mitä te av-mammat luulette tietävänne masennuksesta?
tai eräät teistä.
Epäilen, ettei teillä ole minkäänlaista faktaa kyseisestä asiasta, mutta silti teillä on oikeus syyllistää ja pahoittaa masentuneiden äitien mieli.
Tiedättekö esimerkiksi, miten masentuneen ihmisen aivot toimii?
Kommentit (90)
kellään ei ole mitään järkevää sanottavaa. Käytte läpi jokaikisen käyttämäni sanan suurennuslasin kanssa, että keksisitte jotai, edes jotain! Sen jälkeen haukutte minua ilkeäksi. Masentuneellahan ei ole oikeus olla ilkeä. Ainoastaan terveillä ihmisillä on oikeus siihen. Heillä on myös oikeus vittuilla masentuneille ihmisille påääin naamaa.
Sinusta kaikki muut tähän ketjuun kirjoittaneet ovat tyhmiä ja kirjoittavat "ei mitään järkevää". Sinä taas omasta mielestäsi olet ketjun ainoa järkevä ja ei-ilkeä. Muut kiusaamalla kiusaavat sinua, sen sijaan sinä olet järjen ja totuuden valo. Tutkimukset, joihin sinä viittaat, ovat totta. Kun joku linkkaa jonkun vastakkaisen tutkimuksen, se on mielenterveyskuntoutujan kiusaamista.
Pitäisikö sinusta masentuneella tosiaan olla erityisoikeus olla ilkeä? Älä vastaa ketjuun vaan mieti asiaa. Siinä vastauksessa voisi piillä askel paranemisesi suuntaan.
Vaikkapa ketjun otsikkoon. Mitä te luulette tietävänne. Kertokaapa ja perustelkaa minulle, osaatteko mitään. Minä sitten annan näppärämpänä ja muka-nokkelana teille siitä arvosanan. Mulla on oikeus olla ilkeä muille, koska olen masentunut. Mutta koska olen masentunut, kukaan ei saa sanoa mulle mitään ilkeää tai ylipäätään mikään, mikä on mielipiteideni kanssa ristiriidassa. Menepäs nyt miettimään tätä ontuvaa liikenneonnettomuusvertaustani ennen kuin rohkenet puhutella minua. Jos minulle joku sanoisi jotain samantyyppistä, se olisi mielenterveyskuntoutujan kiusaamista.Toi on sun asenne tässä ketjussa. Ihmettelisin, jos sulla ei tuolla asenteella olisi mt-ongelmia.
Ja onko tää nyt tosiaan se, mihin sinä pysyt? Missä kohtaa olin ilkeä?
Olisko kuitnekin niin, että sulla ei oikeesti riittänyt tiedot tähän aiheeseen ja tuo hyökkäys oli viiminen vaihtoehto sulle.
ap
Viimeinen vaihtoehto? Viimeistään nyt uskon, ettet todellakaan ole "vain" veltto vaan "ihan oikeasti" henkisesti sairas. Ja jos et ihan todellakaan pysty näkemään asennettasi, niin toivon, että saat apua terapiasta. :)Sinäkö et sitten yritä olla nokkela? Mutta sullahan toki on oikeus siihen, koska et ole masentuntu. Minulla, koska olen masentuntu ihminen, ei ole oikeutta olla nokkela eikä ilkeä. Mitä muuta masentuntu ihminen ei saa tehdä?
että oikeuksiasi rajoitetaan? Kuuluko ilkeys mielenterveyskuntoutujan oikeuksiin?
Sori. niin sekasin mä en vielä ole, että tosiaan rupeisin jotain ventovieraan kommentteja terapiassa käsittelemään. Sun omat terapiakokemukset taitaa sisältää muiden ihmisten sanomisia ja niiden purkua.
että et ole ilkeä.
mutta se, että masennuslääkkeet auttavat lievästi ja keskivaikeasti masentuneita potilaita keskimäärin erittäin vähän, käytännössä ei ollenkaan, on varsin hyvin sadoissa tutkimuksissa ja meta-analyyseissa osoitettu asia. Tuloksia ko. asiasta on kertynyt jo vuosia (olen työni puolesta seurannut asiaa melko varhaisesta vaiheesta saakka). Itse asiassa vaikuttavuus on todennäköisesti vielä pienempää kuin tutkimusten mukaan, koska lääkeyhtiöt ovat aivan varmasti haudanneet joitakin tutkimuksia, joissa niiden oma lääke ei auttanut.
Mutta on muistettava, että syvästi masentuneita sekä pientä vähemmistöä lievästi-keskivaikeasti masentuneista lääkkeet auttavat selvästi, joskin heitäkin vähemmän kuin on ennen arveltu.
Eivätkä nämä tulokset tietenkään tarkoita sitä, ettei välittäjäaineet voisi olla masentuneella jotenkin "sekaisin". Myös terapia vaikuttaa toimiessaan välittäjäaineiden toimintaan (tietenkin!).
Hienoa, että voit jo paremmin, ap. Tämä ei ehkä ole paras paikka kirjoitella herkässä tilassa. Koita olla liikaa välittämättä siitä, mitä tuntemattomat nettikirjoittelijat sinulle sanovat.
koska psykiatrian professori Erkki Isometsän mukaan masennuksen hoitosuositusta ei tarvitse muuttaa. Että revi ihan itte vaan. Mistä repisit?
ap
Kiitos asiallisesta viestistä. olen syönyt nyt joknin aikaa lääkkeitä ja on alkanut auttamaan. Todistaa sen, että mun aivoissa tosiaan on välittäjäaineiden puutostila.
Mä oon aina ollut taipuvainen masennukseen ja monesti oon meittinyt, miks oon tällänen ja syyllisänyt myös itteeni paljon. Ennemmin ajattelin, ettei mulla ole oikeus olla alakuloinen, vaan mun pitäis "ryhdistytyä", niinkuin monet täälläkin hokee.
Nyt kuitnekin olen sitä mieltä ja kaikki muutkin lähipiirissäni on, että oon oikeesti sairas ja sen sairauden voi hoitaa jos mulle annetaan vaan vähän aikaa ja tukea.
Kiitos sulle. Tunnistitko muuten mut? ;) Välillä nää jutut on vähän menny yli, kun tyypit provosoi mua täällä tahallaan ja minä tyhmä ärsyynnyn niistä.
ap
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2008…
Masennus ei aiheutakaan ilkeyttä ja ylimielisyyttä? Onkin vain ilkeä ja ylimielinen ihminen, joka on masentunut?
Ilkeyteen nyt vaan yleensä vastataan ilkeydellä, oli sitten "masentunut" tai ei. Katso peiliin.
Sinusta kaikki muut tähän ketjuun kirjoittaneet ovat tyhmiä ja kirjoittavat "ei mitään järkevää". Sinä taas omasta mielestäsi olet ketjun ainoa järkevä ja ei-ilkeä. Muut kiusaamalla kiusaavat sinua, sen sijaan sinä olet järjen ja totuuden valo. Tutkimukset, joihin sinä viittaat, ovat totta. Kun joku linkkaa jonkun vastakkaisen tutkimuksen, se on mielenterveyskuntoutujan kiusaamista.Pitäisikö sinusta masentuneella tosiaan olla erityisoikeus olla ilkeä? Älä vastaa ketjuun vaan mieti asiaa. Siinä vastauksessa voisi piillä askel paranemisesi suuntaan.
mutta se, että masennuslääkkeet auttavat lievästi ja keskivaikeasti masentuneita potilaita keskimäärin erittäin vähän, käytännössä ei ollenkaan, on varsin hyvin sadoissa tutkimuksissa ja meta-analyyseissa osoitettu asia. Tuloksia ko. asiasta on kertynyt jo vuosia (olen työni puolesta seurannut asiaa melko varhaisesta vaiheesta saakka). Itse asiassa vaikuttavuus on todennäköisesti vielä pienempää kuin tutkimusten mukaan, koska lääkeyhtiöt ovat aivan varmasti haudanneet joitakin tutkimuksia, joissa niiden oma lääke ei auttanut.
Mutta on muistettava, että syvästi masentuneita sekä pientä vähemmistöä lievästi-keskivaikeasti masentuneista lääkkeet auttavat selvästi, joskin heitäkin vähemmän kuin on ennen arveltu.
Eivätkä nämä tulokset tietenkään tarkoita sitä, ettei välittäjäaineet voisi olla masentuneella jotenkin "sekaisin". Myös terapia vaikuttaa toimiessaan välittäjäaineiden toimintaan (tietenkin!).
Hienoa, että voit jo paremmin, ap. Tämä ei ehkä ole paras paikka kirjoitella herkässä tilassa. Koita olla liikaa välittämättä siitä, mitä tuntemattomat nettikirjoittelijat sinulle sanovat.
koska psykiatrian professori Erkki Isometsän mukaan masennuksen hoitosuositusta ei tarvitse muuttaa. Että revi ihan itte vaan. Mistä repisit?
ap
Kiitos asiallisesta viestistä. olen syönyt nyt joknin aikaa lääkkeitä ja on alkanut auttamaan. Todistaa sen, että mun aivoissa tosiaan on välittäjäaineiden puutostila.
Mä oon aina ollut taipuvainen masennukseen ja monesti oon meittinyt, miks oon tällänen ja syyllisänyt myös itteeni paljon. Ennemmin ajattelin, ettei mulla ole oikeus olla alakuloinen, vaan mun pitäis "ryhdistytyä", niinkuin monet täälläkin hokee.
Nyt kuitnekin olen sitä mieltä ja kaikki muutkin lähipiirissäni on, että oon oikeesti sairas ja sen sairauden voi hoitaa jos mulle annetaan vaan vähän aikaa ja tukea.
Kiitos sulle. Tunnistitko muuten mut? ;) Välillä nää jutut on vähän menny yli, kun tyypit provosoi mua täällä tahallaan ja minä tyhmä ärsyynnyn niistä.
ap
Ja tämän ketjun tarkoitus oli lähinnä kertoo ihmisille masentuneisuudesta. En ollu täältä apua siis hakemassa. Mutta siis tunnen suurtä myöntäuntoa niitä ihmisiä kohtan, jotka ei saa apua masennukseensa ja jotka leimataan vaan hulluiksi. Ois kiva, että voisin saada edes pienen parannuksen tähän maailmaan :)
ap
<a href="http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2008…" alt="http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2008…">http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2008…;
mee jo pois. en aio enää provosoitua sun jutuistas.
Masennus ei aiheutakaan ilkeyttä ja ylimielisyyttä? Onkin vain ilkeä ja ylimielinen ihminen, joka on masentunut?
parani sillä, että sai ilmaisen ylläpidon yhteiskunnalta ilman, että tarvitsee tehdä mitään.
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/11/24/tutkimus-masennu…
täällä jankuttaa ilta illan jälkeen?
täällä jankuttaa ilta illan jälkeen?
Ihan varmaan samoista syistä kuin sinäkin. Ajatuksen vaihtoa, maailman parantamista...
Ilkeyteen nyt vaan yleensä vastataan ilkeydellä, oli sitten "masentunut" tai ei. Katso peiliin.
Sinusta kaikki muut tähän ketjuun kirjoittaneet ovat tyhmiä ja kirjoittavat "ei mitään järkevää". Sinä taas omasta mielestäsi olet ketjun ainoa järkevä ja ei-ilkeä. Muut kiusaamalla kiusaavat sinua, sen sijaan sinä olet järjen ja totuuden valo. Tutkimukset, joihin sinä viittaat, ovat totta. Kun joku linkkaa jonkun vastakkaisen tutkimuksen, se on mielenterveyskuntoutujan kiusaamista.Pitäisikö sinusta masentuneella tosiaan olla erityisoikeus olla ilkeä? Älä vastaa ketjuun vaan mieti asiaa. Siinä vastauksessa voisi piillä askel paranemisesi suuntaan.
Ehkäpä ap oppii tästä ketjusta sen, että käyttäytymisnormit koskevat myös mielenterveysongelmaisia? Se olisi hieno askel paranemisen ja reipastumisen tiellä.
alkaa tuntua, että se sijaiskoti hänen lapsilleen taitaisi olla se paras paikka.
olen tuntenut todella pahasti masentuneita ihmisiä, ja he eivät TODELLAKAAN jaksa roikkua tunti- ja nyt näköjään jo päivätolkulla netissä vinkumassa siitä, kuinka yhteiskunta ei tue tarpeeksi.... Heille kaikki sympatiani ja he varmasti ovat OIKEASTI sen avunkin tarpeessa. Siellä on ap kaunis ilta, mene vaikka lenkille täällä valittamisen sijaan kun sulla tots virtaa kuitenkin tuntuu riittävän. Varmasti piristää enemmän kuin täällä notkuminen...
Niin. Sun kaverit on sun kokemus. Se ei ole absoluuttinen totuus. Minulla, niinkuni muillakin ihmisillä, on ihan yhtäläinen oikeus olla täällä " roikkumassa". Jos sä et jaksa keskustella asiallisesti, voit itse mennä ihan hyvin sinne lenkkeilemään. ap
Juuri kirjoitit, että kukaan ei kirjoita sulle faktoja ja tutkimuksia vaan vain haukkuu sua.
Sitten kun laitetaan pyytämiäsi tutkimuksia, toteat että "mee jo pois". Masentuneen keskustelukulttuuria, vain sun myötäily on sallittu?
TUO on juuri sitä ap:n peräänkuuluttamaa asiallista keskustelua... :)
Juuri kirjoitit, että kukaan ei kirjoita sulle faktoja ja tutkimuksia vaan vain haukkuu sua.Sitten kun laitetaan pyytämiäsi tutkimuksia, toteat että "mee jo pois". Masentuneen keskustelukulttuuria, vain sun myötäily on sallittu?
ei huolta :) en ole missään kliinisessä työssä. Hyvä, että lääkkeet ovat auttaneet, mutta eihän masennus ole sinun syytäsi, johtui se mistä tahansa (siis biologisista seikoista, lapsuudenkokemuksist tai niiden yhdistelmästä). Itsellänikin on joskus lieviä masennusvaiheita ollut ja vaikken ole varsinaisesta masennuksesta kärsinytkään niin ymmärrän pelottavan hyvin sen tilan, että tajuaa, että pitäisi ajatella, että kaikki on hyvin ja että mieliala paranee kyllä, mutta ei vain pysty, ekiä mikään kiinnosta. Voimia kovasti sinulle ja pidä huolta itsestäsi!
ap
ap
aika pitkään tekin täällä muuten jakositte roikkua ;)
Hauskaa loppuiltaa kaikille!
lääkkeiden veroinen masennushoito.
http://www.iltalehti.fi/terveys/200612125417312_tr.shtml
Sori. niin sekasin mä en vielä ole, että tosiaan rupeisin jotain ventovieraan kommentteja terapiassa käsittelemään. Sun omat terapiakokemukset taitaa sisältää muiden ihmisten sanomisia ja niiden purkua.