Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-kuukautiselle hoitaja kotiin - kokemuksia hoitajan etsinnästä ja palkkauksesta?

Vierailija
25.08.2011 |

Olemme etsimässä hoitajaa 11-kuukautiselle lapsellemme kotiin. Millaisia vinkkejä antaisitte hoitajan etsintään? Kumpi olisi parempi järjestely: palkkaammeko itse hoitajan ja maksamme sotut ym vai ostammeko palvelun jonkun yrityksen kautta? Onko halukkaita hoitajia pk-seudulla, jos hoitotarve on arkipäivisin kello 7-17? Lapsi herää vasta kello 9 aikaan, mutta lähdemme töihin jo kello 7. Hoito tapahtuisi meillä kotona, lapsen ruuat on valmiina ja työhön sisältyisi lapsen jälkien siivous ja kenties pyykkikoneen tyhjennystä.

Paljonko maksaisitte hoitajalle tästä?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitopäivä on 7 - 17. Ei inahtanutkaan mitään mistään maksimipituudesta.

Eiköhän hän tiedä parhaiten...

Vierailija
2/65 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitopäivä on 7 - 17. Ei inahtanutkaan mitään mistään maksimipituudesta. Eiköhän hän tiedä parhaiten...

Joten turha on vetää johtopäätöksiä puoleen tai toiseen. Käytännössä kuitenkin veikkaan, että lyhyempiä nuo päivät tulevat olemaan. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lukee, että "hoitotarve on arkipäivisin kello 7-17".

Mikäs selvänäkijä sinä olet, kun tiedät ja veikkaat enemmän kuin kirjoittaja itse??!

Vierailija
4/65 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Tännehän onkin tullut paljon kommentteja - jopa monta asiallista.

Ja kyllä se asia niin on, että vaikka hoitajaa etsimme kello 7-17 väliseksi ajaksi, osana päivistä pääsen itse aiemmin kotiin. Joten kyse on siis maksimihoitoajasta, niin kuin joku oli päätellytkin.

Kiitos siis asiallisista kommenteista ja vinkeistä. Kiva kuulla myös kokemuksia, miten kotona hoidetut ovat asian itse lapsuudessaan kokeneet. Ja mukavaa syksyä kaikille,

Ap

Vierailija
5/65 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuppa sitten joskus kertomaan omasta kokemuksestasi. Mua nimittäin kiinnostaisi aihe kanssa. Olisi erityisen kiinnostavaa kuulla palkkauskokemuksia, mihin kiinnitätte huomiota haastatellessanne hakijoita ja millaisia hakijoita on tarjolla.

Vierailija
6/65 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi sua, häpeäisit!

Vierailija
7/65 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saat hyvää tietoa.

Vierailija
8/65 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipaisimme kokemuksia ja vinkkejä tosielämästä

pyytää Ap

Vierailija
9/65 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa töihin vuodnvaihteen jälkeen, jolloin esikoisemme on myös 11 kuukauden ikäinen. Päiväkotiin en vielä noin pientä raaskisi viedä, joten harkitsemme vakavasti hoitajan palkkaamista kotiin.

Kun itse olen ollut lapsi, meillä oli hoitaja kotona. Vanhempani ovat aina olleet tyytyväisiä ratkaisuunsa palkata hoitaja kotiin. Ei tarvinnut herätellä minua ja myöhemmin veljeäni aamulla ja raahata puolinukuksissa olevaa lasta päiväkotiin.

Siksi siis itsekin palkkaan mielelläni jokun kotiin, koska haluan tarjota leppoisat aamut sekä lapsilleni että itselleni.

Eli kokemuksista olen kiinnostunut minäkin.

Vierailija
10/65 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitajan palkkaaminen YHDELLE lapselle kannattaa...

Vierailija
11/65 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että siitä jotenkin hyötyy. Tässä tapauksessa ei taloudellisesti, mutta muuten.

Kun kerää kaikki Kelan maksamat tuet, mahdollisen yksityisen hoidon tuen ja siihen päälle mahdolliset työkkärin tuet ja/tai käyttää kotitalousvähennystä, nettona ei jää itse maksettavaksi kuin vajaat 300 euroa kuukaudessa + hoitajan pakollinen tapaturmavakuutus alkaen noin 150 euroa vuodessa. Ei paha, jos sillä välttyy viemästä lasta kaoottiseen päiväkotiin.

