Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän perheen äiti vastailee hetken jos jollain on kysyttävää!

Vierailija
28.08.2011 |

Perheessämme on äiti, isä ja neljä lasta. Itse en ole koskaan ajatellut meidän olevan köyhiä, mutta mielipiteitä kuultuani/luettuani ilmeisesti me sitten kuitenkin sellaisia olemme. Hyvin toimeentulevia köyhiä! ;D

Nettotuloina on miehen palkka 1200, minun kotihoidontuki (en muista ihan tarkkaan, mutta jotain 500 se muistaakseni on) + kuntalisä 70 ja lapsilisät 500 eli yhteensä jotain 2300€/kk.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on monipuolinen eikä mitään nakkikastiketta.

Minulla kun menee ruokaan aivan liikaa rahaa.

Vierailija
2/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on lisäksi täysin oma päätöksemme, tahdomme hoitaa lapset kotona mahdollisimman pitkään.

En ole perehtynyt tukien "vaatimuksiin", mutta minusta on hullua, jos näillä tuloilla olisi oikeutettu saamaan toimeentulotukea! Me tulemme aivan loistavasti toimeen ilmankin ja ihmetyttää, millaiset elämäntavat pitäisi olla, jos oikeasti toimeentulo riippuisi tuista.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessämme on äiti, isä ja neljä lasta. Itse en ole koskaan ajatellut meidän olevan köyhiä, mutta mielipiteitä kuultuani/luettuani ilmeisesti me sitten kuitenkin sellaisia olemme. Hyvin toimeentulevia köyhiä! ;D

Nettotuloina on miehen palkka 1200, minun kotihoidontuki (en muista ihan tarkkaan, mutta jotain 500 se muistaakseni on) + kuntalisä 70 ja lapsilisät 500 eli yhteensä jotain 2300€/kk.

Vierailija
4/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden tulojen perusteella ja neljällä lapsella saatte sitä ilman muuta! Olette veronne maksaneet joten nyt olis yhteiskunnan vuoro jeesata teitä toimeentulotuen muodossa.

Vierailija
5/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei varmaankaan..? Käyn kirppiksillä ostamassa lastenvaatteita, en tosin kovin usein.

ap

Vierailija
6/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole saanut aikaiseksi.

Meilläkin menee ruokaan ihan järjettömästi rahaa, pitäisi alkaa katsomaan tarkemmin mitä ostelee. Tällä hetkellä mies ostaa joskus lihaa pakkaseen -50%, mutta muuten emme katso juurikaan mitä mikäkin maksaa ja käytämme (tai minä käytän...) luomua.

Ruoasta tinkimisestä on usein puhetta, mutta vielä ei kumpikaan ole ryhtynyt toimeen.

ap

Vierailija
7/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehellä sama palkka. Minä kotihoidontuella, 2 lasta (lapsilisät jotain 200€) ilman kuntalisää.

Yhteensä tulot reilusti alle 2000€ taitaa olla lähempänä 1700€.

Asuntolainan lyhennyt 650€ /kk, sähkölämmitteinen valtava talo jossa huoneita 3 ylimääräistä :D

Ei säästöjä ja hyvin me tässä mennään. En oo ikinä mieltäny itseeni köyhäksi vaan hyvin me tässä porskutetaan. Meillä ei oo stressiä rahasta eikä kummastakaan tunnu että oltais jotain vailla.

Tietenkin jos kamalasti laskuja samaan syssyyn tulee niin kyllä sitä vähä alkaa hikeä puskemaan mutta ollaan me tähän asti saatu aina riittämään.

Vierailija
8/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei varmaankaan..? Käyn kirppiksillä ostamassa lastenvaatteita, en tosin kovin usein.

ap

Vierailija
9/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo tulot olivat siis nettotulot, eivät brutto.

ap

Vierailija
10/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanna vastuusi äitinä ja nöyrry hakemaan asumistukea ja toimeentulotukea.

2

Vierailija
11/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki varmaan saisimme sitä, mutta minun ajatusmaailmaani ei sovi sellainen, että nyhdetään irti kaikki mitä saadaan. Toki jos tarve tulisi niin hakisimme. Mutta kun meillä on kaikkea mitä tarvitaan ja elämä on onnellista ja lapset voivat hyvin, niin miksi ihmeessä kuluttaisimme yhteiskunnan varoja siihen, että voisimme vaikka shoppailla vähän enemmän?

ap

Vierailija
12/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pääsisivät joskus lomalle, tai mennä vaikka uimakouluun, hankkia lapsille polkupyörät yms. mitä teiltä nyt sattuu vielä uputtumaan.

