Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettämisestä... Onko miehesi/vaimosi rakas ja ainutlaatuinen; se johon sitouduit?

Vierailija
27.08.2011 |

Moralisoida EI ole lainkaan tarkoitus, vaan joskus rankasti mietityttää kun tällä palstalla jotkut ihmiset heittää seksin takia ja lopulta OMAN, ITSEKKÄÄN nautinnon takia avioliittonsa menemään, tai vähintään toissijaiseksi. Olipa sitten miehen tai toisen naisen kanssa.

Toki me jokainen tiedetään seksuaalisuutemme voima! Mutta eikö olis välillä noustava tavallaan nautinnon vesistä "pinnalle", ja harkittava. Nimittäin ei tosiaan miehet ole ainoita, jotka voi langeta ajattelemaan jalkovälillään - mutta ne seuraukset vaan joskus on VÄÄRIN... uskaltaako sen ääneen sanoa? EI siis vain heikkoutta tai inhimillistä, vaan: väärin. Rehellisesti katsoen näin uskaltaa mielestäni ajatella...

http://www.parisuhteenpalikat.fi/

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea muuta pois, en siis ole tunnustanut että petin (kerran). Mutta on kyllä sanottava että en olisi pettänyt jos musta olisi maailmanloppu jos mieheni jättäisi minut.

En ole juuri nyt eroamassa, koska oletan että olisi liikaa vaadittu että seksuaalinen kiinnostus jatkuisi vielä kymmenen vuoden jälkeenkin. En myöskään tunne mitään kovin romanttista miestäni kohtaan, mutta sekin olisi ehkä liikaa vaadittu. Hän ärsyttää minua joka päivä paljon, mutta sekin on varmaan normaalia. Oikeastaan ainoa syyni haluta olla eroamatta hänestä on se että se olisi lapsille niin kurjaa.

Vierailija
2/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ärsyttää minua joka päivä paljon, mutta sekin on varmaan normaalia. Oikeastaan ainoa syyni haluta olla eroamatta hänestä on se että se olisi lapsille niin kurjaa.

Toivon vilpittömästi teille kaikkea hyvää, sekä parempaa, jos sitä etsitte; tukea/apua parisuhteeseen on toki monenlaista saatavilla - jopa ilmaista ja laadukasta, kuten tuossa ensimmäisessä linkissä :)

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/40D5B401E55B1785C225748000449ACD?Open…

http://www.fathersloveletter.com/journey.html

Jos kaipaat inhimillistä kuuntelijaa tai keskustelua voit soittaa tähän ilmaispalveluun - HUOM älä "pelästy", vaikka puhelimen nimi on Sielunhoitopuhelin, sillä koko elämän kirjo on tervetullutta, ja puhelimen työntekijöiden asennoituminen on kokemukseni mukaan lämmin ja inhimillinen.

Helsingin Ev. Lut. Kansanlähetys

Sielunhoitopuhelin, 09 148 5432

Ma-la 19-22 (Kesäaika: 1.6.- 31.8. ti ja pe 19-22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni seksuaalisuus on parisuhteen tarkoitus. Seksin takia mennään yhteen ja se pitää parit yhdessä. Kaikkea muuta saa kavereilta ja sukulaisilta, paitsi seksiä. En ylipäätään tarvitse miestäni välttämättä mihinkään muuhun kuin seksiin.

Seksi johtaa sitten siihen, että tulee lapsia, joiden kasvattamisesta tulee parisuhteen sekundäärinen tarkoitus. Sen jälkeen, kun tämä on hoidettu, se tarkoitus lakkaa olemasta.

Kun lapset ovat jo aikuisia ja muuttaneet pois kotoa, on miehellä ja naisella minun mielestäni täysi oikeus tehdä uusia valintoja. Jos parisuhteessa puoliso kieltäytyy seksistä kokonaan,on seksiä toivovan ihmisen velvollisuus kuunnella omia tarpeitaan niin paljon, että eroaa.

Tällaisessa erossa ei minun nähdäkseni ole mitään sellaisia seurauksia, jotka olisivat väärin. Vai onko?

Vierailija
4/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaisuuksia on kyllä ollut muutamia, mutta silloin olen ajatellut, kuinka ihana mies minulla on ja haluaisinko heittää kaiken viemäristä alas? Tiedän etten toista samanlaista miestä löytäisi. Toisekseen saan niin hyvää seksiä kotona, ettei suhteen ulkopuoliselle seksille ole mitään tarvetta.

Jokaisella on suhteessaan ne omat rajat ja sopimukset ja meillä se on yksiavioisuus, me ollaan sitouduttu toisiimme.

Jokaisessa pitkässä suhteessa tulee aika ajoin mieleen miltä se vieras tuntuisi tai saattaa jopa ihastua esim työkaveriinsa. Se on silti vain ajatus joka kutkuttaa omaa mieltä ja menee ohi ajan kanssa. Silloin ei ole tarkoitus tuoda asiaa esille, paitsi kenties kotona, jotta asiasta voidaan puhua.

Vierailija
5/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienettekö ehkä jonkin sortin kristittyjä? Toki uskollisuuden periaatteet eivät ole kristittyjen monopoli, mutta liberaalistuvassa kulttuurissa sitoutumisen ja uskollisuuden tällaiset arvot erottuvat yhä selkeämmin, ja kristityt ovat eräs ryhmä jotka niitä pitävät esillä ja toteuttavat...

Jokaisella on suhteessaan ne omat rajat ja sopimukset ja meillä se on yksiavioisuus, me ollaan sitouduttu toisiimme. Jokaisessa pitkässä suhteessa tulee aika ajoin mieleen miltä se vieras tuntuisi tai saattaa jopa ihastua esim työkaveriinsa. Se on silti vain ajatus joka kutkuttaa omaa mieltä ja menee ohi ajan kanssa. Silloin ei ole tarkoitus tuoda asiaa esille, paitsi kenties kotona, jotta asiasta voidaan puhua.

Vierailija
6/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näin 12. hääpäivänä varsinkin tunnen olevani sitoutunut.

Huonoja hetkiäkin on ollut mutta en silti ole pettänyt.

Yhdessä oltu yli 24 vuotta.

Vierailija
7/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suppeakatseinen aloitus ap:llä. Ei seksi ole vain seksiä, se on seksuaalisuutta. Toisille se seksuaalisuus on voimakkaampaa, toisilla ei niinkään. Seksuaalisuus on osa identiteettiä ja parisuhteen tarkoitus on toteuttaa osapuolten seksuaalisuutta. Kyllä minä toivon, että kumppanini on sellainen, jonka kanssa seksuaaliset halut osuu yhteen. Jos ei, niin aika heikoilla mennään, silloinhan kyse on kaverisuhteesta, ei parisuhteesta. Toki jollekin muulle seksin merkitys on erilainen.

Itsekkyyttä ei ole se, että elää niinkuin haluaa, vaan se, että pakottaa toisen elämään niinkuin haluaa.

Vierailija
8/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähempää kiinnostaa.

Vierailija
9/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan "tapa" kristittyjä ollaan. Tosin itse olen jonkin verran uskossa ja mies ei taida uskoa ollenkaan. Eli en ehkä sekottaisi mitään uskontoa tähän. Mutta suhteessa meillä on samanlaiset periaatteet. Exä oli sellainen joka pani jokaviikonloppu eri hoitoa eikä nähnyt käytöksessään mitään väärää. Nykyisensä kanssa ovat seurustelleet jo.. oliskohan 8-vuotta eli heillä homma toimii. Meillä se ei toiminut.

Vierailija
10/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen miestäni pettänyt, mutta veikkaanpa että aika moni meistä on. Se on inhimillistä! Olen ihastunut työkaveriini ja välillä tuntuu että olisin valmis uhraamaan avioliittoni että saisin viettää aikaa ihastukseni kanssa. Tiedän että se on itsekästä, ja en ehkä koskaan aio edetä tässä asiassa. Mutta mielestäni syyllistäminen on niin turhaa, eikä ulkopuolisten ainakaan koskaan pitäisi alkaa moralisoimaan. Kaikki ei ensinnäkään ole aina sitä miltä se näyttää. Eikä mustavalkoista.

Vierailija
11/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämä on tietyiltä osin mustavalkoista! Siis niin kauan kuin ei mikään sotatila ole.

Toista ihmistä EI petetä. Piste.

Kenenkään ihmisen luottamusta ei petetä. Piste.

Toista ei myöskään tapeta. Piste.

Jos elämässä ei ole perusperiaatteita, niin aika tuuliviirillä tätä elämää eletään. Ja tuuliviiriydestäkö ei saa syyllistää??

Ja kommentti 15:lle: ei ole olemassa tilanteita, että tuota ihmistä petetään ja tuota ihmistä ei petetä.

Sehän on sama kuin että tuolta kavarilta voin varastaa,mutta tuolta kaverilta en varasta.

Tai tuolle kaverille minä valehtelen ja tuolle en.

Kun tuon kanssa "homma toimii" ja tuon kanssa ei.

Voi luoja teidän kanssanne. Olette tosi luottamuksen arvoista porukkaa.

Vierailija
12/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni seksuaalisuus on parisuhteen tarkoitus. Seksin takia mennään yhteen ja se pitää parit yhdessä. Kaikkea muuta saa kavereilta ja sukulaisilta, paitsi seksiä. En ylipäätään tarvitse miestäni välttämättä mihinkään muuhun kuin seksiin. Seksi johtaa sitten siihen, että tulee lapsia, joiden kasvattamisesta tulee parisuhteen sekundäärinen tarkoitus. Sen jälkeen, kun tämä on hoidettu, se tarkoitus lakkaa olemasta. Kun lapset ovat jo aikuisia ja muuttaneet pois kotoa, on miehellä ja naisella minun mielestäni täysi oikeus tehdä uusia valintoja. Jos parisuhteessa puoliso kieltäytyy seksistä kokonaan,on seksiä toivovan ihmisen velvollisuus kuunnella omia tarpeitaan niin paljon, että eroaa. Tällaisessa erossa ei minun nähdäkseni ole mitään sellaisia seurauksia, jotka olisivat väärin. Vai onko?

Se on vaan harmi ettei kaikki tätä tajua.. Joistain naisista tulee pelkkiä äitejä, jotka kuvittelee (ilmeisesti) että koska häntä ei huvita, niin on ihan luonnollista että mieskin on ilman. Tai miestä ei kiinnosta, niin nainen jätetään kärsimään puutteesta.. JOS ja vain JOS se MOLEMMILLE sopii ettei harrasteta seksiä niin fine, muuten on mietittävä toisenlaisia ratkasuita asiaan.. Mielestäni kenenkään ei kuulu kärsiä (puutteesta) parisuhteessa..

Vierailija
13/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämässä ei ole perusperiaatteita, niin aika tuuliviirillä tätä elämää eletään.

....sitä enemmän todennäköisesti itsekkyys ja "miten vaan huvittaa -eläminen" alkavat valloittaa alaa. Tuskin kukaan sitä mieltä, että seuraukset olisivat toivottavia.

Pohdin, että vieläkö itseltäni ja muilta suomalaisilta löytyis sitä tervettä nöyryyttä katsoa vaikkapa Kymmentä käskyä sekä Kristuksen kehotuksia/opetuksia Uudessa testamentissa siitä, miten tulisi elää ja valita oikealla ja hyvällä tavalla... http://81.22.249.230/krsrukous/jeesus/?session=61076666

Vierailija
14/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut 22 vuotta naimisissa.!Meillä eri makuuhuoneet ja mitään fyysistä ei ole ollut enään 3 vuoteen.Viikko sitten tapasin miehen joka vei jalat altani.Pientä säätöä oli mutta ei sen enempää.Olisin valmis koska tahansa alkamaan suhteeseen tämän miehen kanssa,niin paljon se herätti tunteita joiden en tiennyt olevan olemassakaan.Laitoin pari viestiä miehelle ...mitään ei ole kuulunut,ehkä hyvä niin.

Vierailija
15/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kenenkään ei kuulu kärsiä (puutteesta) parisuhteessa..

Nimittäin että siinä huhujen mukaan seksuaalikielteisessä ja monin puolin kelvottomassa kirjassa - eli Raamatussa - tosiasiassa ollaan juuri samma mieltä kuin ylläolevassa lainauksessa: Uuden testamentin puolella miestä ja vaimoa suorasanaisesti kehoitetaan pitämään yllä seksielämää, sekä hyvin realistisesti suhtaudutaan ihmisen luontasiin haluihin ja tarpeisiin. Ja katsokaa huvikseen Laulujen laulua (toiselta nimeltään Korkea veisu) Vanhan testamentin puolelta; sehän on täynnä kaunista mutta selkeän eroottista vartaloiden kuvausta ja seksin ylistystä! http://www.credo.fi/raamattu/

Vierailija
16/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kenenkään ei kuulu kärsiä (puutteesta) parisuhteessa..

Nimittäin että siinä huhujen mukaan seksuaalikielteisessä ja monin puolin kelvottomassa kirjassa - eli Raamatussa - tosiasiassa ollaan juuri samma mieltä kuin ylläolevassa lainauksessa: Uuden testamentin puolella miestä ja vaimoa suorasanaisesti kehoitetaan pitämään yllä seksielämää, sekä hyvin realistisesti suhtaudutaan ihmisen luontasiin haluihin ja tarpeisiin. Ja katsokaa huvikseen Laulujen laulua (toiselta nimeltään Korkea veisu) Vanhan testamentin puolelta; sehän on täynnä kaunista mutta selkeän eroottista vartaloiden kuvausta ja seksin ylistystä! <a href="http://www.credo.fi/raamattu/" alt="http://www.credo.fi/raamattu/">http://www.credo.fi/raamattu/</a&gt;

kirjana, enkä sitä ole lueskellu, enkä lue, mut ilmeisesti siitäkin jotain fiksua löytyy.. ;D

Vierailija
17/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kirja nääs pure, eikä muuten Kristuskaan :)

Ja mä kun olen aina pitänyt raamattua ihan turhana kirjana, enkä sitä ole lueskellu, enkä lue, mut ilmeisesti siitäkin jotain fiksua löytyy.. ;D

Vierailija
18/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että seksuaalisuus olisi se tärkein asia parisuhteessa....

Meillä se ainakin on RAKKAUS. Seksuaalisuus on vain osa sitä, lisäksi rakkauteen kuuluu ystävyys, kiintymys, kunnioitus, uskollisuus..

Kyllä seksuaalisuus on meillä tällä hetkellä vähissä, ensin oli vaikea loppuraskaus ja nyt synnytyksestä toipuminen.... reilut 3 kk ilman seksiä. Onneksi miehenikään ei ole kaikkein himokkain ihminen jota olen tavannut, eli olemme kuitenkin ihan tyytväisiä, tai ainakin siedämme tätä seksittömyyttä jonkun aikaa.

Uskollisuus on minulle se oletusarvo mikä kuuluu parisuhteeseen. Pettäminen rikkoisi jotain kaunista pysyvästi.

Vierailija
19/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa lukea? EDELLISESSÄ suhteessa silloinen mies PETTI minua joka viikonloppu. Se ei sopinut minulle enkä hyväksynyt sitä. Siksi erosimme. Nykyisellä miehelläni on samanlainen arvomaailma minun kanssani. Me olemme sitoutuneita toisiimme emmekä hyväksy pettämistä.

Sanoin, että EXÄ on "uudessa" suhteessaan ollut jo vuosia ja sama meno jatkuu. Eli panee muita joka viikonloppu. Silti he ovat yhdessä, eli sille "uudelle" naisystävälle se näyttää olevan ok.

Missään vaiheessa en sanonut, että minä olisin exän kanssa sopinut että hän saa panna muita.

Vierailija
20/32 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa lukea? EDELLISESSÄ suhteessa silloinen mies PETTI minua joka viikonloppu. Se ei sopinut minulle enkä hyväksynyt sitä. Siksi erosimme. Nykyisellä miehelläni on samanlainen arvomaailma minun kanssani. Me olemme sitoutuneita toisiimme emmekä hyväksy pettämistä. Sanoin, että EXÄ on "uudessa" suhteessaan ollut jo vuosia ja sama meno jatkuu. Eli panee muita joka viikonloppu. Silti he ovat yhdessä, eli sille "uudelle" naisystävälle se näyttää olevan ok. Missään vaiheessa en sanonut, että minä olisin exän kanssa sopinut että hän saa panna muita.

Tulkitsin, että "homma toimii" tarkoittaa sitä, että sinun kanssasi hän petti ja uuden kanssa ei petä.

Sori, tulkitsin väärin. Mutta silti olen sitä mieltä, ettei ihmisiä voi jakaa sen mukaan, ketä saa pettää ja ketä ei.

22