Vierailija
12/65 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työaika ei iske kun on nuo omatkin lapset eli 2-ja 4-luokkalainen jotka kotiutuvat koulusta viim klo 14 aikaan.

Olen siis alan koulutuksen saanut ammattilainen jolla työkokemusta 0-7v lasten parissa työskentelystä liki 10v ajan.

Vierailija
13/65 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että siitä jotenkin hyötyy. Tässä tapauksessa ei taloudellisesti, mutta muuten. Kun kerää kaikki Kelan maksamat tuet, mahdollisen yksityisen hoidon tuen ja siihen päälle mahdolliset työkkärin tuet ja/tai käyttää kotitalousvähennystä, nettona ei jää itse maksettavaksi kuin vajaat 300 euroa kuukaudessa + hoitajan pakollinen tapaturmavakuutus alkaen noin 150 euroa vuodessa. Ei paha, jos sillä välttyy viemästä lasta kaoottiseen päiväkotiin.

Ensinnäkin yksityisen hoidon lisä on ainut mitä tuohon saa, kotitalousvähennystä ei voi enää silloin saada. Lisäksi tulee maksettavaksi sivululut eli n 30% palkasta. Kun siis ajatellaan että ehdoton minimi mielestäni palkaksi olisi n 1500€/kk että ei olisi riistoa, kymmenen tunnin päivät kuitenkin... Itselle jäisi maksettavaa reilusti yli tonni.

Vierailija
14/65 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 25-vuotiaan tai yli 55-vuotiaan pitkäaikaistyöttömän. Tuki voi olla jopa 70 prosenttia palkasta, mutta vain 1 vuosi / sama henkilö ja palkattavan tulee tehdä vähintään 80 prosenttia alan yleisestä työajasta. Osa-aikaisuus tai mikään tarvittaessa-työsuhde ei siis käy. Suosittelen kysymään työkkäristä tarkat ohjeet.

Vierailija
15/65 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse voisin tulla hoitamaan jos saisi pimeenä 1300e käteen.Asun pk-seudulla. Kokemusta löytyy lasten parissa eri päiväkodeissa. Ammattitutknto löytyy myös lapsiin liittyen:).

Vierailija
16/65 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat lähtevät töihin jo aamuseitsemältä, lapsihan nukkuu vielä pari tuntia sen jälkeen eikä edes tiedä, että äiti ja isä ovat jossain muualla kuin kotona. Lapsen kannalta hoitopäivähän ei ole kuin 8 tuntia.

Ja kai se nyt parasta lapselle on, että hankitaan hoitaja kotiin kuin vietäisi päiväkotiin, missä yhdellä hoitajalla on 4 vauvaa hoteissaan.

Ihme lynkkausta täällä taas

Vierailija
17/65 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhemmat ei tietty yhtään pitempään voi itse hoitaa, eikä tehdä yhtään lomittain töitään tai lyhentää työpäiväänsä...

Kiva vauvan herätä joka aamu siihen, että hänet on dumpattu.

Vierailija
18/65 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat poissa 7-17 viitenä päivänä viikossa huh huh! ihmekkös nuoriso voi pahoin. pakkoko se lapsi oli tehdä jos sille ei ole aikaa. ja luulis et jos on varaa palkata kotiin hoitaja niin ois varaa myös itekki viettää aikaa siel kotona.

Vierailija
19/65 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat poissa 7-17 viitenä päivänä viikossa huh huh! ihmekkös nuoriso voi pahoin. pakkoko se lapsi oli tehdä jos sille ei ole aikaa. ja luulis et jos on varaa palkata kotiin hoitaja niin ois varaa myös itekki viettää aikaa siel kotona.

Vierailija
20/65 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lapsi varmuudella nuku aina siihen yhdeksään dillet. ihan kiva jos haluutte et lapsi kiintyy enemmän hoitajaansa kun vanhempii tuollasilla hoito-ajoilla. ehkäisykin on keksitty

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi