Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja ilmoitti vanh.illassa,että kaikki pitää kutsua synttäreille!

Vierailija
26.08.2011 |

Tai siis jos jakaa kutsut julkisesti. Mä en tajuu, mun lapsi ei halua kutsua yhtä tyttöö niin nyt sen on sitten pakko jos haluu kertoa juhlista koulussa! Ajattelin valittaa rehtorille, saapahan ope näpäytyksen!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viestin aloittajan pitäisi ilmoittaa rehtorille, että opettaja saisi näpäytyksen?

Sinunhan tässä pitäisi saada näpäytys siitä,

että syrjit lapsesi luokkakavereita. Ei kaikkia

tarvitse kutsua, mutta kutsujen jakamisen voi

tehdä hienotunteisesti. "Mulle heti kaikki tässä ja nyt"-lapsille pitää opettaa, että pettymykset

kuuluvat elämään.

Vierailija
42/50 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän, aikuisten ihmisten, mielestä on törkeää jättää kutsumatta ne luokan yksi tai kaksi kiusaajaa? Eli siis jos luokalla on 10 poikaa, ja 8 niistä kutsutaan, muttei kahta kiusaajaa, se on täysi vääryys?

Ja miten te oikein ajattelitte estää sen synttäreiden tiedon pääsemisen muiden lasten korville? Jos kutsut jaetaan koulun ulkopuolella, niin koulussa kyllä väkisinkin tullaan puhumaan tulevista synttäreistä. Ja varmasti joku pahoittaa mielensä.

Nyt oikeasti, aikuiset ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai kaikki aina kutsutaan! mieti sitten omaa lastasi- luokasa 30 oppilasta, eli 30 juhlat vuodessa, mutta lapsesi ei ole ikinä saanut ainuttakaan kutsua.... hei haloo ja äly hoi

Vierailija
44/50 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärikutsuilla käydään sellaista taistoa ja peliä koulussa, että olisi hyvä jollain keinolla laittaa stoppi asialle - ja kaikkien kutsuminen on juuri yksi hyvä keino.

Erityisesti tytöt pelaavat varsin likaista peliä jopa kuukausia ennen synttäreitä: kerrotaan uskomattomia juttuja tulevista synttäreistä ja kutsuilla kiristetään jatkuvasti "mä kutsun vaan sellaisia jotka on kivoja mulle" (suomennos: jos leikit ja teet niinkuin minä sanon niin saat ehkä kutsun). Ja ihan suoraan sanoen 95% tytöistä tekee tätä. Siksi olisikin hyvä jonkinlainen sääntö jo etukäteen (esim. juuri kaikki kutsutaan), jotta tämä pelaaminen ja kiristäminen saataisiin kuriin - sitä kun harrastavat myös kaikista kilteimmät ja suloisimmat tytöt.

Vierailija
45/50 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsujen jakaminen koulussa, kutsumatta jättäminen ja asialla manipuloiminen (tyyliin "en kutsu sua synttäreille, jos et annna mulle karkkia")kuuluu siten erittäin paljon myös koululle ja opettajille.

Kukapa mammoista ei haluaisi, että kaikenlainen kiusaaminen saataisiin koulumaailmasta kitkettyä?

Mikä estää vanhempien verkostoitumisen esim. Wilman kautta? Meillä kiersi vanhempienillassa yhteystietolista, johon halukkaat laittoivat tietonsa. Saman kuvion opettaja hoiti vielä Wilaman kautta.

Vierailija
46/50 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on itse luultavasti ent. koulukiusaaja ja haluaa perinteen siirtyvän omille lapsillee. Usko pois, jotkut ajattelevat että on parempi että lapsi kiusaa kuin on kiusattu.

Toinen vaihtoehto on että AP halusi vain saada aiheesta keskustelua, eli kirjoitus olikin provokatiivisesti kirjoitettu.

Kutsujen jakaminen koulussa, kutsumatta jättäminen ja asialla manipuloiminen (tyyliin "en kutsu sua synttäreille, jos et annna mulle karkkia")kuuluu siten erittäin paljon myös koululle ja opettajille.

Kukapa mammoista ei haluaisi, että kaikenlainen kiusaaminen saataisiin koulumaailmasta kitkettyä?

Mikä estää vanhempien verkostoitumisen esim. Wilman kautta? Meillä kiersi vanhempienillassa yhteystietolista, johon halukkaat laittoivat tietonsa. Saman kuvion opettaja hoiti vielä Wilaman kautta.

Vierailija
47/50 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsua kaikki 25 synttäreille... Ope olisi sitten hyvä ja pitäisi ne synttärit.

Vierailija
48/50 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitä syntymäpäiville kutsutaan. Kaikkea sitä voikin kuvitella itsestään!!

Vierailija
49/50 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärikutsuilla käydään sellaista taistoa ja peliä koulussa, että olisi hyvä jollain keinolla laittaa stoppi asialle - ja kaikkien kutsuminen on juuri yksi hyvä keino. Erityisesti tytöt pelaavat varsin likaista peliä jopa kuukausia ennen synttäreitä: kerrotaan uskomattomia juttuja tulevista synttäreistä ja kutsuilla kiristetään jatkuvasti "mä kutsun vaan sellaisia jotka on kivoja mulle" (suomennos: jos leikit ja teet niinkuin minä sanon niin saat ehkä kutsun). Ja ihan suoraan sanoen 95% tytöistä tekee tätä. Siksi olisikin hyvä jonkinlainen sääntö jo etukäteen (esim. juuri kaikki kutsutaan), jotta tämä pelaaminen ja kiristäminen saataisiin kuriin - sitä kun harrastavat myös kaikista kilteimmät ja suloisimmat tytöt.

Vierailija
50/50 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset