Pinkit vaatteet poikavauvalla - miksi ei?
Oon pitkän aikaa ihmetellyt, minkä takia monen mielestä on OK pukea tyttövauva sinisiin, mutta missään tapauksessa poikavauvaa ei voi pukea punaisiin, etenkään vaaleanpunaisiin. MIKSI?
Itse olen sitä mieltä, että kaikenlainen värikoodaus on ihan pöljää touhua enkä tajua sitä ollenkaan. Olisi kiva lukea ajatuksia tästä yleisemminkin - miksi vauvojen vaatteiden värillä on väliä?
Kommentit (26)
Mutta huolestuttavaa on, että jotkut laittavat koululaislleenkin päälle ihan selkeästi tyttöjen vaatetta, siis pojille. Lapseni kolulussa on eräs 7 v. poika, jolla kaksi siskoa. Tällä pojalla on tyttöjen vaatetta, vaaleanpunaista ja Hello Kittyä ym. päällä päivittäin. Ja häntä kiusataan. Vanhemmat voisivat hieman kyllä miettiä, millaista viestiä lapsilleen antavat pukeutumiseen liittyen.
Ei, vaan kiusaavien lasten vanhemmat voisivat miettiä miten niitä kakaroitaan oikein kasvattavat.
Jos jotakin lasta koulussa kiusataan, olipa syynä punaiset vaatteet tai joku muu asia, niin eikö silloin pidä kiusaajien vanhempien miettiä, millaista viestiä lapsilleen antavat toisten ihmisten kohteluun liittyen!!
jos joku vieras ihminen ei vauvan sukupuolta (tai taaperon tai vaikka koululaisen) pysty vaatteiden väristä päättelemään?
Yksi yleinen vastaushan on se, että koska maskuliinisuutta arvostetaan enemmän kuin feminiinisyyttä niin ns. miesten vaatteisiin pukeutuminen on ok. Kärjistettynä tämä näkyy asenteissa joissa poikatyttö on reipas, pärjäävä sankari ja tyttöpoika alistuva reppana.
Ihme keskustelu. Sehän on ihan sama onko vauva tyttö tai poika kunhan on terve. Jos se on ihan sama niin vaatteiden väreillä ei luulisi olevan merkitystä!
Mutta huolestuttavaa on, että jotkut laittavat koululaislleenkin päälle ihan selkeästi tyttöjen vaatetta, siis pojille. Lapseni kolulussa on eräs 7 v. poika, jolla kaksi siskoa. Tällä pojalla on tyttöjen vaatetta, vaaleanpunaista ja Hello Kittyä ym. päällä päivittäin. Ja häntä kiusataan. Vanhemmat voisivat hieman kyllä miettiä, millaista viestiä lapsilleen antavat pukeutumiseen liittyen.