2

Vierailija
13/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu lähelläkään pääkaupunkiseutua, joten asuntojen hinnat ovat ihan eri luokkaa ja lisäksi olemme ostaneet talon surkeassa kunnossa ja remontoineet tämän niin, että talon arvo on nyt lähes kolme kertaa enemmän kuin ostohetkellä.

ap

Vierailija
14/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanna vastuusi äitinä ja nöyrry hakemaan asumistukea ja toimeentulotukea.

2

Höpö höpö! Jos ap sanoo tulevansa toimeen hyvin, niin miksi ihmeessä pitäisi hakea tukea? Lapsilla on kaikkein tärkein, eli äiti kotona. Tuon kokoisessa perheessä vaatteiden ja lelujen kierrätys lapsilla sujuu varmasti hyvin.

Vierailija
15/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit itse nauttia siitä köyhäilystä, mutta lapsillesi se ei ole oikein. Kanna vastuusi äitinä ja nöyrry hakemaan asumistukea ja toimeentulotukea.

2

kyselee ohis

Vierailija
16/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta hetken mielijohteesta mitään? Mulla sitä vikaa ja sitten on vintti täynnä "tosi käteviä ja tarpeellisia" tavaroita? Miten hillitset mielihalujasi/heräteostosten tekemistä vai eikö sinulla vain ole tarvetta sellaiseen. Minusta tuntuu että meidän rahat menee sellaiseen ja sisustamiseen myös. Tykkään kaikesta kauniista, mutta eihän ihminen sellaista todella tarvitse. Esteetikko vain viihtyy paremmin, kun on kaunista ympärillä.

Vierailija
17/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hakemaan toimeentulotukea? Itsepähän ovat köyhyytensä valinneet (ap sanoi että haluaa ennemmin olla kotihoidontuella kotona kuin töissä palkkaa nostamassa) joten hyvä vaan että kantavat itse valintojensa seuraukset eivätkä maksata muilla!! Ei se niin todellakaan mene että kun veroja (jos on) maksanut niin saa sitten haluamansa rahat vain hakemalla takaisin... vähän vastuuta nyt kehiin omasta elämästä. Ja hyvää jatkoa sinulle, olet reipas Ap!

Vierailija
18/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomiin ei tarvitse upottaa paljon rahaa. Kaikki "rikkaatkaan" eivät lomaile ulkomailla. Uimakoulut eivät ole erityisen kalliita kunnan järjestäminä, voivat olla jopa ilmaisia. Kertoiko ap, että heiltä jotain puuttuu (esim. polkupyörät tms.)?

Yrittäkää ymmärtää, että oikeasti pienilläkin tuloilla voi pärjätä ihan mainiosti. Ja etenkin lasten kärsimättä.

Siksi että lapsilla voisi olla harrastus eikä tarvitsi kulkea ryysyisssä.Lapset pääsisivät joskus lomalle, tai mennä vaikka uimakouluun, hankkia lapsille polkupyörät yms. mitä teiltä nyt sattuu vielä uputtumaan.

2

Vierailija
19/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pääsisivät joskus lomalle, tai mennä vaikka uimakouluun, hankkia lapsille polkupyörät yms. mitä teiltä nyt sattuu vielä uputtumaan.

2

Tämä kesä on ollut kiireinen remontin takia, mutta siitä huolimatta lapset pääsivät Ruotsinristeilylle, huvipuistoon ja eläintarhaan. Kahdella vanhimmalla on ihan täydet liikuntavarusteet (pyörät, sukset, luistimet, potkulaudat, skeittilaudat jne.) ja muutkin vaatteet ja varusteet. Uimakoulussa on käyty ja muutenkin en näe mitään eroa muihin saman ikäluokan lapsiin. Harrastavat samoja juttuja kuin kaverinsakin. Kaksi pienintä (vauva ja taapero) eivät vielä harrasta, mutta hekin toki pääsevät kun sen aika on! Toki jos lapset kärsisivät puutteesta, hakisimme tukea välittömästi. Mutta kun eivät kärsi!

ap

Vierailija
20/70 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin nuo kotihoidontuet jne. ei jatku ikuisuuksiin, lapsethan kasvavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi