Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina pidetään niin huonona asiana kulisseja?

Vierailija
27.08.2011 |

Minusta on ihan järkevää ettei jokaista avio-ongelmaansa kuuluta kylillä. Perheessä on kriisejä ja ristiriitoja ja on ihan järjellistä pitää ne perheen sisällä. Eikös ennemmin ole kiusallista kun joku haukkuu puolisoaan muille tai tilittää jotain kriisejään kuuluvalla äänellä?

Meillä on onnellinen avioliitto mutta on ollut tosi vaikeitakin aikoja ja kyllä silloin olemme pitäneet kulissia kun käy vieraita. Ihan vieraidenkin tähden =D

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin miten sinä sanan miellät.

Vierailija
2/6 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aika samaa mieltä kanssasi, joskaan en miellä että normiriitojen yksityisenä pitäminen olisi mitään kulissien ylläpitoa.

Itse olen jo noin puoli vuotta koko ajan enemmän harkinnut eroa, ja on ollut aika rankkaa. Silti en ole ongelmistani puhunut kuin ihan parille ihmiselle pakon edessä. Koen, että jos on vielä joku pieni toivon kipinä että pysymme yhdessä, niin en halua muiden sitten tietävän mitä kriisejä olemme kokeneet. Mahdollinen ero tulisi varmasti todella suurena yllätyksenä kaikille. Mutta mitäpä meidän ongelmat kellekään kuuluukaan.

Ehkäpä kulisseja pidetään niin huonona asiana enemmänkin siinä mielessä, että kulisseja ylläpitävän ihmisen ajatellaan huijaavan itseäänkin, ja että kulissit ilmentävät tätä tosiasioiden kieltämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei retostele kaikkia ongelmiaan kaikille, eikä sellaisesta mitään tulisikaan.

Vierailija
4/6 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likapyykit pestään nimenomaan kotona kahden kesken eikä levitellä kylillä. Tai jos on juuri ollut jotain riitaa ja pitäisi tulla vieraita tai lähteä itse pariskuntana kylään, niin tietenkin käyttäydytään korrektisti eikä missään tapauksessa aleta sättimään puolisoa. Tämä ei ole ns. kulissien pitoa vaan normaalia lojaaliutta puolisoa kohtaan mikä kuuluu terveeseen suhteeseen.

Vaan... siinä vaiheessa kun alkaa kulumaan oikeasti pitkä aika, useita vuosia sanoisin, ja kummallakin puolisolla on selkeästi omat, irralliset elämänsä, omat rakastajansa, ja silti annetaan ymmärtää, että kotona vallitsee auvoinen onni. Silloin on rakennettu kulissit, joita voidaan ylläpitää vaikka parikymmentä vuotta. Eroa ei haluta ottaa, koska pitäisi jakaa omaisuus tms. Pelätään, että kulissien romahdus olisi yhtä kuin kasvojen menetys ja sitä kautta sosiaalisen statuksen alasajo.

Vierailija
5/6 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika ärsyttävää kun laitetaan facebookiin kuvia ja sepostuksia onnellisuudesta kun itse tiedät et kaveri on saanu edellisenä päivänä turpaan. Ymmärrän toki ettei halua sitä julkasta mut semmonen turha onnellisuuden hehkutus ärsyttää tommosessa tilanteessa..

Vierailija
6/6 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuollaisissa tilanteissa joita on lueteltu. Jos vaikka olimme riidelleen juuri ennen kuin lähdimme istumaan iltaa kavereiden kanssa mies murjotti koko illan, minä pidin tai ainakin yritin pitää hauskaa tai mies voi sanoa että ei lähdetä vaikka viikkoja etukäteen oli sovittu ja tiedettiin että emäntä on laittanut vain meitä varten päivällisen.

Ilmeisesti minun olisi pitänyt kulkea kylillä naama norsun veenä että kaikki olisivat nähneet että taas on mies unohtanut hakea lapset päiväkodista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä