Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pph:n näkemys puolisairaista lapsista hoidossa. ov

Vierailija
25.08.2011 |

Vanhemmat tosiaankin tuovat hyvinkin hanakasti räkäisiä, yskiviä, rähmäisiä lapsiaan hoitoon klo 7.00. Eteisessä niistävät lapset ja pyyhkivät rähmivät silmät ja samalla selittävät minulle "tää on tosi räkänen, mutku kuumetta ei oo, vähän vaan lämpöö eilen illalla. Ihanhan tuo on ollu pirtee ja jatkuvasti pitäny komentaa ku ei alallaan pysy olleskaan, et kyllä sit aateltiin hoitoon tuoda, mut jos teillä on jotain pitempiä retkiä tänään niin voisko olla rattaissa kun ei se jaksa kävellä ku on vähän sairastellu?

Joo, voi mulle soittaa jos kuume tästä nousee mutta yleensä mulla on puhelin äänettömällä töissä. Yrittäkää nyt pärjäillä, tuun sitten puoli neljän maissa hakemaan, moi moi"

Kolme- neljä päivää myöhemmin laitan tälle vanhemmalle viestiä, että olen räkäinen, voimaton ja kuumeessa enkä voi ainakaan tänään ja huomenna ottaa lastaan hoitoon.

Äiti soittaa takaisin ja valittaa että kun töissä on niin kiirettä ja tuli huonoon saumaan nuo sinun sairastelus, meinaako omat lapsesi sairastaa tän saman taudin nyt myös ja mitenkähän kauan mun lapsen pitää olla jossain varahoidossa kun en mä voi olla töistä poijes niin kauan että tervehdytte. Viime sanoikseen äiti sanoo "Ois kannattanu viedä laps päiväkotiin kun olihan se tiedossa että perhepäivähoito on niin hankalaa jos hoitaja sairastuu..

T Pph, neljän äiti ja neljän hoitolapsen hoitotäti

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon sairasteleva lapsi. Mun poika aloitti päiväkodissa 2-vuotiaana ja sairasti koko ekan syksyn ja kevään urakalla. Laskin sairaspäiviä ja jouduin olemaan enemmän päiviä kotona kuin töissä koko syksyn, talven ja kevään! Saattoi olla kuukausia, jolloin kävin töissä yhden viikon maanantaina, seuraavan viikon tiistaina, sitten taas seuraavalla viikolla 1-2 päivänä...En todellakaan uskaltanut jäädä kotiin vielä lapsen pienen nuhankin takia, vaan vein kyllä silloin hoitoon. Kaikilla ei ole isovanhempia tms jotka voivat auttaa. Tuli pomon kanssa aika lailla puhumista mun valtavista poissaolomääristä ja läheltä piti, ettei työsopimus olisi jäänyt uusimatta, kun olen määräaikainen. Luulen, että moni pomo olisi potkinut mut pois, onneksi mulle sattui kiltinpuoleinen pomo.

Siis että pph:n pitää hoitaa sun kipeetä lasta oman ja toisten lasten sairastumisen uhalla?

Vierailija
22/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkätaudit nyt vaan tarttuu. Erikoista jos pph ei sitä tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai räkätaudit tarttuu ja siksi niitä räkäisiä EI SAA VIEDÄ HOITOON MUITA TARTUTTAMAAN. Ymmärsitkö?

Vierailija
24/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkätaudit nyt vaan tarttuu. Erikoista, jos vanhemmat ei sitä tiedä ja sitten kiroilevat, kun pph on kipeä, eikä lasta voi viedäkään hoitoon.

Vierailija
25/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häskeimmät vanhemmat antaa lapselle aamulla kuumelääkettä jotta pääsevät töihin ja lapsi hoitoon.

Eräskin suppo on vaipasta bongattu.

Vierailija
26/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon sairasteleva lapsi. Mun poika aloitti päiväkodissa 2-vuotiaana ja sairasti koko ekan syksyn ja kevään urakalla. Laskin sairaspäiviä ja jouduin olemaan enemmän päiviä kotona kuin töissä koko syksyn, talven ja kevään! Saattoi olla kuukausia, jolloin kävin töissä yhden viikon maanantaina, seuraavan viikon tiistaina, sitten taas seuraavalla viikolla 1-2 päivänä...En todellakaan uskaltanut jäädä kotiin vielä lapsen pienen nuhankin takia, vaan vein kyllä silloin hoitoon. Kaikilla ei ole isovanhempia tms jotka voivat auttaa. Tuli pomon kanssa aika lailla puhumista mun valtavista poissaolomääristä ja läheltä piti, ettei työsopimus olisi jäänyt uusimatta, kun olen määräaikainen. Luulen, että moni pomo olisi potkinut mut pois, onneksi mulle sattui kiltinpuoleinen pomo.

Just joo. Oma lapsesi on kipeä, eikä jaksa samalla lailla kun terveenä. Sairaan lapsen paikka on kotona lepäämässä.

Hoitajalla on varmasti kädet täynnä ilman sairastelevan lapsen erityishuomiontia.

Lisäksi lapsesi sairastuttaa muita lapsia ja hoitoväkeä.

Eikö mies voinut välillä hoitaa?

Jos lapsi noin kova sairastelemaan, ehkä kotihoito olisi ollut parempi ratkaisu.

Vierailija
27/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni on päiväkodissa.

Vierailija
28/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai räkätaudit tarttuu ja siksi niitä räkäisiä EI SAA VIEDÄ HOITOON MUITA TARTUTTAMAAN. Ymmärsitkö?

Vierailija
29/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ei voi olla töistä pois omalla ilmoituksella, että lapsi on kipeä. Osa työnantajista vaatii sairaanhoitajan tai jopa lääkärin todistuksen lapsen sairastumisesta ja pelkkä nuha ja yskä ei valitettavasti riitä saamaan tätä todistusta.

Vierailija
30/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ei voi olla töistä pois omalla ilmoituksella, että lapsi on kipeä. Osa työnantajista vaatii sairaanhoitajan tai jopa lääkärin todistuksen lapsen sairastumisesta ja pelkkä nuha ja yskä ei valitettavasti riitä saamaan tätä todistusta.

eikä toisten lasten.

Vierailija
31/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin nuhat kestää yleensä sen 2-3 viikkoa, joista ehkä 2-3 ensimmäistä päivää on kuumetta tai pientä lämpöä. Sen jälkeen vaan nenä vuotaa ja on ehkä yskää, mutta ei kuumetta. Eli olen 3-4 päivää pois töistä ja sen jälkeen lapsi menee nuhansa kanssa kouluun tai päiväkotiin.

Sitä paitsi ei pelkän nuhan takia terkkarit meidän terveysasemalla kirjoita sairauslomatodistuksia. Viime talvena lapsella oli yöllä kuumetta 39,3 ja annoin lääkkeen. Aamulla terkkarissa kuumetta ei enää ollut ja terveydenhoitaja ei aluksi suostunut kirjoittamaan minulle sairauslomatodistusta.

Vierailija
32/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin nuhat kestää yleensä sen 2-3 viikkoa, joista ehkä 2-3 ensimmäistä päivää on kuumetta tai pientä lämpöä. Sen jälkeen vaan nenä vuotaa ja on ehkä yskää, mutta ei kuumetta. Eli olen 3-4 päivää pois töistä ja sen jälkeen lapsi menee nuhansa kanssa kouluun tai päiväkotiin. Sitä paitsi ei pelkän nuhan takia terkkarit meidän terveysasemalla kirjoita sairauslomatodistuksia. Viime talvena lapsella oli yöllä kuumetta 39,3 ja annoin lääkkeen. Aamulla terkkarissa kuumetta ei enää ollut ja terveydenhoitaja ei aluksi suostunut kirjoittamaan minulle sairauslomatodistusta.

Viis siitä että muut sairastuvat kunhan minäminä vaan pääsee töihin. Vittu mitä porukkaa!

Vierailija
33/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda mielipidettään vaan sun velvollisuus on hoitaa niiden kipeitä kersoja.

Vierailija
34/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se minäminä vaan todennäköisesti saa töistä potkut jos sairauslomatodistusta ei ole.

Ei se itsestäkään ole kivaa viedä puolikuntoista lasta hoitoon, mutta jos terveydenhuollon henkilökunta on sitä mieltä että sairauslomalle ei ole tarvetta, niin minkäs teet?

Meillä on onneksi mummot lähellä ja valmiina näissä tilanteissa auttamaan, mutta monella ei tilanne ole ikävä kyllä yhtä hyvä.

Meillä ainakin nuhat kestää yleensä sen 2-3 viikkoa, joista ehkä 2-3 ensimmäistä päivää on kuumetta tai pientä lämpöä. Sen jälkeen vaan nenä vuotaa ja on ehkä yskää, mutta ei kuumetta. Eli olen 3-4 päivää pois töistä ja sen jälkeen lapsi menee nuhansa kanssa kouluun tai päiväkotiin. Sitä paitsi ei pelkän nuhan takia terkkarit meidän terveysasemalla kirjoita sairauslomatodistuksia. Viime talvena lapsella oli yöllä kuumetta 39,3 ja annoin lääkkeen. Aamulla terkkarissa kuumetta ei enää ollut ja terveydenhoitaja ei aluksi suostunut kirjoittamaan minulle sairauslomatodistusta.

Viis siitä että muut sairastuvat kunhan minäminä vaan pääsee töihin. Vittu mitä porukkaa!

Vierailija
35/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei sieltä töistä voi olla pois. Meillä ei voi palkatonta ottaa milloin huvittaa, ja silloinkin pitää olla hyvä syy. Jos lääkäri ei kirjoita sairaslomaa, niin silloin ei todellakaan olla poissa töistä, koska yksinkertaisesti näin ei saa tehdä.

Lääkärini sanoin: sitä nuhaa nyt liikkuu kaikkialla kaupoissa, kirjastoissa ja terveyskeskuksissa. Se kuuluu elämään eikä siitä tarvitse ottaa turhaa stressiä.

Eri asia on tietenkin kuume tai nuha ensioireena. Mutta kuumeen jälkeinen nuha tai pitkäaikainen nuha ilman kuumetta ei hellytä meidän lääkäriä.

Vierailija
36/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se minäminä vaan todennäköisesti saa töistä potkut jos sairauslomatodistusta ei ole. Ei se itsestäkään ole kivaa viedä puolikuntoista lasta hoitoon, mutta jos terveydenhuollon henkilökunta on sitä mieltä että sairauslomalle ei ole tarvetta, niin minkäs teet? Meillä on onneksi mummot lähellä ja valmiina näissä tilanteissa auttamaan, mutta monella ei tilanne ole ikävä kyllä yhtä hyvä.

Pph on työntekijä siinä missä sinäkin. Vai onko sulle ok että sun työkaveris tuovat kipeet lapsensa työpaikalles sut tartuttamaan? Pph ei eole velvollinen hoitamaan kipeitä lapsia vaikka saisitte kaikki potkut. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
37/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se minäminä vaan todennäköisesti saa töistä potkut jos sairauslomatodistusta ei ole.

Ei se itsestäkään ole kivaa viedä puolikuntoista lasta hoitoon, mutta jos terveydenhuollon henkilökunta on sitä mieltä että sairauslomalle ei ole tarvetta, niin minkäs teet?

Vierailija
38/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on potkujen saaminen tai nuhaisen lapsen vieminen hoitoon, perhettään elättävä vanhempi valitsee tietysti hoitoon viemisen?

mutta se minäminä vaan todennäköisesti saa töistä potkut jos sairauslomatodistusta ei ole. Ei se itsestäkään ole kivaa viedä puolikuntoista lasta hoitoon, mutta jos terveydenhuollon henkilökunta on sitä mieltä että sairauslomalle ei ole tarvetta, niin minkäs teet? Meillä on onneksi mummot lähellä ja valmiina näissä tilanteissa auttamaan, mutta monella ei tilanne ole ikävä kyllä yhtä hyvä.

Pph on työntekijä siinä missä sinäkin. Vai onko sulle ok että sun työkaveris tuovat kipeet lapsensa työpaikalles sut tartuttamaan? Pph ei eole velvollinen hoitamaan kipeitä lapsia vaikka saisitte kaikki potkut. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
39/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä aikuiset. Rautalangasta: pelkkä nuhainen lapsi ei ole kipeä.

Vierailija
40/86 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on potkujen saaminen tai nuhaisen lapsen vieminen hoitoon, perhettään elättävä vanhempi valitsee tietysti hoitoon viemisen?

Sun kakaras tartuttaa toisten lapset ja heidän vanhemmat jäävät sun takia koteihinsa hoitamaan sun tartuttamia lapsiaan. Se on sinusta oikein? Hommaa niile lapsilles kotiin sairaan lapsen hoitaja, ei sulla ole oikeutta viedä niitä pph:lle.