Pettämisestä... Onko miehesi/vaimosi rakas ja ainutlaatuinen; se johon sitouduit?
Moralisoida EI ole lainkaan tarkoitus, vaan joskus rankasti mietityttää kun tällä palstalla jotkut ihmiset heittää seksin takia ja lopulta OMAN, ITSEKKÄÄN nautinnon takia avioliittonsa menemään, tai vähintään toissijaiseksi. Olipa sitten miehen tai toisen naisen kanssa.
Toki me jokainen tiedetään seksuaalisuutemme voima! Mutta eikö olis välillä noustava tavallaan nautinnon vesistä "pinnalle", ja harkittava. Nimittäin ei tosiaan miehet ole ainoita, jotka voi langeta ajattelemaan jalkovälillään - mutta ne seuraukset vaan joskus on VÄÄRIN... uskaltaako sen ääneen sanoa? EI siis vain heikkoutta tai inhimillistä, vaan: väärin. Rehellisesti katsoen näin uskaltaa mielestäni ajatella...
http://www.parisuhteenpalikat.fi/
Kommentit (32)
Jos parisuhteen ulkopuolelle suuntautuvat tunteet ja halut olisivat positiivisessa mielessä ymmärrettyjä (tarkoitan nyt tunteita, flirttailua, seksiäkin. EN tarkoita rietasta panemista kaikkien vastaantulevien kanssa) voisi maailmassa olla paljon enemmän onnellisia avo/avioliittoja koska surullista on se että avioliittoja hajoilee hetkellisten mielenliikkeiden ja hairahdusten takia jatkuvasti ja aivan liikaa. Jos ne pystyttäisiin ymmärtämään voisi monet suhteet vahvistua, tämä "pettäjä" voi hyvinkin löytää oman rakkaansa uudelleen ja huomata ettei muualta upeampaa ihmistä voi löytääkään. Lisäksi suhteen ulkopuolinen vipinä voi sekä tuhota olemassa olevan suhteen tai vaihtoehtoisesti piristää sitä. Jälkimmäisessä kaikki hyötyy. Minä kannattaisin huomattavasti vapaamielisempää suhtautumista pettämiseen koska olen huomannut että se raja, joka vedetään pettämiseen ja epäilyksiin tulevasta mahollisesta pettämisestä, on joillain niin tiukka että sen saattaa ylittää tietämättäänkin toisen silmissä. Se jos mikä rassaa hyvääkin suhdetta jos näkemyserot ovat tälläisessä asiassa kovinkin paljon erilaiset. Taidan saada lähteä lätkimään näine kevyine ajatuksineni muille maille jossa kulttuuri näiltä osin on erilainen... ps. kunnioitan kyllä avioliittoa ja sen merkitystä, aamenta papin edessä ja parisuhdetta yleensä. erilainen ajattelutapa saattaisi kuitenkin auttaa ihmisiä saamaan stressitaakkoja niskoiltaan... Mustasukkaisuus TYHJÄSTÄ tappaa suhteita jatkuvalla syötöllä ja se jos mikä on minusta turhista turhin syy.
Jos kaikilla osapuolilla on sama ajatusmalli ja kaikki hyväksyvät suhteen tuulettamisen - kyse ei ole pettämisestä. Pettäminen tarkoittaa sitä, että valehtelet toiselle ihmiselle.
luennon Parisuhteet palikat. Siinä ei tullut mitään uutta esille, joku vaan keksinyt siihen noi puupalikat mukaan...hohoijaa
eiköhän se pettäminen tapahdu sen takia, ettei HALUTA enää sitouta. Kun halu loppuu, loppuu sitoutuminen ja sittenhän tehdään ihan mitä vain.
pointti, kuten tekstistä käy ilmi :)
Minun mielestäni seksuaalisuus on parisuhteen tarkoitus. Seksin takia mennään yhteen ja se pitää parit yhdessä. Kaikkea muuta saa kavereilta ja sukulaisilta, paitsi seksiä. En ylipäätään tarvitse miestäni välttämättä mihinkään muuhun kuin seksiin.
Seksi johtaa sitten siihen, että tulee lapsia, joiden kasvattamisesta tulee parisuhteen sekundäärinen tarkoitus. Sen jälkeen, kun tämä on hoidettu, se tarkoitus lakkaa olemasta.
Kun lapset ovat jo aikuisia ja muuttaneet pois kotoa, on miehellä ja naisella minun mielestäni täysi oikeus tehdä uusia valintoja. Jos parisuhteessa puoliso kieltäytyy seksistä kokonaan,on seksiä toivovan ihmisen velvollisuus kuunnella omia tarpeitaan niin paljon, että eroaa.
Tällaisessa erossa ei minun nähdäkseni ole mitään sellaisia seurauksia, jotka olisivat väärin. Vai onko?
Kun halu loppuu, loppuu sitoutuminen ja sittenhän tehdään ihan mitä vain.
kun avioliitto on vain "ihmisten edessä" tapahtuva asia, ei enää "Jumalan, Kristuksen edessä" oleva asia: Ihan mitä vaan on tosiaan helpompi tehdä, jos ei näe elämäänsä Jumalan seurassa ja yhteydessä tapahtuvaksi. Itsekkyys jyllää silloin todennäköisemmin vähemmillä estoilla ja enemmällä vahingolla.
Nimim. Ei itsekään synnitön, vaan http://www.fathersloveletter.com/journey.html
Kun halu loppuu, loppuu sitoutuminen ja sittenhän tehdään ihan mitä vain.
kun avioliitto on vain "ihmisten edessä" tapahtuva asia, ei enää "Jumalan, Kristuksen edessä" oleva asia: Ihan mitä vaan on tosiaan helpompi tehdä, jos ei näe elämäänsä Jumalan seurassa ja yhteydessä tapahtuvaksi. Itsekkyys jyllää silloin todennäköisemmin vähemmillä estoilla ja enemmällä vahingolla. Nimim. Ei itsekään synnitön, vaan <a href="http://www.fathersloveletter.com/journey.html" alt="http://www.fathersloveletter.com/journey.html">http://www.fathersloveletter.com/journey.html</a>
joka on myös uskossa totesi, että hänen miehensä luopui ensin Jumalasta, sitten hänestä. Minun eroni tapahtui pettämisen kautta myöhemmin ja huomaan exässäni saman: hän luopui ensin Jumalasta, sitten minusta.
Jos ihminen on todella uskovainen, niin pettäminen on isompi kynnys kuin ei-uskovaiselle. Petos kun on Raamatussa kaikilla mittareilla paha asia.
Tuo linkkisi on hyvä.
Ylläolevalle, joka puhui seksistä ja siitä, ettei tarvitse miestä kuin seksiin. Ei minusta avioero ole niin "kiellettyä", jos se tapahtuu tietoisesti. Mutta petoksen kautta se ei saa tulla.
Kaverini, joka on myös uskossa totesi, että hänen miehensä luopui ensin Jumalasta, sitten hänestä. Minun eroni tapahtui pettämisen kautta myöhemmin ja huomaan exässäni saman: hän luopui ensin Jumalasta, sitten minusta. Jos ihminen on todella uskovainen, niin pettäminen on isompi kynnys kuin ei-uskovaiselle. Petos kun on Raamatussa kaikilla mittareilla paha asia. Tuo linkkisi on hyvä. http://www.fathersloveletter.com/journey.html Ylläolevalle, joka puhui seksistä ja siitä, ettei tarvitse miestä kuin seksiin. Ei minusta avioero ole niin "kiellettyä", jos se tapahtuu tietoisesti. Mutta petoksen kautta se ei saa tulla.
Ja hän on ainutlaatuinen. Meillä on avoinliitto.
Itse ajattelen välillä jalkovälilläni mutta ei se ole pois parisuhteeltani, asia jota sinä et ymmärrä mutta se ei ole minulta pois.
Ja hän on ainutlaatuinen. Meillä on avoinliitto. Itse ajattelen välillä jalkovälilläni mutta ei se ole pois parisuhteeltani, asia jota sinä et ymmärrä mutta se ei ole minulta pois.
Siinä mielessä, että se on pois läheisyydestä. Mutta jos olet ihminen, joka pitää etäisyyttä toiseen ihmiseen muutenkin, niin ehkä et eroa huomaa.
että "pelkän" seksin takia heitetään muu pois.
Entä jos se, joka seksuaalisesti kiehtoo, tarjoaa palikoita muuhunkin: olet kaunis, olet hyvä, olet tuollaisenasi hyväksytty ja vielä tuhat kertaa enemmän...
Jos parisuhteen ulkopuolelle suuntautuvat tunteet ja halut olisivat positiivisessa mielessä ymmärrettyjä (tarkoitan nyt tunteita, flirttailua, seksiäkin. EN tarkoita rietasta panemista kaikkien vastaantulevien kanssa) voisi maailmassa olla paljon enemmän onnellisia avo/avioliittoja koska surullista on se että avioliittoja hajoilee hetkellisten mielenliikkeiden ja hairahdusten takia jatkuvasti ja aivan liikaa.
Jos ne pystyttäisiin ymmärtämään voisi monet suhteet vahvistua, tämä "pettäjä" voi hyvinkin löytää oman rakkaansa uudelleen ja huomata ettei muualta upeampaa ihmistä voi löytääkään. Lisäksi suhteen ulkopuolinen vipinä voi sekä tuhota olemassa olevan suhteen tai vaihtoehtoisesti piristää sitä. Jälkimmäisessä kaikki hyötyy.
Minä kannattaisin huomattavasti vapaamielisempää suhtautumista pettämiseen koska olen huomannut että se raja, joka vedetään pettämiseen ja epäilyksiin tulevasta mahollisesta pettämisestä, on joillain niin tiukka että sen saattaa ylittää tietämättäänkin toisen silmissä. Se jos mikä rassaa hyvääkin suhdetta jos näkemyserot ovat tälläisessä asiassa kovinkin paljon erilaiset.
Taidan saada lähteä lätkimään näine kevyine ajatuksineni muille maille jossa kulttuuri näiltä osin on erilainen...
ps. kunnioitan kyllä avioliittoa ja sen merkitystä, aamenta papin edessä ja parisuhdetta yleensä. erilainen ajattelutapa saattaisi kuitenkin auttaa ihmisiä saamaan stressitaakkoja niskoiltaan... Mustasukkaisuus TYHJÄSTÄ tappaa suhteita jatkuvalla syötöllä ja se jos mikä on minusta turhista turhin syy.