Ulkoileeko teidän 8-10v koululaiset vkonloppuisin miten paljon?
"Pakotatteko" menemään ulos vaikka olisivat vastentahtoisia?
Kommentit (17)
Välillä on vaikeaa saada sisälle iltaisin. ;)
Eivätkä myöskään soittele esim luokkakavereille ja pyydä ulos.
Hieman "ärsyttää", mutta toisaalta en henno puoliväkisinkään ulos komentaa, rakastavat leikkiä legoilla ja rakenltevat mm legolandiaansa jopa 7h/pvässä välillä aterialla käyden tietty:)
ap
niin arkena kuin vkl:nakin, illalla vaikea saada sisälle.
paljonkin viikonloppuisin, useita tunteja päivässä.
Asutaan Helsingissä kantakaupungissa, täällä ei vielä noi ekaluokkalaiset ulkoile yksin. Ehkä sitten ens vuonna, kun on tokaluokkalainen. Pikkuveli eskarilainen, eli ens vuoden ekaluokkalainen, joten äiti tai isä kyllä ensi vuodenkin ulkoilee poikien seurana.
itse taas olin lapsena sellainen ulos pakotettava, kotona lukemassa ja kirjoittelemassa viihtyvä tyttö.
Eihän tuokaan kyllä pahalta kuulosta, jos kerran oikeasti leikkivät ja rakentavat. Mutta tunnin ulkoiluretki tekee sinulle itsellekin hyvää
Aivan vapaaehtoisesti ulkoilee, mutta jos ei ulkoilisi, "pakottaisin". Esimerkiksi voisimme lähteä yhdessä ulkoilemaan tai ehdottaisin, että pyytää kaveria pyöräilemään tms.
Vuoropuhelu vain kuuluu ja tuossa legolandiassa on mm pilvenpiirtäjä (mua reisiin asti yltävä rakennus ja olen 169cm), puisto, uimahalli jne. ja legoukkohahmoja lähemmäs 100 erilaista ja esim talojen asunnoissa huonekaluja tehtynä erilaisista/kokoisista lego-osista:)
Suojatie ja legoautoja, lentokenttä lentokoneineen ym.
ap
Eihän tuokaan kyllä pahalta kuulosta, jos kerran oikeasti leikkivät ja rakentavat. Mutta tunnin ulkoiluretki tekee sinulle itsellekin hyvää
kys pilvenpiirtäjän korkeus meni väärin, se yltää minua napaan asti ja se ylikin katolla olevien antiennien ansiosta;)
ap
Eilenkin heillä oli mennyt "ajantaju" ihan sekaisin kun oli niin lämmin, piti soitella perään, että olisi todellakin aika tulla jo sisälle. Tänäänkin lähtivät ulos jo pari tuntia sitten.
käy harrastamassa jne. Ei mielenkiintoa ulkoiluun muuta kuin arkisin.
Eivätkä myöskään soittele esim luokkakavereille ja pyydä ulos.
Hieman "ärsyttää", mutta toisaalta en henno puoliväkisinkään ulos komentaa, rakastavat leikkiä legoilla ja rakenltevat mm legolandiaansa jopa 7h/pvässä välillä aterialla käyden tietty:)ap
käy välillä syömässä ja painaltaa takaisin. Pihapiirissä asuu paljon samanikäisiä lapsia. Rakentavat majoja, pyöräilevät, leikkivät, pelaavat jne.
Legoista on myös kiinnostunut, mutta en antaisi kyllä koko päivää sisällä leikkiä. Syksyllä kuitenkin tulee jakso, jolloin on pimeää, märkää ja kylmää, silloin tekeminen rajoittuu sisätiloihin enemmän, nyt kauniilla ilmoilla ollaan ulkona.
Vinkki:
Jos lapsi ei suostu menemään ulos ja on vastahankainen niin silloin ulkoillaan koko perheen voimin: yhteinen pyöräretki, eväsretki metsään/ulkoilualueelle, potkitaab palloa jne.
Mutta ulkoilen itsekin ja pikkusisarus mukana. Aion kuitenkin pitää jatkossakin kiinni siitä, että ulkona käydään, tekee hyvää. Mutta varmaan kehitetään jotain yhteistä tekemistä, jos ei vapaaehtoisesti onnistu.
vaihtelee. En kamalasti pakota ulos, mutta jos he eivät halua, niin ehdotan, että menemme yhdessä vähäksi aikaa pihalle.
ulkoillaan joka päivä. 1-2 h kerrallaan kahdesti tai kolmesti päivässä. joskus saa houkutella jos ei kaveria. itsekin viihdyn pihalla.
leikkivät ja pelaavat ja pyöräilevat.
poikia siis.