11-kuukautiselle hoitaja kotiin - kokemuksia hoitajan etsinnästä ja palkkauksesta?
Olemme etsimässä hoitajaa 11-kuukautiselle lapsellemme kotiin. Millaisia vinkkejä antaisitte hoitajan etsintään? Kumpi olisi parempi järjestely: palkkaammeko itse hoitajan ja maksamme sotut ym vai ostammeko palvelun jonkun yrityksen kautta? Onko halukkaita hoitajia pk-seudulla, jos hoitotarve on arkipäivisin kello 7-17? Lapsi herää vasta kello 9 aikaan, mutta lähdemme töihin jo kello 7. Hoito tapahtuisi meillä kotona, lapsen ruuat on valmiina ja työhön sisältyisi lapsen jälkien siivous ja kenties pyykkikoneen tyhjennystä.
Paljonko maksaisitte hoitajalle tästä?
Kommentit (65)
ja oma äiti oli tietenkin aina paras, mutta meillä oli kyllä hoitajankin kanssa kivaa. Vanhempani ovat jälkeenpäin kertoneet olleensa tyytyväisiä siihen etteivät joutuneet repimään pinua aamuisin sängystä kukonlaulun aikaan. Äitini palkka meni kyllä kokonaan hoitajan palkkaamiseen, mutta ratkaisu oli sekä äitini että minun kannalta oikein oivallinen. En ole koskaan kokenut, että minut olisi lapsena dumpattu. Minulla oli äidin ja isän lisäksi myös hoitotati, joka huolehti minusta. Minusta sain enemmän enkä vähemmän, kuten monet täällä tuntuvat ajattelevan.
Olettoko vain kateellisia, että joillain on varaa järjestää lapsen hoito kotona?
Oli ensin esikoisella ja sitten molemmilla.
Mutta ei me silti hylätty vauvaa sille hoitajalle. Aamulla heräämään hoitajan kanssa ja olemaan käytännössä melkein koko valveillaoloaika hoitajan kanssa!
Me hyödynnettiin se hoitaja niin, että minä tein etätöitä kotona ja lyhennettiin molemmat työpäivää.
Käytännössä hoitaja vei esikoisen puistoon aamupäivällä, antoi lounaan ja pani päiväunille.
Esikoinen tällöin 1,5 - 2,5-vuotias.
Ja myöhemmin hänen tehtävänsä oli viedä kuopusta kerhoon kun esikoinen oli eskarissa ja olla yhtenä iltana lasten kanssa. Lapset 3 ja 5.
ja oma äiti oli tietenkin aina paras, mutta meillä oli kyllä hoitajankin kanssa kivaa. Vanhempani ovat jälkeenpäin kertoneet olleensa tyytyväisiä siihen etteivät joutuneet repimään pinua aamuisin sängystä kukonlaulun aikaan. Äitini palkka meni kyllä kokonaan hoitajan palkkaamiseen, mutta ratkaisu oli sekä äitini että minun kannalta oikein oivallinen. En ole koskaan kokenut, että minut olisi lapsena dumpattu. Minulla oli äidin ja isän lisäksi myös hoitotati, joka huolehti minusta. Minusta sain enemmän enkä vähemmän, kuten monet täällä tuntuvat ajattelevan.
Olettoko vain kateellisia, että joillain on varaa järjestää lapsen hoito kotona?
Varaa on vaan ei halua:) Rakastan lapsiani ja haluan viettää niden kans mahd. paljon aikaa sen verta ihania pakkauksia noi mun muksut on..
voishan sen lapsen asiat huonomminkin olla! tärkeintä varmasti et kunhan on joku joka pitää huolta ja rakastaa vaikka ei sit ookkaan oma äiti..mukavaa päivänjatkoa!
Ap kyseli vinkkejä ja onneksi jotain asiallisia saanutkin.
Minusta on aika hyvittavaa, että täällä kritisoidaan niitä äitejä, jotka vievät lapsensa päiväkotiin ja käsketään heitä järjestämään lapselleen hoito kotiin.
Ja kun joku kertoo järjestävänsä lapselleen hoidon kotiin, aletaan kritisoida sitäkin ratkaisua. Ihan kuin lapselle ei voida järjestää turvallisia oloja kotiin, vaikka äiti ei olisikaan läsnä 24/7.
Meidän perheessämme lapsemme isovanhemmat asuvat todella kaukana ja näkevät ainoaa lapsenlastaan vain muutaman kerran vuodessa. Jostain syystä he eivät ole edes kiinnostuneita lapsesta.
Mietimme parhaillamme omalle lapsellemme hoitojärjestelyjä, kun olen menossa ensi vuonna töihin. Meilläkin hoitotarve olisi noin kello 7-17, joinain päivinä 7-15 ja välissä päiviä, jolloin kykenen tekemään kotona etätöitä. Minä olen sitä mieltä, että lapsellemme on hyväksi, että hänet hoidetaan kotona, vaikka pääasiallinen hoitaja päivällä onkin palkallisessa työsuhteessa. Lapsemme saa hänestä kolmannen luotettavan aikuisen itselleen, koska muita aikuisia ei ole.
Ap:lle haluankin sanoa, että tsemppiä teille. Ja tsemppiä kaikille muillekin lapsenhoitojärjestelyjä miettiville. Minulle äitinä on tärkeää, että pääsen vuoden kotona olon jälkeen työelämään ja saan aivoilleni aikuisten haasteita. Jaksan varmasti sitten illat ja viikonloput täysipainoisesti lapsiperhe-elämää ja nautin siitä.
Kaikki eivät halua pyhittää elämäänsä kotiäitiydelle, joten koettakaa nyt ymmärtää sisaret, että muunlaisiakin järjestelyjä voi tehdä.
ja oma äiti oli tietenkin aina paras, mutta meillä oli kyllä hoitajankin kanssa kivaa. Vanhempani ovat jälkeenpäin kertoneet olleensa tyytyväisiä siihen etteivät joutuneet repimään pinua aamuisin sängystä kukonlaulun aikaan. Äitini palkka meni kyllä kokonaan hoitajan palkkaamiseen, mutta ratkaisu oli sekä äitini että minun kannalta oikein oivallinen. En ole koskaan kokenut, että minut olisi lapsena dumpattu. Minulla oli äidin ja isän lisäksi myös hoitotati, joka huolehti minusta. Minusta sain enemmän enkä vähemmän, kuten monet täällä tuntuvat ajattelevan. Olettoko vain kateellisia, että joillain on varaa järjestää lapsen hoito kotona?
raha,raha,raha,raha!!!!! sehän se on maailmassa tärkeintä.mistähän sais lapselle hoitajan joka ottas suoraan laitokselta hoitoon et pääsis hoitaa noit paperihommii pois alta johan sitä lasta siinä vaiheessa hoidettu jo ihan kokonainen vuorokausi ja äidin aivot tarvii jo haastetta ja aikuisten seuraa.. vinkkejä?
tuossa ap:n tilanteessa on?
Selvästikin ovat jossain pakkoraossa töidensä suhteen ja joutuvat uhraamaan sen takia oman perheensä.
jollekin perheelle on joku ratkaisu hyvä, toiselle toisenlainen.
raha,raha,raha,raha!!!!! sehän se on maailmassa tärkeintä.mistähän sais lapselle hoitajan joka ottas suoraan laitokselta hoitoon et pääsis hoitaa noit paperihommii pois alta johan sitä lasta siinä vaiheessa hoidettu jo ihan kokonainen vuorokausi ja äidin aivot tarvii jo haastetta ja aikuisten seuraa.. vinkkejä?
Se, joka on valmis hankkimaan lapselle kotiin hoitajan ei todellakaan mieti rahaa
luulin et töissä käydään just sen rahan takia..?miksi ihmeessä äiti haluaisi olla poissa vauvansa luota jos ei oo ihan pakko. lapsparka!
kohdunpoisto ois kaikista paras ratkaisu
kohdunpoisto ois kaikista paras ratkaisu
Meillä oli kahdesti hoitaja, molemmilla noin 10 kk iästä lähtien. Hoitajan saimme työvoimatoimiston kautta. Se tuli kalliiksi, palkkoihin meni muistaakseni melkein 1700 euroa/ kk sivukuluineen, vakuutuksineen jne. Saimme tukea, yhdelle lapselle se ei tosin ollut paljon. Ja hoitaja teki työtä tosi pienellä palkalla.
Nyt en muista kaikkia yksityiskohtia, kun viimeisin hoitaja oli noin 4 vuotta sitten. Mutta järjestely oli todella hyvä! Hän teki ruuankin, myös meille. Ei siivousta eikä mitääån muutakaan kotityötä ruuan lisäksi, lapsi oli tärkein ja hän viettikin koko aikansa tyttäriemme kanssa. Molemmilla oli todella kivat ja hyvät hoitajat, aivan mahtavia tyyppejä ja käyvät meillä kylässä vieläkin.
Tulomme olivat bruttona vuodessa noin 160 000 euroa, joten siitä pystyi hoitajan maksamaan. Mutta ei sitä kyllä ihan pienillä tuloilla pysty tekemään. Jos maksat lähestulkoon 2000 euroa hoitajalle, saa olla melko iso palkka nettona että kannattaa lähteä töihin. Mutta kaikkea ei voi rahassa mitata. Minä menin töihin jotta työ säilyy ja kotiäitinä olisin ollut huono ihminen.
HÄVETKÄÄ TE jotka kritisoitte AP:ta, henkisesti köyhät ihmiset jota te edustatte ovat alinta kastia mitä tiedän. Ja äitinä surkeita, siihen tyhmyys yleensä korreloi.
HÄVETKÄÄ TE jotka kritisoitte AP:ta, henkisesti köyhät ihmiset jota te edustatte ovat alinta kastia mitä tiedän. Ja äitinä surkeita, siihen tyhmyys yleensä korreloi.
Olen samaa mieltä. Kyllä ennemmin niitä ongelmalapsia sikiää perheissä, joissa äideillä ajatukset kovin kapea-alaisia ja ennakkoluuloisia - eikä hyväksytä erilaisia ratkaisuja kuin se oma tapa toimia.
minulla nimenomaan oli itsellänikni hoitaja kotona - ja silti en hyväksy ap:n toimintaa.
Tuonikäiselle lapselle ei sovi noin pitkät hoitopäivät.
Ja se hoitaja nimenomaan on yksi keino järjestää joustoa niihin töihin! Että ei tarvitse uhrata lasta työlle.
Minut hoidettiin lapsena kotona, äiti kävi töissä. Illat ja viikonloput äiti oli aina kotona. En kyllä koskaan kokenut tulleeni hylätyksi. Ihme luuloja joillain. Varmaan pitää olla tosi epävarma lapsi, jos kokee niin. Mutta minä ainakin kasvoin vahvaksi ja itsenäiseksi nuoreksi ja aikuiseksi, joka tiesin kaiken aikaa, että vanhempani rakastavat minua. Ja kyllä heillä oli aivan riittävästi minulle aikaa.