Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairastuin masennukseen ja ahdistukseen työnhakijana

Vierailija
08.02.2023 |

pitääkö minun nyt katkaista työnhaku vai mite tämä homma menee? Sain kuukauden sairaslomaa mutta en tiedä jatkosta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin jatkat hakua. Ei masennus parane saikulla kuitenkaan, tai palaa kun palaat hakemaan töitä. Jos masennuksesta haluat eroon, niin menet töihin.

Vierailija
2/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole töihin ajatellut mennä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua ahdistAA ja masentAA työnhaku. Et ole "sairastuNUT ahdistuksEEN ja masennuksEEN"

Niin viemäristä alasvedettäviä nolladiagnooseja, jotka saa ihmisen sulkeutumaan määritelmiensä sisään.

Vierailija
4/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua ahdistAA ja masentAA työnhaku. Et ole "sairastuNUT ahdistuksEEN ja masennuksEEN"

Niin viemäristä alasvedettäviä nolladiagnooseja, jotka saa ihmisen sulkeutumaan määritelmiensä sisään.

no minulla on ollut pitkään sellaista, että olen uupunut ja väsynyt pienistäkin asioista. Niin en saanut noita työpaikkojaan enää haettua. Lisäksi ahdistus ja stressaaminen jatkuvasti omasta terveydestä ja pienistäkin aiheista.

Vierailija
5/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, sillä itsekin olin lähellä ahdistua jatkuvan kyykytyksen vuoksi työttömänä.

Jos vain pystyt, niin kannattaa hakea töitä. Siinä voi mennä aikaakin ennen kuin työn saat. On kuitenkin tärkeä asia pysyä yhteiskunnan menossa mukana. Muuten palaaminen voi olla entistä vaikeampaa.

Vierailija
6/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama jankutus.

Vierailija
7/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, sillä itsekin olin lähellä ahdistua jatkuvan kyykytyksen vuoksi työttömänä.

Jos vain pystyt, niin kannattaa hakea töitä. Siinä voi mennä aikaakin ennen kuin työn saat. On kuitenkin tärkeä asia pysyä yhteiskunnan menossa mukana. Muuten palaaminen voi olla entistä vaikeampaa.

No mietin voinko olla silti työnhakija jos en pysty ottaan kokoaikatyötä? En näe itseäni tai tiedä miten pystyisin sellaiseen kun olen jo muutenkin uupunut kaikesta. Mutta jotain kevyttä esim pari kertaa viikossa voisin tehdä. Mutta miten hyvin te-toimisto ymmärtää?

Vierailija
8/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi, jos lääkäri voisi suoraa laittaa tiedon Kelaan ja työnhaku katkeaisi, olisi ensin 1+9 maksutonta päivää ja sitten saisit sairauspäivärahaa.

Vierailija
9/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa kaikki masentuneet, ahdistuneet ja työttömät.

Vierailija
10/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietin voinko olla silti työnhakija jos en pysty ottaan kokoaikatyötä? En näe itseäni tai tiedä miten pystyisin sellaiseen kun olen jo muutenkin uupunut kaikesta. Mutta jotain kevyttä esim pari kertaa viikossa voisin tehdä. Mutta miten hyvin te-toimisto ymmärtää?

Ei niiden tehtävänä ole ymmärtää, niiden tehtävänä on noudattaa lakia. Joko olet valmis kokoaikatyöhön tai et ole, välimuotoa ei ole, mutta voit ja saat tehdä osa-aikatöitä, kunhan ymmärrät, että kokoaikatyö on tavoitteena.

Vierailija
11/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoja?

Vierailija
12/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka todennäköisesti työllistyt sairausloman aikana? Jos luultavasti et, niin en itse jaksaisi lähteä sotkemaan te-toimistoa tähän. Ne eivät ole ystäviä tai lue rivien välistä. Ne tekevät päätöksiä sen mukaan mitä sanot.

Kannattaa hakeutua vaikka vapaaehtoistyöhön jos haluat pari kertaa viikossa olla jossain toiminnassa mukana. Siinä voi samalla lähettää pari hakemusta copy pastena.

Vierailija
13/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka todennäköisesti työllistyt sairausloman aikana? Jos luultavasti et, niin en itse jaksaisi lähteä sotkemaan te-toimistoa tähän. Ne eivät ole ystäviä tai lue rivien välistä. Ne tekevät päätöksiä sen mukaan mitä sanot.

Kannattaa hakeutua vaikka vapaaehtoistyöhön jos haluat pari kertaa viikossa olla jossain toiminnassa mukana. Siinä voi samalla lähettää pari hakemusta copy pastena.

No en ole nyt edes hakenut töihin. Mietin vaan pitääkö nyt katkaista siis työmhaku vai hakea sairauspöivärahaa, olenihan ulalla. 

Vierailija
14/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole nyt edes hakenut töihin. Mietin vaan pitääkö nyt katkaista siis työmhaku vai hakea sairauspöivärahaa, olenihan ulalla. 

Laillisesti kyllä. Mutta kuinka moni tekee sitä, sillä tietää joutuvansa byrokratiarumbaan. Katkaise työnhaku, hae sairasrahaa, odota päätöksiä, toimita lippuja ja lappuja sinne tänne.

Vierailija
15/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laillisesti kyllä. Mutta kuinka moni tekee sitä, sillä tietää joutuvansa byrokratiarumbaan. Katkaise työnhaku, hae sairasrahaa, odota päätöksiä, toimita lippuja ja lappuja sinne tänne.

Eli siitä ei ole haittaa jos ei katkaisse heti työnhakua??

Vierailija
16/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa kaikki masentuneet, ahdistuneet ja työttömät.

Mitä sitten? Saat kiittää onneasi, että kuulut joukkoon vain osittain (ahdistuneisiin).

Vierailija
17/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin jatkat hakua. Ei masennus parane saikulla kuitenkaan, tai palaa kun palaat hakemaan töitä. Jos masennuksesta haluat eroon, niin menet töihin.

Vaihtoehtoisesti voi syödä banaaneja. Eiköhän se sillä tokene.

Vierailija
18/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et hae Kelasta sairauspäivärahaa, niin periaatteessa työkkäriinkään ei kai tarvitse ilmoittaa sairauslomasta. Jos haet, niin sitten kyllä.

Mutta entä sitten jatko? Jos saat sairauslomaa lisää, niin onko ainakaan sitten viisasta pimittää sitä viranomaisilta?

Vierailija
19/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et hae Kelasta sairauspäivärahaa, niin periaatteessa työkkäriinkään ei kai tarvitse ilmoittaa sairauslomasta. Jos haet, niin sitten kyllä.

Mutta entä sitten jatko? Jos saat sairauslomaa lisää, niin onko ainakaan sitten viisasta pimittää sitä viranomaisilta?

Ei sillä ole merkitystä, sairauslomalaista ei kukaan estä hakemasta töitä. Mutta jos saa työtarjouksen, ei voi sanoa, että sairauden takia ei voi ottaa töitä vastaan.

Vierailija
20/32 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mun käsittleijä tietää että olen menossa lääkäriin masennuksesta. PItääkö Kelaan laittaa tuo sairausloma todistus jos on työnhakijana? vai silloin vain jos tulisi työtarjous

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme