Mitkä nimet mielestäsi EIVÄT sovi aikuisille?
Eli ne söpöstelynimet mitä annetaan niille maailman ihanimmille ja suloisimmille pikku vauveleille, jotka ovat toki suloisia pienille lapsille, mutta vievät taysin uskottavuuden aikuiselta.
Kommentit (32)
Minttu,Ninni,Mimmi,Bambi,Hahtuva,Helinä...
että ne nimet, jotka ovat nyt muodissa, ovat sit 20 vuoden päästä ihan normaaleja aikuisten nimiä?
Vai miten luulette aikalaisten suhtautuneen Pia / Mia / Jonna / Minna / Minttu / Joni / Niko / Rami -nimiin?
Nuutti, Kuutti, Nuppu, Valtteri.
Kuulin tuon nimen ensimmäistä kertaa tänä kesänä. Piti oikein pysähtyä kuuntelemaan kuulinko oikein.Toinen on Viivi. Tai vielä pahempi versio: Wiivi. (Koskakohan joku antaa tytölle nimeksi Wiiwi tai Viiwi, kun muut versiot alkavat olla liian arkipäiväisiä?)
Mitä helvettiä, Viivihän on ikivanha suomalainen nimi, esim. mun mummoni sisaren nimi oli Viivi, ja hän oli sen ajan naisasia-naisia, omisti oman kangas- ja lankakaupan. Toimitusjohtaja Viivi xxxNEN oli hänen nimensä, eikä ollut uskottavuusongelmia.
Mun mielestä on kauheeta miettiä, miltä se Nuppu näyttää ryppyisenä vanhainkodissa....
työssään varsin pätevä asiantuntija, olen tutustunut häneen vasta aikuisena eli Nuppu kyllä on minun mielestäni aikuisen nimi.
Samoin nuo nykyisin suositut Ainot ja Urhot heitä on kaikki aikaisempien sukupolvien päättäjät.
nimi Veli tai Sisko.
Jotenkin tuntuu oudolta, että tuollaisia nimiä annetaan. Eihän Äiti tai Isä -nimiäkään anneta kenellekään.
Kuutti
Nuutti
Jesse
Eppu
Eetu
Ekku
Veeti
Noel
Lenni
Ninni
Peppi
Peppiina
Jade
Ninja
Roosa
Liila
Nuppu
Kukka
Jasmin
Jasmiina
Jemina
Lumia
Poju kuulostaa just semmoiselta, mutta toisaalta, sen Suomen rikkaimman miehen kutsumanimi on Poju, joten toisaalta...
oikea nimi taitaa olla Chaim. Je eikö hän asu Englannissa, liekö siellä Poju-nimeä käytetään tai ainakaan merkitystä ymmärretään.
että ne nimet, jotka ovat nyt muodissa, ovat sit 20 vuoden päästä ihan normaaleja aikuisten nimiä? Vai miten luulette aikalaisten suhtautuneen Pia / Mia / Jonna / Minna / Minttu / Joni / Niko / Rami -nimiin?
Etkö itse tajua, että tämä on sitä ihan samaa suhtautumista? Että näin se menee?
mielestä noi kaikki sopii aikuiselle. Joskus 80-luvulla saatetiin ajatella esim. Minnasta ja Satusta, etteivät sovi aikuiselle.
Sulo on nimi joka ei mielestäni sovi. En kyllä antaisi sitä lapsellekkaan. Mutta t6ottumiskysymys lie tämäkin.
sekä
Lumi
Taavetti
Kaapo
Helinä
Sun muut MeriHeinät joita en vaan osaa nähdä pääjohtajina.
Varmasti siltikin tulevaisuudessa sieltä jokunen edellä mainituista löytyy :)
Peppi, Tytti