Lue keskustelun säännöt.
Miten Facebookissa voi ilmiantaa alaikäisen (9-vuotias) käyttäjän?
26.08.2011 |
Kavereissa epäilyttävää porukkaa, julkinen seinä ja ne jutut noiden ihmisten kanssa laittaa hälytyskellot soimaan...
Kommentit (25)
Se on vain liian helppoa ilman vanhempiakin. Toki jos vain tajuaa miten se onnistuu.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tuolla on artikkeli juuri tästä.
Minä taidan olla ainoa joka noudattaa sääntöjä. 12v saa tehdä tilin ensi kesänä kun täyttää 13. Jos laittaa iäksi 18, suojaukset ovat paljon heikommat ja kaikenlaiset viestit pääsevät läpi. Ja 9v ei tajua olla kertomatta vaikka lomasta julkisella seinällään ja se on viesti rikollisille.
Se on todella vastuutonta päästää alaikäinen lapsi facebookin kaltaiseen palveluun.
Ei niihin turhaan ole ikärajaa laitettu, vanhemmat eivät usein itse käytä tarpeeksi nettiä jotta tajuaisivat kuinka helppoa on kiusata toista kun välimatkaa on useita ellei satoja kilometrejä.
Ja jos nyt mietit että kyllä minä tajuan, niin voin sanoa että sinä et selvästikään tajua kuinka väärässä olet...
Tämän tyyppinen kiusaaminen on usein paljon tuskallisempaa henkisesti kuin "face to face" tapahtuva kiusaaminen.
Sehän on selvä asia että lapset ovat aina kiusanneet toisiaan, aivan sama kuinka vanha olet, takuulla tiedät useita kiusaamis tapauksia omasta koulustasi.
Tästä pääsenkin nykyaikaan, nykyajan lasten ei pidä enään kiusata kasvokkain.
Lapset eivät tajua edes välttämättä että he kiusaavat netissä vakavin seurauksin. Se on yksinkertaisesti liian helppoa haukkua, pilkata, tai tehdä mitä tahansa kun tuijottaa näyttöä ja kohde on kaukana kaukana.
Netistä löytyy loputtomasti tietoa nettikiusaamisesta, tässä linkissä on muutama tunnettu tarina jonka lopuksi kohde teki itsemurhan. Lukekaa ihmeessä jos kiinnostaa, ja miettikää samalla pystyikö kohde puolustamaan itseään mitenkään.
http://www.puresight.com/Real-Life-Stories/real-life-stories.html
Lopuksi vielä mietittävää, tutkimusten mukaan
42% lapsista on kohdannut kiusaamista, vaikka sinun lapsi osaisi olla siellä kunnolla, tarkoittaako se että muiden lapset osaavat?