Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ford vs. Peugeot

Vierailija
10.08.2011 |

Olen opiskelijatyttö ja ostamassa itselleni autoa. Olen katsellut Fiestaa ja 307, ensimmäinen kai "luotettavampi" mutta pösö on kauniimpi. Käytettyinä olen katsellut, vm. molemmissa 04-06 ja kilsoja mittarissa 60-90t.

Osaisiko joku kertoa, itselläni kun ei oikein ole ketään keneltä kysyä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäpä bongata hesarin sivuilta näkyykö autosivuilta niitä vikatilastoja.

Yleensä pösöt olleet vikatilastossa todella korkealla, fordit "vain" keskikastia.

Jos pösön ottaa, niin pitää olla valmis siihen, että on enemmän telakalla kuin foordi, mutta tietysti yksilöeroja on valtavasti merkkien sisällä. Eli tuolla perusteella pösön hankintahinta pitäisi olla sitten alhaisempi, että on varaa korjailla..

Foordit yleensä meluisimpia, ranskalaisilla usein pienempi sisämelu.

Mutta huoltaa ja korjailla pitää molempia...Itsehän päätät...

Vierailija
2/21 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun et autoista hirveästi ymmärrä on helppo sanoa että yleisesti ottaen luotettavampi Ford.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheasti tiedäkään, niin sen nyt kuitenkin itsekin tiedän että saksalainen on luotettavampi ku ranskis.

On fiestojen hinnat toki myös kalliimmat.

ap

Vierailija
4/21 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ajanut Fordilla (Fiesta ja kaksi Mondeota), Peugeotilla, VW:n Golfilla, Chevroletilla ja Renaultilla.

Ensimmäinen autoni, Fiesta, oli minulla 16 vuotta. Todella luotettava vehje!

Ajomukavuus Fordilla on ihan omaa luokkaansa, en antaisi tämän hetkistä Mondeota pois millään (eka Mondeoni meni kolarissa lunastuskuntoon, valitettavasti).

Ranskalaiset eli Pösö ja Rellu olivat kamalia: Rellu aivan kauhea muovikasa, ja Pösö (307 farkkumalli) kolisi ja rutisi joka käänteessä. Lisäksi Pösön tuulilasin pyyhkijät elivät aivan omaa elämäänsä. Ajomukavuudesta ei voi edes puhua. Tosin sekä Pösö että Rellu eivät olleet omiani, eli ajoin kumpaakin puolisen vuotta ja siinä oli tasan puoli vuotta liikaa.

Omasta puolestani valitsisin heti Fiestan, en edes katselisi Pösöä. Lisäksi se hyvä puoli, että Fiesta on todella yleinen auto eli varaosat ovat halpoja ja helppoja löytää (mikäli itse korjaat tai sinulla on joku tee-se-itse-mies).

Vierailija
5/21 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia lisää!

Taidan lähteä koeajamaan fiestaa..

Vierailija
6/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fordismi tarttuu. Aja vaan voortilla. Hauskoja ajaa varsinkin focukset ja mondeot.

Vierailija
7/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2x Fordit ollut enemmän korjaamolla kuin Peugeot. Voi olla että sattunut huonoja/hyviä yksilöitä juuri meille.

Vierailija
8/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta Ford. 

Vierailija
9/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat ja pösö ollut luotettavampi. Fordista jatkuvasti jotain huollettavaa. Toki siinä ajomukavuus omaa luokkaansa. 

Vierailija
10/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Toyota Yaris, Suzuki Swift tai Mazda 2.

Vierailija
11/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin alkupään 307 Peugeot on jo kyllä vauhdilla sitten kadonnut katukuvasta purkaamoille.

Vierailija
12/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ford = Fix Or Repair Daily. Vanhan Peugeotin sähköt kun menee vialle niin auto vilkkuu kuin joulukuusi. Jos vaihdat kaikki kaapelit uusiin niin saattaa alkaa toimia. Mutta tuskinpa sinä vaihdat. Jos tulet järkiisi niin ostat samanikäisen viattoman C-sarjan Mersun. Vaikkapa Sport Coupen.

Vierailija
13/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa ainakaan litrasta Ecoboostia eikä Powershift automaatilla. En tiiä saako fiestaa edes noilla, mutta kannattaa pysyä erossa.

Vierailija
14/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENpä usko mittarilukemien pitävän paikkaansa. 60000 km 20 vuodessa on 3000 km/v, mikä on hyvin vähän ja erittäin epätodennäköistä.

Vierailija
15/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ENpä usko mittarilukemien pitävän paikkaansa. 60000 km 20 vuodessa on 3000 km/v, mikä on hyvin vähän ja erittäin epätodennäköistä.

Mummoni kauppakassilla oli vielä vähemmän ajettu. Kävi kerran viikossa 4km päässä kaupassa autolla. Ei oikein muualla 

Vierailija
16/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noissa varmaan juuri eroa ole. Täälläkin jokaisella vastaajalla lienee lempimerkki ja sitten jauhavat joskus kuulemaansa mantraa mikä on hyvä tai huono. Ja käytetty auto on aina yksilö, riippuu huolenpidosta, ajotavasta jne. Kumman huoltokirja on parempi, huollot ja öljynvaihdot kirjattu ja huolellisesti täytetty? Kuinka monta omistajaa?

Vierailija
17/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Honda seitsemän vuotta, vanha jo ostaessani. Ikinä ei ollut mitään vikaa katsastuksessa, aina ekalla läpi. Pakko oli vaihtaa, kun 20-vuotiaasta autosta alkoi ruostua pellit, tekniikka pelasi edelleen moitteettomasti.

Nyt on B-mersu ollut 4 vuotta, aina joutuu jälkikatsastamaan, ihan joka kerta. Siis autot ovat/olivat samanikäisinä. Että ei se merkistä ole kiinni. Nykyautoissa on niin paljon sähköroipetta, jota ei ilman kaavioita pysty korjaamaan, että kannattaisi ostaa 30 vuotta vanha museoauto. Se on läpikäyty kaikista paikoista ja nippeleistä, eikä niissä ole turhia sähköhärpäkkeitä.

Vierailija
18/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä noilla pikkuautoilla monesti ajeta kovin paljoa. Ihan hyvin voi pitää paikkansa.

Kummankin merkin dieselit on ainakin semmoisia, ettei kannata kilometrejä edes pelätä, bensakoneista en tiedä. Manuaali on huoleton, mutta jos automaatti kyseessä, niin kannattaa perehtyä tarkemmin kyseiseen malliin. 

Kannattaa katsoa, että on hyvin huollettu ja kaikin puolin siisti. Siisti kunto usein korreloi sen kanssa miten autoa on muutenkin pidetty ja huollettu. 

Vierailija
19/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni tykkäsi ranskalaisista autoista, niissä on kuulemma jotain viehätystä, rättäreistä erityisesti (onkohan niitä vielä?). Mun piti kerran ajaa pökötti pois mökiltä, niin ovetkaan ei määränpäässä auenneet, piti kavuta ikkunasta ulos.

Eli foordi ehdottomasti.

Vierailija
20/21 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan niiden historian takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän