverilta lahjaksi, ja se on kyllä ihan riittävää:)
Meillä oli perjantaina 5v pojan synttärit. Vieraita oli 6. Kaikki olivat esikoulukavereita, ei siis sukulaisia tms.
Lahjaksi poika sai
-kauko-ohjattavan helikopterin
-ison Lego-paketin (Ninjago?)
-5 leffalippua
-2 Disneyn DVD:tä
-ison laatikollisen Matchbox-pikkuautoja (n. 30kpl)
-Autot-kamaa: herätyskello, pyyhe, sukat, muki ja eväsrasiaOnko tämä nykyään yleistä? Kyseessä ekat kaverisynttärit. Me ei viedä edes sisarusten lapsille noin kalliita lahjoja!
että vieraat toivat kunnollisia, laadukkaita lahjoja eikä mitään tiimaripaskaa?
kehtaa viedä mitään normaalia lahjaa. Ja jos kutsuu enemmän lapsia synttäreille, se alkaa näyttää jo rahastukselta.
ap
Minusta täysin kohtuullinen lahjan hinta kaverisynttäreillä on 10-15 euroa. Sen hintaluokan lahjoja yleensä annetaan ja saadaan ainakin tyttöjen keskuudessa.
t. 9- ja 7-vuotiaiden tyttöjen äiti
On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.
kun kuvittelevat, että heti haukutaan jos ei vie kalliita vempeleitä.
Monesti hoitolapseni ovat innoissaan esitelleet pienenpientä vihkoa ja kynää, jonka ovat saaneet kaverilta lahjaksi, ja se on kyllä ihan riittävää:)
mutta itse olen joskus miettinyt, että pidetäänköhän meidän lahjoja liian kalliina. Tosiasia kuitenkin on, että ne on ostettu alesta (tai ulkomailta) -70% (esim. Saksasta löytää lähes "ilmaisia" Legoja), leffalippuja saadaan miehen työnantajalta ilmaiseksi, samoin erittäin hyviä hlökunta-alennuksia..
kehtaa viedä mitään normaalia lahjaa. Ja jos kutsuu enemmän lapsia synttäreille, se alkaa näyttää jo rahastukselta.ap
On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.
lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta?
veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.
Rippi- ja ylioppilaillekin, jopa häälahjaksi 20-50 euron lahjoja. Niihin suhteutettuna 30 euron 5v lahja on kohtuuttoman kallis.
ap
On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.
lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta?
veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.
Lapset eivät markoista piittaa eikä 1980-luvusta.
On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.
lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta? veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.
Se 20 markkaa olisi nykypäivänä paljon enemmän kuin 5 euroa.
On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.
lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta? veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.
Lapset eivät markoista piittaa eikä 1980-luvusta.
On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.
lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta?
veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.
Pitäskö muistella sota-aikaakin vielä? Tai 1800-lukua? Ja perustella niiden avulla, miksi ei kannata ostaa tietynhintaista lahjaa.
On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.
lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta? veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.
Se 20 markkaa olisi nykypäivänä paljon enemmän kuin 5 euroa.
silti peräisin edelleen, MIKSI niiden lahjojen pitää olla niin hemmetin kalliita? Miksi lapset pitää opettaa materian palvontaan?
Miten sun 5v on nyt jo eskarissa?
ap
On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.
lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta? veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.
Pitäskö muistella sota-aikaakin vielä? Tai 1800-lukua? Ja perustella niiden avulla, miksi ei kannata ostaa tietynhintaista lahjaa.
miksi ne lapset pitää opettaa kalliisiin lahjoihin?
että mitä vikaa on kukansiemenissä. Varsinkin keväällä moni pikkutyttö vois olla riemuissaan kukansiemenistä ja vaikka jostain kukkapurkista. Tai jos olisi niin viitseliäs, että istuttaisi siemenet jo aiemmin ja korttiin laittaisi kuvan tulevasta kukasta ja hoito-ohjeet, lahjan hinta alle 5e ja varmasti erilainen ja tykätty