Kumi ehkäisynä oikein käytettynä, voiko oikeasti pettää??
Meillä on käytetty kumia ehkäisynä esikoisen syntymän jälkeen ja nyt tuntuu siltä kuin oisin raskaana. Voiko se oikeasti pettää jos se ei ole mennyt rikki tms?
Kommentit (23)
jos se olis rikki mennyt? Siis eihän sitä voi mitenkään olla huomaamatta??
Meillä on ollu yhteensä 5v kumi, eikä oo ikinä pettänyt. Nyt vauva 10kk ja mullakin on ihan raskausoireet, mm. kuvottava olo, herkkä hajuaisti, kiukku ym. Kuitenkin menkat tulee ajallaan, joten en mä vissiin raskaana ole... Luulisin, että hormonit vaan hyrisee vielä jotenkin eri tahtia kuin ennen raskautta. Tai sitten kuuntelen kehoani eri tavalla.
jos se olis rikki mennyt? Siis eihän sitä voi mitenkään olla huomaamatta??
jollei vedellä testaa.
Onko täällä ketään, kenellä ois kumi pettänyt? Kun aina on tarinoita, kuinka joku on tullut raskaaksi e-pillereiden tai esim ehkäisyrenkaan aikana, mutta onko samanlaisia juttuja kumin käyttäjillä?
Jos koskee ensin kaluun ja sitten vasta kumiin, voi touhutippoja jäädä kumin väärälle puolelle.
meillä ollut käytössä 17 vuotta. Kertaakaan ei ole pettänyt. Mutta tottakai se on mahdollista, esim. jos ei pidä kiinni pakitusvaiheessa. Reiät ovat kuulemma äärimmäisen harvinaisia.
Varmuutta lasketaan kahdella tavalla. Ensinnäkin täysin oikein käytettynä kondomi on melko varma keino. Sadasta menetelmää käyttävästä naisesta kaksi tulee vuositasolla raskaaksi. Kierukkavauvoista aina puhutaan; kuparikierukalla luku on 0,6, hormonikierukalla alhaisempi.
Mutta jos otetaan huomioon tyypillinen käyttö, raskauksia on vuositasolla jopa 15 käyttäjällä sadasta. (Kuparikierukalla 0,4). Kondomin kanssa pitäisi käyttää esim. spermisidiä, jos haluaa olla varmempi.
hormonit ne vaan tekee sulle tepposet. Kokenut itse saman monta kertaa.
Ei voi. Paitsi jos säilytys ollut jsoaain kuumassa paikassa auronvalossa ym hormonit ne vaan tekee sulle tepposet. Kokenut itse saman monta kertaa.
Kerro tuo meidän 2-vuotiaalle.
Kondomit on aina säilytetty ohjeiden mukaan, meidän tapauksessamme semi-viileässä makkarissa (yleensä noin 19-20 astetta lämpöä), kondomi on _aina_ alusta asti päällä, sitä ei siis laiteta vasta sitten kun miehestä tuntuu sille, vaan en ole suostunut seksiin jos kumi ei ole päällä.
Silti, ilman kondomin näkyvää hajoamista olin raskaana. Ja mies kyllä osaa ottaa peniksensä niin pois sisältäni että pitää siitä kumista kiinni samalla.
Joo en luota niihin enää ollenkaan. Nyt mulla on pillerit ja kumi ja niiiiin hommaan sterilisaation kun on ikä täynnä.
Ja ap: luultavasti johtuu hormoneista. Nuo kondomien pettämiset on harvinaisia kuitenkin.
todisteena meidän 1v kuopus. Ei huomattu mitään rikkoutumista, mutta pakkohan siinä oli jokin reikä olla.
Tätä mä vähän ajattelinkin, että niin se pettää kortsukin vaikkei sen kanssa olisi mitenkään epämääräisesti sohlannut. Vaikkakin, aika harvinaistahan se varmaan on...marginaaliporukkaa kortsulapset :)
ap
Sitten jätettiin pois, kun oli otollinen aika uudelle raskaudelle.
Mulla tuli aina välillä ns. raskausoireita vauva-aikana ja teinkin välillä raskaustestin. Näin jälkeenpäin ajattelen noiden oireiden johtuneen yliväsymyksestä ja jumissa olevasta niskasta. Ja tietty hormoneista.
"kortsulapsi". Yhdenillan juttu, kumi omasta takaa, juuri ostettu ja oikein säilytetty sekä alusta-asti oikein päällä. Ei hajonuut tmv. Ilmeisesti juurikin pieni reikä mikä sitten riitti.
ja ihan oikein käytettiin, vedellä ei kyllä testattu koskaan...
Meillä on ollut ehkäisynä kondomi, ja se toimi hyvin 12 vuotta. Jokainen kolmesta lapsestamme on suunniteltuja. Nyt olen kuitenkin ei-suunnitellusti raskaana, ja odotan neljättä lasta.
Emme tiedä, mikä meni pieleen. Kondomi saattoi olla maanantaikappale, jossa oli pieni reikä alunperin. Tai sitten mies sössi sen kanssa jotenkin, vaikka sellaista ei ole ennen tapahtunut.
te oikeasti tiedä, että ainoa 100%sen varma ehkäisy on selibaatti? Minäkin sen tiedän, vaikka en ole juuri minkäänlaista valistusta saanu..
Meillä vauva nyt 10kk ja mulla "tosi selkeitä" raskausoireita. Siis viimeksi on olo ollut tämmöinen sillon kun aloin odottaa. Vatsaa juilii, nokka on tukossa ja vähän vuotaakin, mutta mitään flunssaa ei ole. Turvottaa niin, ettei farkut meinaa mennä jalkaan... No voihan tää johtua hormoneistakin, toivottavasti! Vaikka ei se katastrofi olisi vaikka raskaana olisinkin.
Mihin perustuu tuo, että kortsusta täytyy pitää kiinni kun pakittaa? Kun siis jos se pysyy kuitenkin päällä ja jos joskus irtoisikin, niin jäähän kortsun reunat ulkopuolelle...
ap
Meillä on ollut kortsu käytössä jo monet vuodet. Joskus jopa sählättykin sen kanssa, mutta koskaan ei ole pettänyt. Lapset on tehty jättämällä kortsu pois ja parissa kuukaudessa olen ollut raskaana. Kun tietää, mitä kaikkea mahdollista raskautuminen vaatii (oikea ajoitus, kiinnittyminen, varhaiset kesekenmenot jne jne) on todella hyvää (taikka sitten huonoa) tuuria, jos kortsun kanssa raskautuu.
Mutta jos kortsun käyttö epäilyttää, niin voihan lisäksi käyttää vaikka spermisidejä.
Jos kumi ei ole mennyt rikki, niin eihän silloin voi tulla raskaaksi. Ei ne siittiöt siitä kumista läpi mene.